Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 20:58:24
Det verkar ha gått åt pipan vad jag kan läsa, enbart 7 av 52 recensenter har gett Artemis Fowl positiva recensioner. Man får dock såklart skaffa sig en egen uppfattning om filmen när man väl kan se den, men det här ser ut att vara hans sämsta film på ett väldigt långt tag vad jag kan hitta.

Disney gör bara bra filmer !!! >:( >:(

NÄR DOM INTE GÖR dom för det HELL HOLE som är Disney Channel !

Fast en URUSEL FILM har dom förstås gjort på dom senaste åren och det Timmy Failure: Mistakes Were Made  !!!! DEN VAR SKIT !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 21:03:35
Disney gör bara bra filmer !!! >:( >:(

Debatterbart, men inget jag vill ge mig in på nu. Som sagt var ju det där dessutom bara kritikerna, vad "biopubliken" tycker är ofta mer evident vad gäller filmens "kvalitet". Vi får se hur den är helt enkelt när den väl släppts, i nuläget kan vi ju inte bilda några egna uppfattningar av filmen i sin helhet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 21:09:05
Debatterbart, men inget jag vill ge mig in på nu. Som sagt var ju det där dessutom bara kritikerna, vad "biopubliken" tycker är ofta mer evident vad gäller filmens "kvalitet". Vi får se hur den är helt enkelt när den väl släppts, i nuläget kan vi ju inte bilda några egna uppfattningar av filmen i sin helhet.

JAG KAN ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Vad hette sidan man kunde se vilka filmer/serier som fanns och vilken dubb de hade? Står någonstans i tråden men kan inte hitta den.

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 11 juni 2020 kl. 22:02:29
Vad hette sidan man kunde se vilka filmer/serier som fanns och vilken dubb de hade? Står någonstans i tråden men kan inte hitta den.
https://flixable.com/disney-plus/


Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2020 kl. 22:10:00
https://flixable.com/disney-plus/
Dock är det värt att tillägga att Flixable bara listar de filmer och serier som finns på amerikanska Disney+ - d.v.s. vad som går att se om man bor i USA (eller har amerikansk IP-adress). Utbudet i Europa, som alltså delvis skiljer sig från det amerikanska utbudet, går inte se alls där. :(

Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon motsvarande tjänst eller förteckning/lista för att se vad som finns på Disney+ i andra länder än USA.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2020 kl. 09:01:40
Dock är det värt att tillägga att Flixable bara listar de filmer och serier som finns på amerikanska Disney+ - d.v.s. vad som går att se om man bor i USA (eller har amerikansk IP-adress). Utbudet i Europa, som alltså delvis skiljer sig från det amerikanska utbudet, går inte se alls där. :(

Jag har tyvärr inte lyckats hitta någon motsvarande tjänst eller förteckning/lista för att se vad som finns på Disney+ i andra länder än USA.

Aha, Det är så illa. Trodde det var utbudet här. Ja då kanske man inte ska ha den som källa. Men man kan få en liten glimt av vad som har dubbats och kanske kommer användas här.

Daniel Hofverberg

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 12 juni 2020 kl. 09:21:52
Aha, Det är så illa. Trodde det var utbudet här. Ja då kanske man inte ska ha den som källa. Men man kan få en liten glimt av vad som har dubbats och kanske kommer användas här.
Vi borde på goda grunder kunna förmoda att allt som i dagsläget har svenskt, norskt och/eller danskt tal eller text kommer att finnas på Disney+ i Skandinavien - inte nödvändigtvis på en gång, men åtminstone förr eller senare. Det innefattar relativt mycket av utbudet, men långt ifrån allt. Men allt annat, som i dagsläget inte har vare sig skandinaviska ljudspår eller textspår, är ett större frågetecken; där får man nog bara vänta och se...

Tyvärr har ju dock inte Flixable i dagsläget något sätt att kunna filtrera utifrån textspår, utan bara ljudspår; så vad som har skandinavisk text går inte att se där... :( Disney+ har heller ingen funktion för att söka eller filtrera utifrån språk.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 11 juni 2020 kl. 17:31:11
Undra om Artmis Fowl kommer dubbas ?? ??? ???

Just nu finns det varken svensk text eller svenskt tal.

Den har engelskt tal och är dubbad till spanska, franska, italienska och nederländska.

Textning finns på engelska, tyska, spanska (både europeisk och latinamerikansk), franska, italienska, nederländska, polska och portugisiska (både europeisk och brasiliansk).

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juni 2020 kl. 21:09:05
Debatterbart, men inget jag vill ge mig in på nu. Som sagt var ju det där dessutom bara kritikerna, vad "biopubliken" tycker är ofta mer evident vad gäller filmens "kvalitet". Vi får se hur den är helt enkelt när den väl släppts, i nuläget kan vi ju inte bilda några egna uppfattningar av filmen i sin helhet.

Jag såg Artemis Fowl i går, och jag får väl säga att den är ännu en i den långa raden filmer där fokus ligger på action och digitala specialeffekter. I filmens början förstår vi att den unge Artemis Fowl är ett superintelligent underbarn, men trots det ser vi inte mycket av hans geni i resten av filmen. Josh Gad gjorde en hygglig insats som den mänskliga mullvaden liksom Lara McDonnell som älvan Holly, men annars var skådespelarnas prestationer ganska tama. Judy Dench är så gammal nu att hennes närvaro blir närmast tragisk. Varför en hyllad och seriös regissör som Kenneth Branagh tar sig an sånt här är svårt att förstå.

Det förvånar mig inte det minsta att filmen inte har gått hem hos kritikerna.

Något som jag inte förstår är att både fadern och sonen heter Artemis i förnamn. Artemis är nämligen ett flicknamn - jaktens gudinna i grekisk mytologi, motsvaras av Diana hos romarna.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 juni 2020 kl. 06:59:45

Det förvånar mig inte det minsta att filmen inte har gått hem hos kritikerna.

Den verkar inte gått hem hos "biopubliken" heller. Endast 21% av tittarna, enligt Rotten Tomatoes, har gillat filmen. Den har till och med sämre betyg än Holmes & Watson på IMDb i nuläget.

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 juni 2020 kl. 06:59:45

Något som jag inte förstår är att både fadern och sonen heter Artemis i förnamn. Artemis är nämligen ett flicknamn - jaktens gudinna i grekisk mytologi, motsvaras av Diana hos romarna.

Deras respektive föräldrar kanske hade hoppats en flicka och sedan skitit helt i att det blev en pojke. Bättre att heta Artemis som kille än att heta Bacchus överhuvudtaget antar jag, att vara, som människa, associerad med fylla är ju inget vidare
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Disney+ har lagt upp ytterligare två avsnitt av antologiserien (Disneyland, Walt Disney Presents etc.):

The Story of the Animated Drawing (1955) och The Liberty Story (1957). Båda har svensk text!!!

The Story of the Animated Drawing har tidigare varit utgivet på DVD i USA i serien Walt Disney Treasures.

The Liberty Story har såvitt jag vet aldrig varit utgivet på DVD i sin helhet. Halva avsnittet finns som extramaterial på DVDn Johnny Tremain.

gstone

Nora Sjöqvist och Mikael Regenholz är röst åt Lady och Lufsen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.