Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

2024 Disney animerad

Startat av gstone, 27 september 2023 kl. 18:03:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 23:03:23I alla fall Wiktoria Johansson är väl ganska självklart att hon kommer tillbaka då hon faktiskt spelar huvudkaraktären och har ju dessutom represerat rollen utanför filmen.

Jag är dock rädd att Ole Ornered har gått och blivit godkänt som Maui. Inget illa mot honom men han passar inte så bra om man jämför med Björn Bengtsson.
Det Var En Gång En Filmstudio tänker du på? Fast där har iallafall Maui bara en enda replik, så det är inte säkert att Ole Ornered behövt godkännas av Disney för den rollen, han är heller inte särskilt lik Dwayne Johnson.

Jag tvivlar iallafall på att Björn Andrésen skulle kunna bli godkänd av Disney som Ior med tanke på hur hemsk han låter i den rollen, han var helt klart svagast av alla röster i hela kortfilmen, dessbättre hade han bara en enda replik för denna karaktär.

Olli Markenros var tillbaka som Nalle Puh i den filmen trots att han underkändes över 23 år tillbaka och inte heller bär någon nämnvärd likhet med Sterling Holloway och Jim Cummings.

Anna-Lotta Larsson anlitades också som Snövit 41 år efter omdubbningen trots att hon nu låter mycket äldre.

Mikaela Tidermark Nelson har bara en enda sångreplik som Ariel i denna film, inte heller som Snövit (i Röjar-Ralf Kraschar Internet), Jasmine eller Mulan (i Sofia Den Första) hade hon särskilt många repliker även om det i dessa tre fall var mycket mer än Ariel, det är inte ens säkert att Mikaela behövt godkännas av Disney för dessa fyra roller.

Lite underligt förresten att Morgan Alling inte kom tillbaka som Baymax trots att han i samma film återkom som Carl ur Familjen Robinson, särskilt med tanke på att båda karaktärerna bara hade en replik vardera. (samma sak gäller även Lizette Pålsson som Snövit i både Det Var En Gång En Filmstudio och Röjar-Ralf Kraschar Internet trots att hon befann sig i studion och återkom som Askungen i båda)

Iallafall så tror jag att Vicki Benckert skulle kunna fungera som ersättare till Farmor Tala, jag har dessvärre inga bra idéer för Undrande Man. (inga dåliga heller, förresten)

gstone

Kommer it samma dag som filmen versionen av Wicked 😦❗️

Hur ska jag kunna välja ⁉️⁉️⁉️⁉️😥
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2024 kl. 23:03:23Jag är dock rädd att Ole Ornered har gått och blivit godkänt som Maui. Inget illa mot honom men han passar inte så bra om man jämför med Björn Bengtsson.
Det måste väl ändå bara vara en tillfällig nödlösning ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2024 kl. 00:12:37Det måste väl ändå bara vara en tillfällig nödlösning ? ???
Precis så tänker jag också.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.