Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Happy Jankell

Startat av clara liljeberg, 31 oktober 2020 kl. 22:38:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

vilka mer har hon dubbat röster till eftersom hon var ju alven i framåt och prinsessa fjäril.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 31 oktober 2020 kl. 22:38:43
vilka mer har hon dubbat röster till eftersom hon var ju alven i framåt och prinsessa fjäril.

Unga Franny i Familjen Robinson, Spider-Gwen i Spider-Man: Into the Spider-Verse, Gona i Grottmannen Dug och Ester i Star vs Mörkrets Makter för att nämna några få som jag hittade.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 31 oktober 2020 kl. 22:38:43
Vilka mer har hon dubbat röster till hon var ju alven i framåt och prinsessa fjäril.
Hon dubbar Zendaya i alla disneyserier

Daniel Hofverberg

Happy Jankell har varit med i många dubbningar genom åren - en oförglömlig roll är ju exempelvis titelrollen i den argentiska Disney-serien Soy Luna.

Det finns säkert mycket jag missat, men ett litet urval finns på Svenska röster och credits:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Happy+Jankell&typ=fritext&avdelning=alla

Happy är en utmärkt skådespelerska i mina ögon, så jag har inget emot att se eller höra henne så ofta som möjligt. Hon har ju också varit med i ett antal svenska filmer och TV-serier, även om inte så ofta som jag hade önskat fått spela huvudroller. :)

clara liljeberg

kanske hon skulle dubba en ny film eller serie där kanske hennes roll var djur eller fantasidjur som enhörningar eller drakar eller om det skulle var i djurvärlden med antropomorfa djur.