Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Avengersfan skrivet 26 juli 2020 kl. 16:00:24
Kommer vi nånsin att se storfilmer på bion igen?

Jag skulle tro det. Nu kanske det inte är någon superstor film, men Universals The King of Staten Island släpptes ju på bio i fredags. Dessutom ryktas det ju att flera filmer kommer släppas på andra platser innan de når USA
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 24 juli 2020 kl. 22:10:46
Jag tycker att ska gå släppa på dvb/blu-ray/digital/streaming.
Istället för bio.
Det känns inte särskilt troligt för en så dyr och påkostad film - framförallt inte streaming, där det vore nästan omöjligt att kunna tjäna in produktionskostnaden. DVD, Blu-Ray och digitala köptjänster vore väl lite mer realistiskt, då det i alla fall finns en chans att kunna få in filmens budget och gå med vinst.

Men jag gissar att Disney kommer avvakta in i det sista med ett sådant beslut, då chansen att gå med vinst är mycket större med biofilmer - men det förutsätter förstås att biograferna faktiskt är öppna; vilket merparten av biograferna i Europa förmodligen börjar vara inom kort, men i USA är det en helt annan femma (där smittspridningen i en del delstater ökar lavinartat).

Citat från: Avengersfan skrivet 26 juli 2020 kl. 16:00:24
Kommer vi nånsin att se storfilmer på bion igen?
Om biograferna ska kunna undvika konkurs, så måste det börja hända snart.

Men det är helt klart en besvärlig moment 22-situation, då biograferna behöver storfilmer snabbt för att undvika konkurs; medan filmbolagen ogärna vill släppa storfilmer på bio innan publiken kommit tillbaka - och publiken kommer ju inte tillbaka utan storfilmer att se på bio...

Den stora frågan är nu först och främst om amerikanska filmbolag vågar och vill låta sina filmer gå upp på bio i Europa innan de får premiär i USA...? För det känns inte troligt att biografer i somliga amerikanska delstater kommer öppna inom den närmaste tiden, samtidigt som filmbolagen förstås behöver få in pengar även dem.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2020 kl. 20:57:42
Det känns inte särskilt troligt för en så dyr och påkostad film - framförallt inte streaming, där det vore nästan omöjligt att kunna tjäna in produktionskostnaden. DVD, Blu-Ray och digitala köptjänster vore väl lite mer realistiskt, då det i alla fall finns en chans att kunna få in filmens budget och gå med vinst.

Men jag gissar att Disney kommer avvakta in i det sista med ett sådant beslut, då chansen att gå med vinst är mycket större med biofilmer - men det förutsätter förstås att biograferna faktiskt är öppna; vilket merparten av biograferna i Europa förmodligen börjar vara inom kort, men i USA är det en helt annan femma (där smittspridningen i en del delstater ökar lavinartat).
Om biograferna ska kunna undvika konkurs, så måste det börja hända snart.

Men det är helt klart en besvärlig moment 22-situation, då biograferna behöver storfilmer snabbt för att undvika konkurs; medan filmbolagen ogärna vill släppa storfilmer på bio innan publiken kommit tillbaka - och publiken kommer ju inte tillbaka utan storfilmer att se på bio...

Den stora frågan är nu först och främst om amerikanska filmbolag vågar och vill låta sina filmer gå upp på bio i Europa innan de får premiär i USA...? För det känns inte troligt att biografer i somliga amerikanska delstater kommer öppna inom den närmaste tiden, samtidigt som filmbolagen förstås behöver få in pengar även dem.

Jag så sur. Jag vill ha Scoob och Mulan i Augusti och Uppkopplad, Black Widow och Själen i höst !!

Jag vill inte vänta mer  :'( :'( :'(

Då blir jag skitförbannade

Jag kräver och så att få Wonder Woman 1984  i höst

I SVERIGE HAR JU BIO ÖPPNAT !!!!

ge mig filmerna !!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2020 kl. 22:08:01
Jag så sur. Jag vill ha Scoob och Mulan i Augusti och Uppkopplad, Black Widow och Själen i höst !!

Jag vill inte vänta mer  :'( :'( :'(

Då blir jag skitförbannade

Jag kräver och så att få Wonder Woman 1984  i höst

I SVERIGE HAR JU BIO ÖPPNAT !!!!

ge mig filmerna !!!!!!!!!

Vi vill alla se filmerna, vi får bara se när de släpps, förhoppningsvis i år, men vem vet. De beror ju på hur studiorna väljer att släppa dem.

Mulan, Själen, Black Widow och Wonder Woman 1984 vet vi inte hur det blir med, men om ryktena stämmer lär ju de, Tenet, No Time To Die och andra filmer gå upp på bio runt om i världen innan de når USA (som jag tidigare nämnt).

Uppkopplad tros ju släppas på VOD direkt i USA, men gå upp på bio ungefär samtidigt i bland annat Sverige och Scoob! vet vi ju ska släppas på VOD här i Sverige någon gång i augusti och på DVD och Blu-Ray en eller två månader senare. Sen släpps ju Trolls 2 - Världsturnén garanterat i oktober och en del svenska filmer också. Så vi kommer ju kunna få se filmer på bio innan året är över, vilka beror ju dock på hur studiorna väljer att släppa att dem.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2020 kl. 22:32:27
Vi vill alla se filmerna, vi får bara se när de släpps, förhoppningsvis i år, men vem vet. De beror ju på hur studiorna väljer att släppa dem.

Mulan, Själen, Black Widow och Wonder Woman 1984 vet vi inte hur det blir med, men om ryktena stämmer lär ju de, Tenet, No Time To Die och andra filmer gå upp på bio runt om i världen innan de når USA (som jag tidigare nämnt).

