Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fel på creditssidan?

Startat av TonyTonka, 21 november 2021 kl. 21:16:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/olof-presenterar/

Är det meningen att det ska stå Annika Elsa och Martin Redhe Reidar på creditssidan för Olof Presenterar? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 21 november 2021 kl. 21:16:35
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/olof-presenterar/

Är det meningen att det ska stå Annika Elsa och Martin Redhe Reidar på creditssidan för Olof Presenterar? ^^
Det står så i Disneys officiella credits, och tydligen har jag glömt bort att ändra till de rätta namnen - då det ju är ganska uppenbart vilka namn det egentligen ska vara... :-[

Nu är det åtgärdat. :)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 november 2021 kl. 21:19:56
Det står så i Disneys officiella credits, och tydligen har jag glömt bort att ändra till de rätta namnen - då det ju är ganska uppenbart vilka namn det egentligen ska vara... :-[

Nu är det åtgärdat. :)

Jag såg även att det stod "John Alexander", men jag misstänker att det ska stå "John Alexander Eriksson" ? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 21 november 2021 kl. 22:39:17
Jag såg även att det stod "John Alexander", men jag misstänker att det ska stå "John Alexander Eriksson" ? ^^
Oj, det missade jag tydligen... :-[

Okej, nu är det också fixat. :)

Även "John Alexander" är dock exakt som det står på Disney+ dubbcredits, så Disney verkar anse att stackarn inte har något efternamn... ;)


Elios

Nu verkar det ha hänt igen.
När jag går in på svenska röster och credits på telefonen dyker det alltid upp ett reklamfält som täcker nästan hela sidan så man knappt ser vad som är vad överhuvudtaget. Sjukt irriterande!!  >:( >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 14 juli 2022 kl. 03:54:18
Nu verkar det ha hänt igen.
När jag går in på svenska röster och credits på telefonen dyker det alltid upp ett reklamfält som täcker nästan hela sidan så man knappt ser vad som är vad överhuvudtaget. Sjukt irriterande!!  >:( >:(
Det är tydligen en ny annonsfunktion i Google som har slagits på av sig självt - "multiplex-annonser" - som tydligen fungerar dåligt och täcker innehållet. Jag har slagit av den nu, så bör det försvinna på samtliga sidor inom en timme. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2022 kl. 06:38:04
Det är tydligen en ny annonsfunktion i Google som har slagits på av sig självt - "multiplex-annonser" - som tydligen fungerar dåligt och täcker innehållet. Jag har slagit av den nu, så bör det försvinna på samtliga sidor inom en timme. :)
Är det någon mer annonsfunktion du borde stänga av? När jag besöker forumet på min iPad får jag då och då upp stora irriterande popup-annonser som täcker sidan, och som måste klickas bort innan jag kommer vidare.


TonyTonka

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 juli 2022 kl. 06:23:43
Är det någon mer annonsfunktion du borde stänga av? När jag besöker forumet på min iPad får jag då och då upp stora irriterande popup-annonser som täcker sidan, och som måste klickas bort innan jag kommer vidare.



Fick också en sådan nyss, förvisso inte lika irriterande som annonser som bara lägger sig ner i kanten med en flik som inte försvinner, men ändå irriterande.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 juli 2022 kl. 06:23:43
Är det någon mer annonsfunktion du borde stänga av? När jag besöker forumet på min iPad får jag då och då upp stora irriterande popup-annonser som täcker sidan, och som måste klickas bort innan jag kommer vidare.


Då annonsintäkterna gått ned så kraftigt på senare tid har jag valt att under en begränsad tid följa Googles rekommendation och slå på dessa helsidesannonser. Google lovar att det bara ska visas max en annons i timmen, och om det stämmer känner jag att det inte borde kunna bli alltför störande, så att det kan vara värt ett försök för att se hur intäkterna påverkas.

Ingenting är beslutat om framtiden, utan jag provar just nu ett experiment i en månads tid (ett så kallat A/B-experiment, där vissa får annonserna och vissa inte) för att se hur det påverkar intäkterna.

Men är det så att annonserna dyker upp oftare än en gång i timmen, så säg till så får jag anmäla till Google att det inte fungerar som det är tänkt.

Sabelöga

Jag fick för ett tag sen upp en annons som bara innehöll specialtecken och oformaterad kod.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 15 juli 2022 kl. 21:49:57
Jag fick för ett tag sen upp en annons som bara innehöll specialtecken och oformaterad kod.
Det lät inte bra - vilken slags annonstyp var det (vanlig inline-annons, helsidesannons, vinjettannons som flikar upp sig längst ned på sidan, o.s.v.), och på vilken sida?

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2022 kl. 23:03:11
Det lät inte bra - vilken slags annonstyp var det (vanlig inline-annons, helsidesannons, vinjettannons som flikar upp sig längst ned på sidan, o.s.v.), och på vilken sida?
Helsidesannons. Jag tryckte bort den utan att tänkta efter annars skulle jag ha tagit en skärmdump på det.
Houba !