Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Borgmästaren i Miraculous LadyBug

Startat av Igthorn, 11 oktober 2023 kl. 10:08:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Igthorn

Försökt placera rösten på Borgmästaren, som blir akumatiserad som Malediktator i detta avsnitt. Samma röst spelar en röst i Daniel Tigers kvarter som anges som Adam Fietz men är osäker.


Miraculous - Ladybug och Cat Noir på äventyr - Malediktator - YouTube

Daniel Hofverberg

Jag har letat fram det Contract Inventory Sheet från säsong 1 som jag fått av Disney Character Voices, och 
borgmästare Bourgeois spelas av Adam Fietz; som ju även spelar Hawk Moth plus diverse biroller här och var. :)
(Dock med reservation för att jag inte kan utesluta att rösten inte byts ut under senare säsonger, som jag saknar uppgifter för, men jag tycker i alla fall inte att det låter så)

Jag ska se till att lägga till det till creditlistan här på sajten, det är nog ett förbiseende att en så pass stor roll hoppats över...

Igthorn

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 oktober 2023 kl. 13:25:12Jag har letat fram det Contract Inventory Sheet från säsong 1 som jag fått av Disney Character Voices, och
borgmästare Bourgeois spelas av Adam Fietz; som ju även spelar Hawk Moth plus diverse biroller här och var. :)
(Dock med reservation för att jag inte kan utesluta att rösten inte byts ut under senare säsonger, som jag saknar uppgifter för, men jag tycker i alla fall inte att det låter så)

Jag ska se till att lägga till det till creditlistan här på sajten, det är nog ett förbiseende att en så pass stor roll hoppats över...
Lite intressant att höra honom när han inte spelar med sin mörka röst som jag mest är van vid, var därför jag trodde att det var någon helt annan.

När vi ändå är inne på samma avsnitt, lärarinnan som låter väldigt dråplig, om man får säga så, vad är det för röst? Tror även det är samma röst som spelar borgmästarens fru och ev. Chloes kompis (den rödhåriga tjejen brevid Chloe).