Uppkopplad tros ju släppas på VOD direkt i USA, men gå upp på bio ungefär samtidigt i bland annat Sverige och Scoob! vet vi ju ska släppas på VOD här i Sverige någon gång i augusti och på DVD och Blu-Ray en eller två månader senare. Sen släpps ju Trolls 2 - Världsturnén garanterat i oktober och en del svenska filmer också. Så vi kommer ju kunna få se filmer på bio innan året är över, vilka beror ju dock på hur studiorna väljer att släppa att dem.

JA !!!!!!!!!!!!!!!!Trolls 2 - Världsturné ;D ;D ;D ;D

Det blir kul !!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2020 kl. 22:32:27
Vi vill alla se filmerna, vi får bara se när de släpps, förhoppningsvis i år, men vem vet. De beror ju på hur studiorna väljer att släppa dem.

Mulan, Själen, Black Widow och Wonder Woman 1984 vet vi inte hur det blir med, men om ryktena stämmer lär ju de, Tenet, No Time To Die och andra filmer gå upp på bio runt om i världen innan de når USA (som jag tidigare nämnt).

Uppkopplad tros ju släppas på VOD direkt i USA, men gå upp på bio ungefär samtidigt i bland annat Sverige och Scoob! vet vi ju ska släppas på VOD här i Sverige någon gång i augusti och på DVD och Blu-Ray en eller två månader senare. Sen släpps ju Trolls 2 - Världsturnén garanterat i oktober och en del svenska filmer också. Så vi kommer ju kunna få se filmer på bio innan året är över, vilka beror ju dock på hur studiorna väljer att släppa att dem.

Vad glad jag blir att Uppkopplad  kommer i år  ;D ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Avengersfan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2020 kl. 20:57:42
Det känns inte särskilt troligt för en så dyr och påkostad film - framförallt inte streaming, där det vore nästan omöjligt att kunna tjäna in produktionskostnaden. DVD, Blu-Ray och digitala köptjänster vore väl lite mer realistiskt, då det i alla fall finns en chans att kunna få in filmens budget och gå med vinst.

Men jag gissar att Disney kommer avvakta in i det sista med ett sådant beslut, då chansen att gå med vinst är mycket större med biofilmer - men det förutsätter förstås att biograferna faktiskt är öppna; vilket merparten av biograferna i Europa förmodligen börjar vara inom kort, men i USA är det en helt annan femma (där smittspridningen i en del delstater ökar lavinartat).
Om biograferna ska kunna undvika konkurs, så måste det börja hända snart.

Men det är helt klart en besvärlig moment 22-situation, då biograferna behöver storfilmer snabbt för att undvika konkurs; medan filmbolagen ogärna vill släppa storfilmer på bio innan publiken kommit tillbaka - och publiken kommer ju inte tillbaka utan storfilmer att se på bio...

Den stora frågan är nu först och främst om amerikanska filmbolag vågar och vill låta sina filmer gå upp på bio i Europa innan de får premiär i USA...? För det känns inte troligt att biografer i somliga amerikanska delstater kommer öppna inom den närmaste tiden, samtidigt som filmbolagen förstås behöver få in pengar även dem.

Hur länge tror du att coronapandemin kommer att pågå i så fall? Undrar om man kommer att se Mulan i år? (+ allt annat som Simon Axelsson nämnde i sin post)

Simon Axelsson

Mulan ska tydligen släppas att hyra för $29,99 (ungefär 300 kr) på Disney + den 4 september. Samma dag ska den även släppas på biografer i vissa länder.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 augusti 2020 kl. 23:16:14
Mulan ska tydligen släppas att hyra för $29,99 (ungefär 300 kr) på Disney + den 4 september. Samma dag ska den även släppas på biografer i vissa länder.

Källa? Även om det inte låter helt omöjligt har jag hittills inte sett att Disney+ har haft något tilläggsutbud som inte ingår i den ordinarie månadskostnaden. Då verkar det i så fall troligare att styckvis hyra eller köp kommer via andra tjänster som är mera anpassade för att hantera sådant, t.ex. iTunes.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2020 kl. 02:18:45
Källa? Även om det inte låter helt omöjligt har jag hittills inte sett att Disney+ har haft något tilläggsutbud som inte ingår i den ordinarie månadskostnaden. Då verkar det i så fall troligare att styckvis hyra eller köp kommer via andra tjänster som är mera anpassade för att hantera sådant, t.ex. iTunes.
https://whatsondisneyplus.com/tag/mulan/

Anders M Olsson

Undrar i så fall hur Disney ska implementera betalfunktionen så att inte minderåriga köper/hyr premiuminnehåll till sådana ockerpriser utan deras föräldrars godkännande.

Månadskostnaden för Disney+ är annars väldigt rimlig, och överkomlig även för familjer med svag ekonomi, men det här vänder i så fall upp och ner på allt.

Många tyckte nog att hyrpriset för Emma., The Hunt och The Invisible Man på 189 kronor stycket för två dagar i våras var väldigt dyrt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2020 kl. 03:06:59
Undrar i så fall hur Disney ska implementera betalfunktionen så att inte minderåriga köper/hyr premiuminnehåll till sådana ockerpriser utan deras föräldrars godkännande.
Det undrar jag också, och just nu verkar ju heller inte tjänsten vara förberedd för att kunna hyra och köpa någonting; då bara själva streamingtjänsten finns utan några extra tillägg...

E

Moviezine säger att den ska släppas på Disney+ i USA men kanske på bio i Sverige