Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Peter Pan Tillbaka Till Landet Ingenstans

Startat av moviefan, 9 november 2022 kl. 15:20:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


Denna låt är så fin, och har så fin text.  Det var längesedan jag såg filmen, har för mig att jag såg den på bio. Gillar ni den ?  

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet  9 november 2022 kl. 15:20:16

Denna låt är så fin, och har så fin text.  Det var längesedan jag såg filmen, har för mig att jag såg den på bio. Gillar ni den ? 
Ja.

Elios

Varför inte bara heta Peter Pan 2-Tillbaka till landet ingenstans och jo så minns jag att det var en film som gick på bio men som det kändes som att man inte fick se för att jag antar inte mina föräldrar ville slössa pengar på det. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  9 november 2022 kl. 15:37:05Varför inte bara heta Peter Pan 2-Tillbaka till landet ingenstans och jo så minns jag att det var en film som gick på bio men som det kändes som att man inte fick se för att jag antar inte mina föräldrar ville slössa pengar på det.
Menar du för att klargöra att det är en uppföljare? Det är väl underförstått i och med titeln filmen faktiskt har Peter Pan i Tillbaka till landet Ingenstans.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2022 kl. 20:57:57Menar du för att klargöra att det är en uppföljare? Det är väl underförstått i och med titeln filmen faktiskt har Peter Pan i Tillbaka till landet Ingenstans.
Tillbaka till skattkammarön från 1989 är ingen uppföljare så visst finns det en poäng i att specificera det  ;)
Houba !

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2022 kl. 20:57:57Menar du för att klargöra att det är en uppföljare? Det är väl underförstått i och med titeln filmen faktiskt har Peter Pan i Tillbaka till landet Ingenstans.
Vet ej. Kanske att när denna kom så var det så orättvist tyckte jag för fick inte se den på bio minns jag. Fan vad man hatade det i barndomen att man inte fick vissa saker medans andra fick. Någon som känner igen sig i det!? ^^

Lilla My


moviefan


Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 12 januari 2024 kl. 05:01:24Den här filmen kommer till SF Anytime.  ;)
Varför vänta på att den ska komma på SF Anytime? Den finns ju redan utgiven på massor av andra sätt - VHS, DVD, Blu-ray, Disney+, Prime Video, Viaplay m.m.

moviefan

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 januari 2024 kl. 07:03:44Varför vänta på att den ska komma på SF Anytime? Den finns ju redan utgiven på massor av andra sätt - VHS, DVD, Blu-ray, Disney+, Prime Video, Viaplay m.m
Den har tydligen utgått på dvd på Ginza.  Har inte Disney + och Prime.  

Anders M Olsson

Citat från: moviefan skrivet 12 januari 2024 kl. 19:51:50Den har tydligen utgått på dvd på Ginza.  Har inte Disney + och Prime. 
Ja, men det finns ganska många begagnade exemplar till salu på tradera.com, både på DVD och VHS. Det finns även minst ett exemplar till salu på bokborsen.se. För ögonblicket hittar jag inget svenskt exemplar på Blu-ray, men den borde inte vara helt omöjlig att få tag på.

Om du hade tänkt köpa den på SF Anytime tycker jag att det är en bättre idé att leta upp en begagnad DVD. Den är mer beständig och framtidssäker än ett digitalt köp som egentligen bara är en sorts hyra på obestämd tid. Ingen vet hur länge filmen kommer att finnas kvar på SF Anytime, eller ens hur länge tjänsten SF Anytime kommer att finnas kvar. En DVD kan du sälja eller skänka bort om du tröttnar på den. Det kan du aldrig göra med digitala "köp".

Om du hade tänkt hyra den tycker jag att det är en bättre idé att teckna abonnemang på Disney+ för en månad. Det kostar bara ett par tior mer än att hyra en enda film på SF Anytime, och då får du se både den filmen och hundratals andra under en hel månad. Digitala hyrfilmer kan man bara se under två dagar!