Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hamtaro

Startat av Erika, 6 januari 2006 kl. 10:04:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erika

Jag vet sedan tidigare att SDI Media har dubbat den här tv-serien, men nu verkar det som om det har skett ett byte av dubbningsbolag. I de nyare avsnitten har jag hört bl. a. Eleonor Telcs, Hasse Jonsson och Ole Ornered.

Jag vet att alla tre har medverkat sedan tidigare i SDI Medias dubbningar (eller rättare sagt när SDI Media fortfarande hette Mediadubb International), men nuförtiden medverkar de ju mest i Eurotrolls dubbningar (med ett litet undantag för Ole Ornered som även medverkar en hel del i Sun Studios dubbningar).

Kan det vara så att Eurotroll har tagit över dubbningen eller är det helt enkelt bara något så simpelt att SDI Media fick lust att anlita några skådespelare som inte medverkat i deras dubbningar på år och dag?   

Daniel Hofverberg

Svårt att säga med säkerhet... Men SDI Media och Eurotroll har i alla tider haft ett visst samarbete, och brukar skicka jobb mellan varann. Med andra ord, både SDI Media och Eurotroll tar alltså emot uppdrag även om de inte själva hinner med det, och anlitar varandra för att utföra dubbningarna. Alltså kan det vara en logisk förklaring att SDI Media helt enkelt anlitat Eurotroll för att dubba en del avsnitt.

Eller så kan de helt enkelt ha bytt dubbningsbolag, eller så kan SDI Media mycket väl ha anlitat ovanliga skådisar...

Erika


Elios

Minns denna serie med värme!  ;D
Kommer ihåg att jag hyrde denna ihop med Djungel George 2.
Vet att vissa avsnitt har släppts på svenska på Vhs. Men inte om det släppts på vare sig Dvd eller Bluray på svenska!?  ???
Introt minns jag mest.

Här är för övrigt ett svenskt avsnitt som har släppts på Youtube:
https://youtu.be/NsYls_xTPho  8) :P