Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lucky Luke rensar stan/Lucky Luke - Västerns tuffaste cowboy

Startat av Steffan Rudvall, 29 maj 2021 kl. 13:02:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 juli 2022 kl. 18:31:30
Hur vet du att det är rätt bildformat?

Archive


HD versionen som finns på bland annat Youtube


Goliat

#106
Citat från: Viktor skrivet 28 juli 2022 kl. 18:32:21
Archive


HD versionen som finns på bland annat Youtube


Jag tycker kvalitén verkar skit och extremt mycket mer beskuren på youtube (säkert dvd som de bara förstört färgerna på och sparat i högre upplösning, men som egentligen inte gör bilden bättre). Tycker dock bluray'n är riktigt bra beskuren, de har varit noga med vad som är viktigt i varje scen och bild.

Även om Mattias Bones, alltså att "Funeral" inte syns i bild på huset, förstår man ändå vem det är och vad han är för någon.

Edit: med kvalité på archive menade jag att den är sparad i lite för låg, då den har massa artifakter och blir lite "pixlig" här o var vilket stör mig lite.

BPS

Citat från: Goliat skrivet 28 juli 2022 kl. 19:07:41
Jag tycker kvalitén verkar skit och extremt mycket mer beskuren på youtube (säkert dvd som de bara förstört färgerna på och sparat i högre upplösning, men som egentligen inte gör bilden bättre). Tycker dock bluray'n är riktigt bra beskuren, de har varit noga med vad som är viktigt i varje scen och bild.

Även om Mattias Bones, alltså att "Funeral" inte syns i bild på huset, förstår man ändå vem det är och vad han är för någon.
Om dina stillbilder kommer från blu-ray utgåvan och versionen på Youtube är uppskalad från DVD var i allsin dar kommer Archive.org versionen ifrån?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 28 juli 2022 kl. 19:11:26
Om dina stillbilder kommer från blu-ray utgåvan och versionen på Youtube är uppskalad från DVD var i allsin dar kommer Archive.org versionen ifrån?

Finns dvdutgåva som var i 4:3, man gjorde om filmen och beskar den till modernare format senare. Samma skedde med Asterixfilmerna (de första)

Steffan Rudvall

Vi talade tidigare om bildversionerna till filmen och nu har jag hittat en engelsk bilversion med samma typsnitt som den franska. Jag förstår inte varför vissa länder har bildversioner som den svenska med annat "enklare" typsnitt.


Steffan Rudvall

#111
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2022 kl. 23:20:04Dessutom har förtexterna ett helt annat typsnitt än på den franska Blu-Ray-utgåvan, som jag inte vet om det är specifikt för den svenska bildversionen eller om alla bildversioner ursprungligen såg ut så och Blu-Ray-utgåvan är omgjord...
Vi talade tidigare om bildversionerna till filmen och nu har jag hittat en engelsk bilversion med samma typsnitt som den franska. Jag förstår inte varför vissa länder har bildversioner som den svenska med annat "enklare" typsnitt.


Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2023 kl. 23:20:44Vi talade tidigare om bildversionerna till filmen och nu har jag hittat en engelsk bilversion med samma typsnitt som den franska. Jag förstår inte varför vissa länder har bildversioner som den svenska med annat "enklare" typsnitt.

Jättekonstigt ju! :o för den svenska bildversionen på efter texterna är ju också engelsk men ser inte alls ut så där.

Steffan Rudvall

Jag undrar om någon råkar ha den här filmen med originaldubbningen i bra skick? 

Allt jag kan hitta är en gammal VHS-rip på Youtube och sen folk som har synkat till den VHS-rippen men den är i dålig kvalitet speciellt ljudmässigt.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 18:43:14Jag undrar om någon råkar ha den här filmen med originaldubbningen i bra skick?

Allt jag kan hitta är en gammal VHS-rip på Youtube och sen folk som har synkat till den VHS-rippen men den är i dålig kvalitet speciellt ljudmässigt.
Är detta med originaldubbningen: https://www.youtube.com/watch?v=f2ud2gQAB1g&ab_channel=Gott%26Blandat ?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 30 januari 2024 kl. 19:05:09Är detta med originaldubbningen: https://www.youtube.com/watch?v=f2ud2gQAB1g&ab_channel=Gott%26Blandat ?
Ja, lyssna på ljudet det är inte så värst hög kvalitet på det.

Ljudet har någon tagit från den här uppladdningen det hör man i slutstexterna då ljudet har samma "VHS glitch"


https://youtu.be/XEZrOxkVd2k?

Så jag undrar helt enkelt om det är någon som har en version i bättre kvalitet...

Goliat


Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 30 januari 2024 kl. 20:05:11Det är min jättegamla synkning, den på archive är nyare och betydligt bättre i kvalité! dessutom 1080p :)
Vänta lite, Har ni laddat upp den här filmen med originaldubbningen på Archive? Det var väl TV1000 dubbningen eller tänker du på Bröderna Daltons hämnd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2024 kl. 18:43:14Jag undrar om någon råkar ha den här filmen med originaldubbningen i bra skick?

Allt jag kan hitta är en gammal VHS-rip på Youtube och sen folk som har synkat till den VHS-rippen men den är i dålig kvalitet speciellt ljudmässigt.
Jag har VHS-utgåvan här hemma, som jag nog inte ens har spelat - men digitaliserar gärna om det finns behov, då jag hoppas och tror att den ska vara i bra skick. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 januari 2024 kl. 20:16:23Jag har VHS-utgåvan här hemma, som jag nog inte ens har spelat - men digitaliserar gärna om det finns behov, då jag hoppas och tror att den ska vara i bra skick. :)
Det skulle uppskattas, om nu Goliat inte redan har en version med bättre ljud...