Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Monsters Inc

Startat av Disneyfantasten, 13 april 2020 kl. 17:02:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Robert Fransson, Frida Nilsson*, Kerstin Högberg, Lizette Pålsson*, Anders Öjebo, Tomas Futvoye**, Peter Kjellström, Niclas Ekholm, Urban Frånberg, Jonas Kruse, Anna Nyman, Anton Nyman**, Stefan Berglund, Blenda Nyman**, Ola Norman, Krister Roséen, Johan Wilhelmsson, Daniel Bergfalk, Erik Berglund**, Johan Lindqvist*** och Bittan Norman i filmen?

*Jag tror att Lizette Pålsson spelar Mamman i husvagn men är tyvärr inte helt säker, dock KAN det vara Frida Nilsson också, tror att Pålsson också spelar hon som i början säger "har det så bra älskling" men är fortfarande inte helt hundra där heller...

**Jag skulle gissa att dessa personer spelar några av monster-barnen, men vet inte vilka...

***Jag trodde förut att han spelade Claws, men nu är jag inte riktigt lika säker...

I övrigt spelas iallafall Charlie Proctor definitivt av Mats Jernudd och jag är rätt säker på att Pojken i husvagnen spelas av Anton Olofsson Raeder...

MOA

Vad heter Mögul på engelska?

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Vilken karaktär anges förresten som "Skrämsreaktorchef"? (som på svenska spelas av Hans-Peter Edh)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2020 kl. 19:31:37
Vilken karaktär anges förresten som "Skrämsreaktorchef"? (som på svenska spelas av Hans-Peter Edh)

Listade nyligen ut att det rör som om Jerry!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 17:02:34
Vilka spelar Robert Fransson, Frida Nilsson*, Kerstin Högberg, Lizette Pålsson*, Anders Öjebo, Tomas Futvoye**, Peter Kjellström, Niclas Ekholm, Urban Frånberg, Jonas Kruse, Anna Nyman, Anton Nyman**, Stefan Berglund, Blenda Nyman**, Ola Norman, Krister Roséen, Johan Wilhelmsson, Daniel Bergfalk, Erik Berglund**, Johan Lindqvist*** och Bittan Norman i filmen?

*Jag tror att Lizette Pålsson spelar Mamman i husvagn men är tyvärr inte helt säker, dock KAN det vara Frida Nilsson också, tror att Pålsson också spelar hon som i början säger "har det så bra älskling" men är fortfarande inte helt hundra där heller...

**Jag skulle gissa att dessa personer spelar några av monster-barnen, men vet inte vilka...

***Jag trodde förut att han spelade Claws, men nu är jag inte riktigt lika säker...

I övrigt spelas iallafall Charlie Proctor definitivt av Mats Jernudd och jag är rätt säker på att Pojken i husvagnen spelas av Anton Olofsson Raeder...

Någon som vet?

Owen Granger

Varför finns bara den engelska och svenska versionen av Monsters Inc. på Disney+? Skulle gärna vilja höra Mads Mikkelsens som Randall i den danska dubbningen.

Steffan Rudvall

Citat från: Owen Granger skrivet 15 februari 2022 kl. 20:09:19
Varför finns bara den engelska och svenska versionen av Monsters Inc. på Disney+? Skulle gärna vilja höra Mads Mikkelsens som Randall i den danska dubbningen.
Jag har för mig att den har svensk bildversion på Disney Plus och det är därför man inte kommer åt de andra ljudspåren.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 februari 2022 kl. 20:24:11
Jag har för mig att den har svensk bildversion på Disney Plus och det är därför man inte kommer åt de andra ljudspåren.
Ja, av någon outgrundlig anledning har filmer som har svensk bildversion på Disney+ alltid bara svenskt och engelskt ljudspår - medan vid filmer som saknar svensk bildversion finns alltid samtliga språk i världen att tillgå.

Det är tyvärr samma problem över hela världen, där det vid filmer med lokala bildversioner bara finns det landets språk plus engelska. Så bor man i Danmark finns alltså bara danskt och engelskt tal, o.s.v. Värst är det i Finland (och förmodligen även andra flerspråkiga länder), för där finns bara finskt och engelskt ljudspår, trots att Finland är ett tvåspråkigt land där en del av befolkningen bara talar svenska... :(

Ett annat problem är förstås att man blir påtvingad den lokala bildversionen för respektive land även om man väljer att se filmen i engelskspråkig originalversion, vilket inte direkt är optimalt...