Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka kortfilm fråga

Startat av Samlaren, 15 maj 2022 kl. 11:58:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Har kortfilmen som finns på Disney+ dubbas när Kalle låtsas att vara en bebis. Den finns inte med dub där så jag undrar om den har dubbas och de inte har hittat dubben bars.

Daniel Hofverberg

Vilken kortfilm syftar du på? Har du måhända en titel?

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2022 kl. 11:59:33
Vilken kortfilm syftar du på? Har du måhända en titel?

Kalles ungdomskälla. Jag aåg den med min systerdotter men vi fick byta då den saknar dubbning på Disney+

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 15 maj 2022 kl. 15:58:42
Kalles ungdomskälla. Jag aåg den med min systerdotter men vi fick byta då den saknar dubbning på Disney+
Jag känner inte till någon svensk dubbning av Kalle Anka blir barn på nytt/Don's Fountain of Youth. Filmen var med på hyr-VHS-filmen Kalle Anka, Pluto och knattarna på äventyr, men om inte mitt minne sviker mig tror jag den var i textad originalversion där. På DVD var den med som bonusmaterial till Tre Caballeros, men även där i textad originalversion. Såvitt jag vet har kortfilmen heller inte sänts på Disney Channel.

Under min granskning av biovisade kortfilmssamlingar från 1979 och framåt har filmen inte funnits med alls, vare sig i dubbad eller textad form. Jag kan dock inte svara på om den har funnits dubbad i någon kortfilmssamling före 1979, men på den tiden var det ju ovanligt att Kalle Anka-filmer dubbades så sannolikheten är nog relativt liten.