Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Svenska röster & Credits?

Startat av TonyTonka, 4 april 2009 kl. 09:08:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

När man ska kolla på listan över rösterna i Monster VS Aliens möts man av ett felmeddelande"Sidan Finns inte"

Jag tror Daniel stavade fel för det står monster-vs-saliens kolla själva

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/monsters-vs-saliens/

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för att du upptäckte det. Mycket riktigt var namnet i databasen felstavad, och försökte därför att hitta åt en fil som inte fanns.

Nu är det åtgärdat.  :)

TonyTonka

Nu är det fel på Grattis Kalle och Balto.

Det står filen finns inte framför

och man möts av ett felmeddelande.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Det beror på att jag höll på med en uppdatering, och inte hade hunnit ladda upp filerna till databasen än. För Svenska röster och credits används nämligen både en databas för grunduppgifterna och textfiler för själva innehållet i creditlistorna. Jag kan inte göra allting samtidigt, så vid uppdateringar måste jag välja att antingen uppdatera själva databasen eller ladda upp textfilerna till servern först och därför stämmer inte allt under ett kort tag.

Du råkade alltså pricka av att kolla just under de minuter som jag höll på med uppdateringen, vilket är imponerande gjort...  ::)

Elios

Tyckte mig se tre olika ämnen om dessa redan. Ska se om jag kan hitta dom så kan vi slå ihop dom. 

Erika

Det går inte att komma åt creditlistan till Under Wraps. Det står "Filen finns inte!".

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 30 juni 2023 kl. 07:45:53Det går inte att komma åt creditlistan till Under Wraps. Det står "Filen finns inte!".
Ursäkta, det var jag som klantat mig och skrivit fel filnamn... :-[

Nu är det åtgärdat, och creditlistan ska fungera. Dock kan du behöva "hård-uppdatera" sidan för att det ska få effekt, genom att hålla nere Shift eller Ctrl samtidigt som du klickar på Uppdatera - detta eftersom datumen inte har förändrats, och därmed kan webbläsaren bli lurad att tro att inget har förändrats.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/under-wraps-2021/

Disneyfantasten

Upptäckte nyss att i creditlistan till Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet på Dubbningshemsidan så crediteras Späck som "Säck".

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 augusti 2023 kl. 12:17:33Upptäckte nyss att i creditlistan till Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet på Dubbningshemsidan så crediteras Späck som "Säck".
Aj då, det var klantigt - det är säkert jag som slant med fingrarna när jag skrev av dubbcreditsen... :-[

Nu är det åtgärdat.

Disneyfantasten

Två saker behöver åtgärdas;

1.   I hemsidans creditlista till Kalle Ankas Födelsedagsfest så står det "Barrafelt Produktion AB", men eftersom det var 1984 den dubbades så borde "AB Svensk Filmindustri" vara mer korrekt, jag menar, det var ju ändå i samband med dubbningen av Mästerdetektiven Basil Mus 1986 som man övergick till Barrefelt Produktion AB?

2.   I hemsidans creditlista till Resan Till Amerika (som kom ut 1986 och hade Svensk premiär 1987) så står det "Europafilm", men det borde egentligen stå "Sonet Studio", jag menar, "Europafilm" hette det ju ändå fram till 1984, och det var ju ändå årsskiftet 1984/1985 som det döptes om till Sonet, det hette "Sonet" fram till hösten 1992 då man döpte om det till Europa Studios, fram till runt 1998 då det döptes om till Europa Post Production.