Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Annika Herlitz

Startat av Disneyfantasten, 6 januari 2019 kl. 19:11:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hej, vad tycker ni om Annika Herlitz?

Själv tycker jag att hon är rätt så duktig och hon är utmärkt som Elsa i Frost-franschisen!  :)

Trots att jag hela tiden tänker på Elsa när jag hör talas om henne så ska jag villigt erkänna att jag har lättat lite nu och kommer förmodligen att acceptera henne även i andra roller framöver...

Enligt medlemmen Alexander ska hon också vara med i åtminstone ett avsnitt av TV-serien Elena från Avalor...

Vet någon vilka fler dubbningar hon har varit med i?  :)

E

Jag gillar henne väldigt mycket. Hon var väldigt duktig i Melodifestivalen 2015. Synd bara att hon blev utslagen direkt :(

Här är några dubbroller hon gjort förutom Elsa:

Hönan Hanna i Pettson och Findus - Roligheter, Juligheter
Harriet i Andys Dinosaurieäventyr
Annie i Den Stora Nötkuppen 1 & 2
Bianca i Snö+7
Songbird Serenade i My Little Pony The Movie

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 19:19:08
Jag gillar henne väldigt mycket. Hon var väldigt duktig i Melodifestivalen 2015. Synd bara att hon blev utslagen direkt :(

Här är några dubbroller hon gjort förutom Elsa:

Hönan Hanna i Pettson och Findus - Roligheter, Juligheter
Harriet i Andys Dinosaurieäventyr
Annie i Den Stora Nötkuppen 1 & 2
Bianca i Snö+7
Songbird Serenade i My Little Pony The Movie

Tack för att du påminde mig om dessa!

Det var längesedan jag såg Andys Dinosaurieäventyr, Roligheter, Juligheter och Snö+7 och jag minns knappt ens rösterna i dem... (men jag minns klart och tydligt att Christian Hedlund var Andy, Allan Svensson var Gustafsson, att Claes Månsson var Pettson, lite orelaterat är att jag också vet att Emelie Clausen spelar Andys nya väninna i det nya programmet Andy Safari och även i Andys Förhistoriska Resa)

Jag har inte sett My Little Pony The Movie, men jag vet att den gjorts i två dubbningar; den första på 1980-talet som dubbades av KM Studio, samt omdubbningen som gjordes 2005 (eller någonstans där?), med bl.a. Charlotte Ardai Jennefors... (jag tror inte att Annika Herlitz var verksam redan 2005)

Den Stora Nötkuppen har jag inte riktigt sett, men jag har sett lite bilder...

Inom Disney vet jag också att hon nyligen varit med i Mary Poppins Kommer Tillbaka och så har Alexander nämnt att hon varit med i TV-serien Elena från Avalor där hon spelade Marimonda...

Vet någon om det finns ett klipp på YouTube där man kan höra henne som Marimonda? (jag har inte längre tillgång till Disney-kanalerna och jag har kopplat ur mitt COM HEM för att det var för dyrt att behålla det)

Som Mary Poppins fungerade hon bättre än jag hade väntat mig och jag distraherades inte alls av rösten...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2019 kl. 19:54:24
Tack för att du påminde mig om dessa!

Det var längesedan jag såg Andys Dinosaurieäventyr, Roligheter, Juligheter och Snö+7 och jag minns knappt ens rösterna i dem... (men jag minns klart och tydligt att Christian Hedlund var Andy, Allan Svensson var Gustafsson, att Claes Månsson var Pettson, lite orelaterat är att jag också vet att Emelie Clausen spelar Andys nya väninna i det nya programmet Andy Safari och även i Andys Förhistoriska Resa)

Jag har inte sett My Little Pony The Movie, men jag vet att den gjorts i två dubbningar; den första på 1980-talet som dubbades av KM Studio, samt omdubbningen som gjordes 2005 (eller någonstans där?), med bl.a. Charlotte Ardai Jennefors... (jag tror inte att Annika Herlitz var verksam redan 2005)

Den Stora Nötkuppen har jag inte riktigt sett, men jag har sett lite bilder...

Inom Disney vet jag också att hon nyligen varit med i Mary Poppins Kommer Tillbaka och så har Alexander nämnt att hon varit med i TV-serien Elena från Avalor där hon spelade Marimonda...

Vet någon om det finns ett klipp på YouTube där man kan höra henne som Marimonda? (jag har inte längre tillgång till Disney-kanalerna och jag har kopplat ur mitt COM HEM för att det var för dyrt att behålla det)

Som Mary Poppins fungerade hon bättre än jag hade väntat mig och jag distraherades inte alls av rösten...
Jag menade My Little Pony The Movie från 2017 som är en uppföljare till tv-serien My Little Pony - Vänskap är Magisk

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 20:02:25
Jag menade My Little Pony The Movie från 2017 som är en uppföljare till tv-serien My Little Pony - Vänskap är Magisk

Okej, nu förstår jag, jag har inte sett den heller...

(jag har knappt sett My Little Pony, jag har ingen koll på alla karaktärer, men jag har sett bilder på de här ponny-tjejerna...)

Daniel Hofverberg

Jag tycker mycket bra om Annika Herlitz, och hon har visat sig passa till ganska många olika slags roller; och har en utmärkt inlevelse och förstås en fantastisk sångröst.

