Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  8 april 2020 kl. 11:52:20
För mig så är Bamse lite för vänster politisk för mig och lite för PK

... pfft

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet  8 april 2020 kl. 21:15:20
????

Vad exakt är det med Bamse som är "för vänstervridet och PK" ?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  8 april 2020 kl. 21:19:05
Vad exakt är det med Bamse som är "för vänstervridet och PK" ?

Krösus sork är en skurk .

Det är två marmor som har ett barn och invandrare visas i et bra ljus.

Det är det jag kan komma på på rak arm och så här sent på kvällen.

Kan vi SNÄLLA återgå till DuckTales >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

David Tennant som gör Joakim Von Ankas nya röst är verkligen intressant på många sätt och vis. Trodde jag verkligen inte ifrån början.  :D ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 april 2020 kl. 00:27:33
Krösus sork är en skurk .

Det är två marmor som har ett barn och invandrare visas i et bra ljus.

Det är det jag kan komma på på rak arm och så här sent på kvällen.

Kan vi SNÄLLA återgå till DuckTales >:(
Så du menar att man ska visa invandrare på ett dåligt sätt det är väl klart de är PK de är ju för småbarn.


Om vi ska återgå till ämnet så undrar jag vilka som gör Jose och Panchito i den svenska dubbningen?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 april 2020 kl. 01:20:35


Om vi ska återgå till ämnet så undrar jag vilka som gör Jose och Panchito i den svenska dubbningen?

Vet inte. Såg avsnitt i frankerrik tror jag eller online
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Elios skrivet  9 april 2020 kl. 01:10:54
David Tennant som gör Joakim Von Ankas nya röst är verkligen intressant på många sätt och vis. Trodde jag verkligen inte ifrån början.  :D ;D


Han är JÄTTEBRA i Rollen ! ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Här är en review på avsnitt 2 av säsong 3

https://youtu.be/_zJ9pLgGtHo
Spoilervarning Farbror Joakim har på sig sina kläder från original DuckTales och Kalle har på sig sin blåa uniform anden från Jakten på den försvunna lampan är tillbaks men antagligen Ingemar Carlehed att göra i rollen igen

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  8 april 2020 kl. 15:54:09
Vare sig komedierna på sistone har varit politiskt korrekta eller inte har det släppts en hel del bra sådana.
De senaste Jumanji filmerna har ju dragit in en hel del pengar. Knives Out höll i topp 10 väldigt länge och har just startat ett nytt franchise. Bad Boys For Life är årets mest inkomstbringande film. Jojo Rabbit vann en Oscar för bästa adapterade bilaga. Deadpool filmerna låg under en längre tid som de mest inkomstbringande filmerna med 15-årsgräns. 21 Jump Street och dess uppföljare drog in bra med pengar 8 respektive 6 år sedan. De är alla komedier, flera politiskt korrekta, andra lite mindre så. Några funkar som satir, andra som action och äventyr, alla fyllda till bredden med humor.
Todd Phillips vet inte riktigt vad han pratar om, det verkar som att han har skapat sig en egen liten realitetsbubbla, där dagens komedier är dåliga för att de inte är lika sjuka eller vilda som han vill att de ska vara. Det finns humor i vad som helst, det gäller bara att hitta den.

ELLER så har du fel och Todd Phlips är den som har rätt !! !!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 april 2020 kl. 19:34:40
ELLER så har du fel och Todd Phlips är den som har rätt !! !!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Jaha? Jag har knappast hört om någon mer celibritet som påstår att politisk korrekthet förstör humor, men du kanske har motsägande information, vad vet jag? Jag anser att jag har rätt, du anser att Todd Phillips har rätt, men du saknar argument.
Vill du fortsätta diskutera detta kan vi förflytta oss till ett nytt ämne, men jag har ingen lust då jag känner på mig att det bara kommer sluta med någon slänger ur sig rasistiska uttryck eller homofobiska sådana och att någon blir arg och börjar använda sig av den här: >:(, en massa utropstecken och stora, röda bokstäver.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 april 2020 kl. 20:38:23
Jaha? Jag har knappast hört om någon mer celibritet som påstår att politisk korrekthet förstör humor, men du kanske har motsägande information, vad vet jag? Jag anser att jag har rätt, du anser att Todd Phillips har rätt, men du saknar argument.
Vill du fortsätta diskutera detta kan vi förflytta oss till ett nytt ämne, men jag har ingen lust då jag känner på mig att det bara kommer sluta med någon slänger ur sig rasistiska uttryck eller homofobiska sådana och att någon blir arg och börjar använda sig av den här: >:(, en massa utropstecken och stora, röda bokstäver.

Kan vi inte bra vara okej med att vi tycker olika ? :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 april 2020 kl. 21:36:08
Kan vi inte bra vara okej med att vi tycker olika ? :-\

Dubbelmoral eller? Det var ju du som fick utspel för att jag tycker att Todd har fel
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 april 2020 kl. 21:54:22
Dubbelmoral eller? Det var ju du som fick utspel för att jag tycker att Todd har fel

INTE dubbelmoral ÄNDRING Av tanke sätt, Jag orkar inte BRÅKA MER DET ÄR ALLT ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 april 2020 kl. 22:13:08
INTE dubbelmoral ÄNDRING Av tanke sätt, Jag orkar inte BRÅKA MER DET ÄR ALLT ! >:(

Det gick fort... okej då, vi går vidare
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats