Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Familjen Flinta

Startat av Erika, 28 mars 2007 kl. 20:37:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 januari 2021 kl. 12:10:54
Hej Daniel video länken var tydligen från säsong 1, det är avsnitt 19. Betyder det att det är säsong 1 i Sverige? Är det i familjen flinta mediadubb dvd utgåva? Tydligen så är det säsong 1 avsnitt 23 i USA. Vilken säsong är det då i Sverige?
The Tycoon räknas till säsong 1 i alla länder i världen och med alla kända avsnittsnumreringar. Enligt ursprunglig visningsordning är det avsnitt 22, och jag tror att det är samma avsnittsnummer även om man utgår ifrån produktionsordning. Möjligen kan det tänkas finnas andra numreringar där det avsnittet har andra avsnittsnummer, men det är hursomhelst mig veterligen alltid säsong 1.

Det avsnittet har alltså inte släppts på DVD i Sverige, utan det är bara TV-sändningar (Boomerang, Cartoon Network, TV4, TV4 Komedi eller TV3) som gäller för att få tag i det avsnittet. :(

Scoobydoofan1

#226
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 12:42:07
The Tycoon räknas till säsong 1 i alla länder i världen och med alla kända avsnittsnumreringar. Enligt ursprunglig visningsordning är det avsnitt 22, och jag tror att det är samma avsnittsnummer även om man utgår ifrån produktionsordning. Möjligen kan det tänkas finnas andra numreringar där det avsnittet har andra avsnittsnummer, men det är hursomhelst mig veterligen alltid säsong 1.

Det avsnittet har alltså inte släppts på DVD i Sverige, utan det är bara TV-sändningar (Boomerang, Cartoon Network, TV4, TV4 Komedi eller TV3) som gäller för att få tag i det avsnittet. :(
Du har inte det avsnittet? Kan du skriva dom saknade 5 avsnitten från säsong 1 med titlarna på engelska?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 januari 2021 kl. 12:44:43
Du har inte det avsnittet? Kan du skriva dom saknade 5 avsnitten från säsong 1 med titlarna på engelska?
Jag tror att jag ska ha det avsnittet inspelat från Boomerang. :)

Såvitt jag vet är det bara följande avsnitt jag saknar från säsong 1 av Familjen Flinta:
Säsong 1, avsnitt 4: No Help Wanted
Säsong 1, avsnitt 6: The Monster from the Tar Pits

Är det någon som har något av dessa avsnitt, så vore det mycket uppskattat; då jag i åratal haft planer på att synka svenskt ljud till utländsk DVD-bild för hela säsong 1; men alltså saknar dessa två avsnitt. :) Av dessa avsnitt finns alltså bara en svensk dubbning, så det spelar ingen roll varifrån inspelningarna kommer.


Men av säsong 3, 4, 5 och 6 är det ju tyvärr betydligt mer jag saknar med Media Dubbs respektive Mediadubb Internationals dubbningar (och av säsong 5 och 6 mycket jag saknar av Sun Studios originaldubb också)... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 13:08:03
Jag tror att jag ska ha det avsnittet inspelat från Boomerang. :)

Såvitt jag vet är det bara följande avsnitt jag saknar från säsong 1 av Familjen Flinta:
Säsong 1, avsnitt 4: No Help Wanted
Säsong 1, avsnitt 6: The Monster from the Tar Pits

Är det någon som har något av dessa avsnitt, så vore det mycket uppskattat; då jag i åratal haft planer på att synka svenskt ljud till utländsk DVD-bild för hela säsong 1; men alltså saknar dessa två avsnitt. :) Av dessa avsnitt finns alltså bara en svensk dubbning, så det spelar ingen roll varifrån inspelningarna kommer.


Men av säsong 3, 4, 5 och 6 är det ju tyvärr betydligt mer jag saknar med Media Dubbs respektive Mediadubb Internationals dubbningar (och av säsong 5 och 6 mycket jag saknar av Sun Studios originaldubb också)... :(
Synd att säsong 1 inte gavs ut på dvd i Sverige samtidigt med säsong 2 mediadubb. 60 avsnitt skulle vara bättre.


Hade inte dreamfilm säsong 1 av familjen flinta?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 januari 2021 kl. 13:18:26
Synd att säsong 1 inte gavs ut på dvd i Sverige samtidigt med säsong 2 mediadubb. 60 avsnitt skulle vara bättre.
Ja, det är väldigt olyckligt - i synnerhet då säsong 1 ju faktiskt har släppts på DVD i Norge och Danmark; med en utgåvan som tyvärr "bara" har norskt, danskt, tyskt och engelskt tal. :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 14:37:09
Ja, det är väldigt olyckligt - i synnerhet då säsong 1 ju faktiskt har släppts på DVD i Norge och Danmark; med en utgåvan som tyvärr "bara" har norskt, danskt, tyskt och engelskt tal. :(
Det är konstigt med tanken på att resten av dvd utgåvorna i Sverige har norsk & dansk ljudspår.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 14:37:09
Ja, det är väldigt olyckligt - i synnerhet då säsong 1 ju faktiskt har släppts på DVD i Norge och Danmark; med en utgåvan som tyvärr "bara" har norskt, danskt, tyskt och engelskt tal. :(
Varför int i Sverige?

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 22 januari 2021 kl. 18:26:37
Varför int i Sverige?
Det är det alla undrar, med tanken på att dom släppte säsong 2 med mediadubb.

gstone

Tror ni det går att hotta VHS filmerna med dom äldre dubbningar av serien Secend Hand ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2021 kl. 20:31:26
Tror ni det går att hotta VHS filmerna med dom äldre dubbningar av serien Secend Hand ?
Saken är dom avsnitten som finns på VHS finns också på dvd med mediadubb, vissa VHS utgåvor har sun studio dubbning från säsong 3 & 4.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 januari 2021 kl. 22:38:41
Saken är dom avsnitten som finns på VHS finns också på dvd med mediadubb, vissa VHS utgåvor har sun studio dubbning från säsong 3 & 4.

Jag menar dom ännu 'äldre från Kannal 10 och Videobolagets dubbningar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2021 kl. 22:53:56
Jag menar dom ännu 'äldre från Kannal 10 och Videobolagets dubbningar.
Är osäker om dom.

Scoobydoofan1

#237
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 14:37:09
Ja, det är väldigt olyckligt - i synnerhet då säsong 1 ju faktiskt har släppts på DVD i Norge och Danmark; med en utgåvan som tyvärr "bara" har norskt, danskt, tyskt och engelskt tal. :(
Daniel när det gäller säsong 1 så fanns dom 23 avsnitten på dreamfilm. Undrar vart dom andra 5 avsnitten var?

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2021 kl. 13:08:03
Jag tror att jag ska ha det avsnittet inspelat från Boomerang. :)

Såvitt jag vet är det bara följande avsnitt jag saknar från säsong 1 av Familjen Flinta:
Säsong 1, avsnitt 4: No Help Wanted
Säsong 1, avsnitt 6: The Monster from the Tar Pits

Är det någon som har något av dessa avsnitt, så vore det mycket uppskattat; då jag i åratal haft planer på att synka svenskt ljud till utländsk DVD-bild för hela säsong 1; men alltså saknar dessa två avsnitt. :) Av dessa avsnitt finns alltså bara en svensk dubbning, så det spelar ingen roll varifrån inspelningarna kommer.


Men av säsong 3, 4, 5 och 6 är det ju tyvärr betydligt mer jag saknar med Media Dubbs respektive Mediadubb Internationals dubbningar (och av säsong 5 och 6 mycket jag saknar av Sun Studios originaldubb också)... :(
Daniel varför söker du up sun studio dubbningen? Den är ingenting jämfört med mediadubb, och på tal om det när var det sist dom visade familjen flinta mediadubb på tv?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 januari 2021 kl. 03:14:05
Daniel varför söker du up sun studio dubbningen? Den är ingenting jämfört med mediadubb, och på tal om det när var det sist dom visade familjen flinta mediadubb på tv?
Av den anledningen att jag vill ha serien komplett med båda dubbningarna.

Av de säsonger som finns två dubbningar var det nog 1997 - 1998 på TV3 som Mediadubb Internationals dubbning senast sändes på TV; men då troligen bara säsong 5 och 6. Så säsong 3 - 4 har förmodligen inte sänts med Media Dubbs dubbning sedan runt 1992 - 1993; möjligen att repriser kan ha gått lite senare än så.

Men säsong 1 och 2 var det förstås bara något år sedan de senast sändes på TV med Media Dubbs dubbning. :)

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 januari 2021 kl. 23:10:33
Daniel när det gäller säsong 1 så fanns dom 23 avsnitten på dreamfilm. Undrar vart dom andra 5 avsnitten var?
Det får du väl fråga dem om...? Jag har aldrig besökt sådana olagliga sajter, och tänker inte börja nu heller.


Citat från: gstone skrivet 22 januari 2021 kl. 20:31:26
Tror ni det går att hotta VHS filmerna med dom äldre dubbningar av serien Secend Hand ?
Det mesta går nog att hitta på second hand-affärer om man har tålamod och kollar då och då. Jag har då sett flera av Kanal 10s och Musikservice VHS-utgåvor på second hand-affärerna i Skellefteå liksom på Tradera, så förr eller senare bör nog de flesta av dem dyka upp. :)

Själv tror jag att jag ska ha de tre VHS-utgåvorna från Kanal 10 i min ägo, men av Musikservice utgåvor tror jag bara att jag har Hanna-Barbera personliga favoriter - Familjen Flinta. :)