Förutom de roller som nämnts här spelade hon ju också Hilde i Disney-serien 7D (som både sänts i Disneydags och på Disney Channel); en svår och utmanande roll som hon klarade av galant och passade utmärkt till.

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2019 kl. 19:19:08
Bianca i Snö+7
I vilken av dubbningarna? Det finns faktiskt två olika dubbningar av Snö + 7, som bör ha producerats med bara 1 - 2 års mellanrum - en dubbning som används på SVT och en dubbning som används på Netflix. Varför vet jag inte...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2019 kl. 21:16:54
Jag tycker mycket bra om Annika Herlitz, och hon har visat sig passa till ganska många olika slags roller; och har en utmärkt inlevelse och förstås en fantastisk sångröst.

Förutom de roller som nämnts här spelade hon ju också Hilde i Disney-serien 7D (som både sänts i Disneydags och på Disney Channel); en svår och utmanande roll som hon klarade av galant och passade utmärkt till.

Jag håller med. 7D var en serie som jag inte alls tyckte om från början, men som växte efter hand som jag såg fler avsnitt. Den blev faktiskt lite av en favorit för mig. Och Annika gjorde som sagt en fantastisk insats som Hilde Dystergök. Stor komik!

Alexander

#7
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2019 kl. 21:16:54
Jag tycker mycket bra om Annika Herlitz,
I vilken av dubbningarna? Det finns faktiskt två olika dubbningar av Snö + 7, som bör ha producerats med bara 1 - 2 års mellanrum - en dubbning som används på SVT och en dubbning som används på Netflix. Varför vet jag inte...

SVT dubbningen som går på Barnkanalen.
Serien har en fin svensk bildversion där också där de har lagt till svenska röstskådespelares namn i introt till när de introducerar rollfigurerna.
:)

Hennes filmografi på Wikipedia är förresten väldigt bra och fin listad måste jag säga när jag kollade sist.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Annika_Herlitz#Filmografi

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2019 kl. 21:16:54
Jag tycker mycket bra om Annika Herlitz, och hon har visat sig passa till ganska många olika slags roller; och har en utmärkt inlevelse och förstås en fantastisk sångröst.

Förutom de roller som nämnts här spelade hon ju också Hilde i Disney-serien 7D (som både sänts i Disneydags och på Disney Channel); en svår och utmanande roll som hon klarade av galant och passade utmärkt till.
I vilken av dubbningarna? Det finns faktiskt två olika dubbningar av Snö + 7, som bör ha producerats med bara 1 - 2 års mellanrum - en dubbning som används på SVT och en dubbning som används på Netflix. Varför vet jag inte...
Det är dubbningen till SVT hon är med i. För det står i introt

Samlaren

Jag tycker hon spelar Elsa med en bra inlevelse men på visa toner i Let it go (glömmer hela tiden bort svenska namnet) så tycker jag hon sjunger lite off pitch. När hon sjung den i Bingolottos uppesittarkväll så var det magiskt.

E

Vad tyckte ni om hennes låt "Ett andetag" som hon sjöng i Melodifestivalen 2015, jag gillade låten och hoppades att hon skulle gå till final men hon blev ju tyvärr utslagen :(

clara liljeberg

jag undrar om det skulle finnas en ny serie eller mulan 3 där befolkningen blev till djur och att draken mushu träffade på en ny karaktär som var en kvinnlig drake som heter jenny som visar sig vara störtkär i honom och att det skulle finnas några sånger med. i en annan serie är det så att detta utspelas på dragon high dit går några av drakarnas berömda söner och döttrar som var draktonåringar.hur tror ni attt disneyprinsessorna såg ut om de var djur? kan ni även göra en lista på vilka drakar som fanns i filmer? och det första var förslag till en ny film eller serie.

E

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 september 2019 kl. 10:17:03
jag undrar om det skulle finnas en ny serie eller mulan 3 där befolkningen blev till djur och att draken mushu träffade på en ny karaktär som var en kvinnlig drake som heter jenny som visar sig vara störtkär i honom och att det skulle finnas några sånger med. i en annan serie är det så att detta utspelas på dragon high dit går några av drakarnas berömda söner och döttrar som var draktonåringar.hur tror ni attt disneyprinsessorna såg ut om de var djur? kan ni även göra en lista på vilka drakar som fanns i filmer? och det första var förslag till en ny film eller serie.
Vad har det med ämnet att göra ???

Elios

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 september 2019 kl. 10:17:03
jag undrar om det skulle finnas en ny serie eller mulan 3 där befolkningen blev till djur och att draken mushu träffade på en ny karaktär som var en kvinnlig drake som heter jenny som visar sig vara störtkär i honom och att det skulle finnas några sånger med. i en annan serie är det så att detta utspelas på dragon high dit går några av drakarnas berömda söner och döttrar som var draktonåringar.hur tror ni attt disneyprinsessorna såg ut om de var djur? kan ni även göra en lista på vilka drakar som fanns i filmer? och det första var förslag till en ny film eller serie.

Du kanske råkade skriva i fel ämne för den Djurtråden om djur i Disney filmer. ^^

clara liljeberg

kanske om hon skulle dubba rösten åt ett antropomorfiskt djur eller en drake? kan du göra en lista över djur som hilde förvandlades till?