Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karate Kid (Tecknade versionen)

Startat av gorehound, 30 maj 2013 kl. 19:43:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Gokväll go' vänner. Här har ni en episod från Karate Kid, utgiven av Svenska Videoförlaget. :) Härlig cheesy 90-talsserie med något torftig animation. Den enda röstskådisen jag kan namnet på är ju utan tvekan Gunnar Ernblad som Mr. Miyagi.


http://www.youtube.com/watch?v=hKQbERO7Zus

Övriga credits (på omslaget)
Översättning: Martin Klefelt Stage & Screen AB
Dubbning: Studie Samproduktion

Erika

Maria Weisby - Taki, Carrie, Valters mamma
Gunnar Ernblad - Sune
Reine Brynolfsson - Berra, Herr Jacobs

Jag är inte helt säker på Daniels röst (som även gör rösten till Valter), men hans röst påminner lite om Wally i "Denver, den sista dinosaurien". 

Igthorn

Nu är denna tråd gammal som gatan men hittade av en slump en gammal vad jag tror är hyrvideo på Röda korset förra veckan med Karate Kid. Är ägarmärkt "Kungsan" i Malmö. Tyvärr var bilden inte den bästa, har nog spelats ett par gånger, så min videoavspelare gillar den nog inte.

Jag undrar än idag vem som gör Daniels röst eftersom han precis som du säger Erika även går bakom rösten till Wally i Denver, liksom Kevin i Kapten N. Har inte hört honom någon annanstans dock. Tonårsdubbare?

Igthorn

Jag kikade på ett ex av Dinoriders idag där en av rösterna låter som både Daniel, Kevin (Kapten N), mm. samt påminner om Dennis röst i serien med samma namn. Står i creditslistor att detta skulle kunna vara Linus Wahlgren... Kan det stämma? Eftersom Nick Atkinson inte känner sig träffad...  Någon som har kontakt med herr Wahlgren?

GregKat

Jag skulle personligen gissa på att det inte är Linus som är den okände skådespelaren vars namn vi länge velat åt. Dock skadar det ju inte att faktiskt mejla honom och fråga.

Daniel Hofverberg

Jag har också svårt att tro att den mystiska skådespelaren skulle vara Linus Wahlgren - jag hör ingen större likhet med hans röst, även om jag i och för sig inte har bra koll på hur han lät på den tiden. Dessutom verkar denna mystiska skådis ha sämre inlevelse än vad Linus har åtminstone under senare år.

Som sagt skadar det ju inte att fråga, men det känns osannolikt.

Igthorn

Har Linus respektive Nick någon mail eller facebook som man kan förmedla en sådan fråga tro (lite upplivad tråd efter sisådär 2 månader...)

Jag slog på en kassett med Karate Kid från sjukbädden i morse så frågan om dubbare x dök åter upp.

Eller kanske lättare att höra med produktionsbolaget om det är aktivt. Är lite väl påträngande att ringa till någon av dem...

Ska försöka ordna ett par ljudklipp om det kan vara till nytta. Lite knepigt att koppla in Vhs spelaren på datorn i dagsläget

Daniel Hofverberg

I den här tråden har vi redan konstaterat att den mystiska dubbaren med största sannolikhet är Mårten Toverud.

Tyvärr har han ännu inte besvarat mina förfrågningar om att själv bekräfta det, men efter röstjämförelser råder det nog ingen större tvekan om att det trots allt är han.

Igthorn

Nackdelen med att inte kolla forumet tillräckligt ofta. Då får jag tacka så mycket för uppdateringen