Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Mathilda Gustafsson och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Stewart skrivet 30 december 2021 kl. 23:10:59
men skrev inte Daniel att han har intervjuat fler?
Tyvärr inte än, men förhoppningsvis snart.

Citat från: TonyTonka skrivet 21 november 2021 kl. 22:33:46
Något nytt på intervjufronten?

Vore synd om det hela rann ut i sanden igen.  :(
Tyvärr har jag ju varit lite otursförföljd under hösten, som först fick en långvarig förkylning, sen dog min moster plötsligt och efter det fick jag en kraftig influensa... :(

Därför har jag tyvärr inte kunnat göra något med det här än, men när jul- och nyårshelgerna är över ska jag kontakta alla fyra personer som tackat ja igen (Robert Cronholt, Lizette Pålsson, Maria Rydberg och Maria Weisby), och hoppas att de fortfarande vill och har tid. :)

En del av dem har säkert ganska fullt upp (inte minst Robert Cronholt, som väl närmast översätter på heltid), så det är inte säkert att de har tid den närmaste tiden - men jag hoppas att de fortfarande ställer upp och har tid någorlunda snart.

Jag lovar att göra allt jag kan för att det här inte ska rinna ut i sanden, som med de tidigare intervjuerna för flertalet år sedan. :)

TonyTonka

Något nytt på intervjufronten, eller spökar oturen fortfarande för dig, Daniel?  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Ljudet i Annica Smedius intervju hur dåligt är det?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 februari 2022 kl. 21:14:14
Ljudet i Annica Smedius intervju hur dåligt är det?
Så dåligt att man int hör vad hon säger

Marcusen

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2022 kl. 21:30:55
Så dåligt att man int hör vad hon säger
Annica Smedius är ju röstskådespelerska, om Daniel kan transkribera vad hon säger så kan hon väl dubba sig själv.

TonyTonka

Har du tillfrisknat tillräckligt för att kunna genomföra intervjuerna nu?  Vore som sagt jättesynd om det rann ut i sanden igen.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 19 februari 2022 kl. 00:28:47
Har du tillfrisknat tillräckligt för att kunna genomföra intervjuerna nu?  Vore som sagt jättesynd om det rann ut i sanden igen.  :(
Som du skriver undrar jag om de blir av

Marcusen

Den där intervjun med Annica skulle vara väldigt intressant att höra även om det finns väldigt mycket bakgrundsljud

MOA

Nåt som ni kan göra e att visa klipp av karaktärer som respektive VA har spelat

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zebastian


Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  3 augusti 2022 kl. 13:51:38Vad hände med intervju med Annica?
Jag har tyvärr inte haft tid att gå igenom eller redigera den än, men det är väl tveksamt om intervjun är användbar då hennes svar periodvis dränks av allt annat ljud; då Daniel Åhs Karlsson använde en extremt rundupptagande mikrofon som tog upp i stort sett varenda litet ljud från hela Stockholm... :(

Jag har dock inte sett igenom hela, så det är möjligt att man kanske kan höra tillräckligt för att kunna skriva in undertexter med all dialog - men intervjun duger i alla fall inte som den är.

Jag ska se om jag har tid snart att kolla igenom hela intervjun för att se om det ens går att höra tillräckligt för att kunna redigera intervjun; eller om det bara är att ge upp. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2022 kl. 00:38:12Jag har tyvärr inte haft tid att gå igenom eller redigera den än, men det är väl tveksamt om intervjun är användbar då hennes svar periodvis dränks av allt annat ljud; då Daniel Åhs Karlsson använde en extremt rundupptagande mikrofon som tog upp i stort sett varenda litet ljud från hela Stockholm... :(

Jag har dock inte sett igenom hela, så det är möjligt att man kanske kan höra tillräckligt för att kunna skriva in undertexter med all dialog - men intervjun duger i alla fall inte som den är.

Jag ska se om jag har tid snart att kolla igenom hela intervjun för att se om det ens går att höra tillräckligt för att kunna redigera intervjun; eller om det bara är att ge upp. :)
Vad hände med honom?

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2022 kl. 00:38:12Jag har tyvärr inte haft tid att gå igenom eller redigera den än, men det är väl tveksamt om intervjun är användbar då hennes svar periodvis dränks av allt annat ljud; då Daniel Åhs Karlsson använde en extremt rundupptagande mikrofon som tog upp i stort sett varenda litet ljud från hela Stockholm... :(

Jag har dock inte sett igenom hela, så det är möjligt att man kanske kan höra tillräckligt för att kunna skriva in undertexter med all dialog - men intervjun duger i alla fall inte som den är.

Jag ska se om jag har tid snart att kolla igenom hela intervjun för att se om det ens går att höra tillräckligt för att kunna redigera intervjun; eller om det bara är att ge upp. :)

Hur går det med de andra intervjuerna. Maria Rydberg, Robert Cronholt, m.fl?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D