Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Nalle Puh gänget i Doktor McStuffins

Startat av Mathilda Gustafsson, 28 december 2020 kl. 08:59:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Vem spelar Tiger i Doktor McStuffins? Rolf Llydahl står med på creditslistan som Tiger men det låter inte som honom. Nalle Puh gänget dyker upp avsnitt 15 av säsong 4.

Adam Larsson

#1
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 december 2020 kl. 08:59:21
Vem spelar Tiger i Doktor McStuffins? Rolf Llydahl står med på creditslistan som Tiger men det låter inte som honom. Nalle Puh gänget dyker upp avsnitt 15 av säsong 4.
Jag tycker att Nasse och Ior också låter lite annorlunda men det är nog för att att skådespelarna inte hade spelat sina karaktärer på ganska länge.

Men när det gäller Tiger så är det inte Rolf i alla fall, jag skulle gissa på att det är Christian Fex.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 december 2020 kl. 08:59:21
Vem spelar Tiger i Doktor McStuffins? Rolf Llydahl står med på creditslistan som Tiger men det låter inte som honom. Nalle Puh gänget dyker upp avsnitt 15 av säsong 4.
Cameoavsnitt då

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 28 december 2020 kl. 09:05:13
Jag tycker att Nasse och Ior också låter lite annorlunda men det är nog för att att skådespelarna inte hade spelat sina karaktärer på ganska länge.

Men när det gäller Tiger så är det inte Rolf i alla fall, jag skulle gissa på att det är Christian Fex.

Fast både Benke och Blomqvist återkom ju i långfilmen Christoffer Robin & Nalle Puh som kom ut 2018 och Benke återkom även i Röjar-Ralf Kraschar Internet samma år (där karaktären dock hade blott en replik) och de lät precis likadana som i tidigare produktioner (även om Blomqvist använde en något ljusare röst), så jag skulle nog gissa att alla tre var (tillfälligt) utbytta då skådespelarna troligen hade förhinder, medan Jan Jönsson spelade Nalle Puh precis som han gjort sedan 2011...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 13:40:44
Fast både Benke och Blomqvist återkom ju i långfilmen Christoffer Robin & Nalle Puh som kom ut 2018 och Benke återkom även i Röjar-Ralf Kraschar Internet samma år (där karaktären dock hade blott en replik) och de lät precis likadana som i tidigare produktioner (även om Blomqvist använde en något ljusare röst), så jag skulle nog gissa att alla tre var (tillfälligt) utbytta då skådespelarna troligen hade förhinder, medan Jan Jönsson spelade Nalle Puh precis som han gjort sedan 2011...

Konstigt för Jan Jönsson är ju mer känd än Benke och Blomqvist .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 28 december 2020 kl. 14:08:40
Konstigt för Jan Jönsson är ju mer känd än Benke och Blomqvist .
Fast nu e han den enda godkända Nalle Puh rösten i Sverige

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 december 2020 kl. 14:08:40
Konstigt för Jan Jönsson är ju mer känd än Benke och Blomqvist .

Är det för att han under en tid varit gift med Eva Rameus? (känd från Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter)

Å andra sidan skulle nog jag vilja påstå att både Michael och Benke på sätt och vis också är kända, för Benke är även speakerröst till reklamfilmer och Michael är även sångartist, dock har båda dubbat väldigt mycket genom åren, jag gissar att båda måste ha haft förhinder just vid dubbningstillfället...

Citat från: MOA skrivet 28 december 2020 kl. 14:33:02
Fast nu e han den enda godkända Nalle Puh rösten i Sverige

Ja, efter Guy De La Bergs död...

Steffan Rudvall

#7
Nalle Puh, Ior och Nasse har ju inte bytt röster (om de låter lite annorlunda är det för att de inte hade spelat sina karaktärer på några år) men Tiger spelas inte av Rolf Llydahl.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 december 2020 kl. 19:27:55
Nalle Puh, Ior och Nasse har ju inte bytt röster men Tiger spelas inte av Rolf Llydahl.

Så vem tror du spelar honom här då?

Jag misstänker att Lydahl antagligen måste ha haft förhinder när avsnittet dubbades, han återkom iallafall i Christoffer Robin & Nalle Puh under 2018!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 december 2020 kl. 19:27:55
Nalle Puh, Ior och Nasse har ju inte bytt röster (om de låter lite annorlunda är det för att de inte hade spelat sina karaktärer på några år) men Tiger spelas inte av Rolf Llydahl.

Men i Christoffer Robin & Nalle Puh och Röjar-Ralf Kraschar Internet lät ju Benke och Michael som de gjorde i tidigare produktioner (dock var endast Ior med i den sistnämnda av dessa), hur förklarar du det?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 19:39:22
Så vem tror du spelar honom här då?

Jag misstänker att Lydahl antagligen måste ha haft förhinder när avsnittet dubbades, han återkom iallafall i Christoffer Robin & Nalle Puh under 2018!  :)
Jag skulle nog också säga att det låter lite som Christian Fex.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 december 2020 kl. 19:40:58
Men i Christoffer Robin & Nalle Puh och Röjar-Ralf Kraschar Internet lät ju Benke och Michael som de gjorde i tidigare produktioner (dock var endast Ior med i den sistnämnda av dessa), hur förklarar du det?  ???
Men det är ju biofilmer det är klart att de låter som de brukar där.

gstone

Jag sa att Jan Jönson är mer känd eftersom fram till 1980 jobbade han på Dramten och han har träffat den berömda Samuel Beckett !

Han har också framfört en monologen mer än 300 gånger på olika fängelser i Europa, Ryssland och USA.

Jänson har också skrivit en monolog om sina upplevelser och möten med interner vid olika fängelse.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.