Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbning i Anders & Måns

Startat av Daniel Hofverberg, 9 november 2004 kl. 08:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Fast det sista är väl både positivt och negativt. Jag menar, det kanske inte är så bra om lite mer oseriösa personer hittar detta forumet. Där har ju redan varit en del i gästboken.experiment!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

#31
Hmmm, det kanske kan ses som lite oseriöst när jag experimenterar, men ignorera det bara för jag bara kollar lite hur grejorna fungerar.

Shadow warrior!

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Det finns ju faktiskt en särskild testtavla, avsedd för just sådant. Hur vore det om du höll testerna dit...?

Vad gäller besökare, så får jag hoppas och tro att de flesta bara besöker en sida om de är någorlunda seriöst intresserade. Men skulle bråkmakare komma hit, så är jag förberedd så jag snabbt kan ändra inställningarna så att enbart registrerade användare kan posta på forumet - det bör lösa de flesta problem, då de flesta oseriösa som regel inte brukar orka registrera sig...

Daniel Wennström

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 november 2004 kl. 09:58:30
... då de flesta oseriösa som regel inte brukar orka registrera sig...

Men det finns undantag till det, och det är de som är de värsta. I början av Ankoramas Forums glansdagar så var det ett par lustiga figurer som registrerade sig, och sedan gick in för att bara förstöra. Den värsta vi hade där var den avskydda 'Scooby-doo' (Veteraner från Ankorama minns nog honom), som svor och försökte provocera alla på forumet.

Det bästa är ju att ha en obligatorisk registrering där man måste ange sin E-mail, för att få ett aktiveringsmail, för att kunna slutföra registreringen, för ingen som håller på så vill ange någon information som kan kopplas till dem, då de är fega och inte vågar stå för vad de säger.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide'!"
- Robin Williams -

Daniel Hofverberg

Jag vet - men skulle problem uppstå, så går det att koppla på sådan obligatorisk registrering med aktivering via e-post här. Jag vill bara gärna undvika det så länge det inte behövs.

Ikväll är det i alla fall dags!  :)

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 november 2004 kl. 09:58:30
Det finns ju faktiskt en särskild testtavla, avsedd för just sådant. Hur vore det om du höll testerna dit...?

Vad gäller besökare, så får jag hoppas och tro att de flesta bara besöker en sida om de är någorlunda seriöst intresserade. Men skulle bråkmakare komma hit, så är jag förberedd så jag snabbt kan ändra inställningarna så att enbart registrerade användare kan posta på forumet - det bör lösa de flesta problem, då de flesta oseriösa som regel inte brukar orka registrera sig...


Förlåt! Jag kände inte till testsidan... :(

I kväll är det dags, ja.

Kan man inte banna folks IP-adresser? Jag kan inte så mycket om datorer och vet knappt vad en IP-adress är, men det kanske man kan.

Scooby Doo, ja! Jag förstår fortfarande inte hur en fullt seriös användare av Ankorama, kan tycka att hans inlägg var roliga! Kommer inte ihåg vem det var, och det är väl lika bra eftersom jag vill försöka vara schysst mot alla! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Jo, visst kan man bannlysa IP-adresser - det vill man dock bara ta till som en sista utväg, eftersom risken är överhängande att en massa oskyldiga människor dras med på kuppen (i värsta fall, med proxyservrar och liknande, kan alla som har samma internet-leverantör framstå som att de har samma IP-adress).

Jag har ändå tvingats göra det på gästboken i enstaka fall när större problem uppstod för ett par månader sen, men som sagt det är bara som en sista utväg.

PAAATE

Hehe, jag är faktiskt ganska stolt över att jag fattade allt du skrev!  :D

2h5min. kvar! *HYPERVENTILERAR!*
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

Ja du Daniel, kanske lite mer inlevelse!  ;D ;)

GaBBe

#39
Fan va kul! =).synd bara att dt handlade så lite om dubbningssnack hemma hos dig, menskitkul sketch där i slutet oxå..när geten drar till hem till dig..=P 
.....men, Daniel... Idioten kom väl inte med i dubbningen på riktigt med den tagningen? =/ Annars e det ju rätt skrämmande.. kul att man fick se hur du var också föresten...lr iaf nästan är...man spänner sig väl en aning när kameran är på..

Daniel Hofverberg

Tja, det var ju kraftigt nedklippt och en del saker väldigt tagna ur sitt sammanhang - men överlag rätt okej...

Och nej, Måns kom inte med i Jakers med den tagningen. Det var tänkt att det skulle vara en seriös tagning, men det visade sig att alla roller i den här serien som höll på dubbas den dan som vi var på Eurotroll var återkommande roller, som skulle vara med i minst 4 - 5 avsnitt. Och eftersom Måns inte hade möjlighet att komma tillbaka mer än den enda dan som vi var där, så valde de istället att fejka och låta Måns spela en fejkad roll bara för det här programmets skull. Måns kommer alltså inte att vara med i den här tecknade serien överhuvudtaget (fastän det var tänkt så från början).

Och förresten kan jag nämna att geten aldrig var i Skellefteå - han var i Malmö, så alla scener utanför mitt hus var inspelade i Malmö och ihopredigerade i efterhand.

Daniel Wennström

Inte klokt hur man kan klippa och ha sig, utan att nån (utom vissa) vet att det är "fel". Fast apotekscenen gick visst inte att klippa så lätt  ;D
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide'!"
- Robin Williams -

GaBBe

Föresten så stod det ju "scooby doo och legenden om vampyren 2003" när det visades en scen ur scooby doo på zombie-ön när welma ger scooby scooby snacks. Sen står det "scooby doo på zombie-ön 1998" och en scen ur nån annan scooby-film (troligtvis legenden om vampyren) visas

Daniel Hofverberg

Du har rätt! Jag tyckte väl att det inte riktigt stämde... Det är rätt filmer, men ihopblandade - det vet jag i och med att det just var Scooby-Doo på Zombieön och Scooby-Doo och legenden om vampyren som Anders & Måns-redaktionen hade bett att få låna av mig. Oerhört klantigt av dem - i och med att filmerna de lånade av mig var köpfilmer med de rätta omslagen, så finns det liksom inget skäl att kunna blanda ihop dem...

Anders M Olsson

Hela programmet finns nu utlagt på SVTs hemsida så att man kan streama det med Real Player. Lustigt nog kan man välja att se de korta klippen (utan Daniel) i Real Media eller Windows Media, men vill man se det kompletta programmet är det enbart Real som gäller.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22228

Klicka på FILMKLIPP i menyn i ovankanten.