Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Magnus och Myggan

Startat av gstone, 15 april 2021 kl. 15:06:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilket bolag dubbade Magnus och Myggan ? och vilka är resten v rösterna förutom dom som står på fodralet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Erika


Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 15 april 2021 kl. 15:40:05
Tror det är danskt.

Rättelse: PC-spelen är dansk-producerade medan TV-serien är producerad i Storbrittanien!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2021 kl. 17:30:32
Rättelse: PC-spelen är dansk-producerade medan TV-serien är producerad i Storbrittanien!  ;)
Själva karaktärerna är dock skapade av danskar och tv-serien är samproduktion mellan Danmark och Storbritannien.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 april 2021 kl. 17:38:07
Själva karaktärerna är dock skapade av danskar och tv-serien är samproduktion mellan Danmark och Storbritannien.

Men det betyder då att den fortfarande är producerad utomlands!  :)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2021 kl. 17:30:32
Rättelse: PC-spelen är dansk-producerade medan TV-serien är producerad i Storbrittanien!  ;)
Va jag trodde,jag kan ingenting LoL

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 april 2021 kl. 15:06:38
Vilket bolag dubbade Magnus och Myggan ? och vilka är resten v rösterna förutom dom som står på fodralet ?
Det var Eurotroll som dubbade Magnus och Myggan; både TV-serien och datorspelen.

Under förutsättning att du syftar på serien och inte datorspelet, så står alla skådespelarna med i creditlistan som funnits på Dubbningshemsidan i flera år:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/magnus-och-myggan/

Tyvärr dock bara i grupp, så jag vet inte vem som spelar respektive rollfigur... :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2021 kl. 21:13:00
Det var Eurotroll som dubbade Magnus och Myggan; både TV-serien och datorspelen.

Under förutsättning att du syftar på serien och inte datorspelet, så står alla skådespelarna med i creditlistan som funnits på Dubbningshemsidan i flera år:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/magnus-och-myggan/

Tyvärr dock bara i grupp, så jag vet inte vem som spelar respektive rollfigur... :(

>Magnus = Robert Fransson (han stör överst iallafall)

>Myggan = Andreas Nilsson

>Konrad Katt = Dan Ekborg

>Ricky Råtta = Jan Åström

>Alfred Anka = Niclas Wahlgren

>Molly Mus = Eva Röse

>Ulrik Uggla = Reine Brynolfson

>Lizzie Bi = Kim Anderzon

>Kalle Kanin = Nick Atkinson

>Glufsen Groda = Peter Sjöquist

MOA


gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2021 kl. 21:13:00
Det var Eurotroll som dubbade Magnus och Myggan; både TV-serien och datorspelen.

Under förutsättning att du syftar på serien och inte datorspelet, så står alla skådespelarna med i creditlistan som funnits på Dubbningshemsidan i flera år:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/magnus-och-myggan/

Tyvärr dock bara i grupp, så jag vet inte vem som spelar respektive rollfigur... :(

Tack !


Såg vis inte det :-[ ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.