Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Antal röster?

Startat av PAAATE, 29 december 2004 kl. 22:54:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PAAATE

Hur många, olika, röster kan ni göra? Jag har räknat och är uppe i ung. 25.  :)

Sen kan jag imitera följande personer:
Göran Persson
Hund i "Katthund"
Mr. Bean
knattarna i Kalle Anka
Fry i Futurama
Zapp Brannigan i Futurama
Sverker Olofsson

De flesta i ovanstående lista är ju visserligen fiktiva, men skit samma... Hoppsan, nu börjar "Conan O'Brien"! Bye, bye!  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Sailor Storm

Röster? Menar du röstlägen eller dylikt? Få se nu, jag har hittils lyckats få till cirkus 7-8 röster, då klockan är väldigt sent har jag inte kunnat komma med fler än de jag kan på rak arm.

Imitera? Hur menar du?
Lyckades få till nått röstläge där folk tyckte jag lät som Gannon i Zelda (Gunnar Ernblad), och en väldigt hes Peter Harrysson.

PAAATE

Ärligt talat, så har jag ingen aning om vad röstlägen är, men jag tror att det är det jag menar. Med tanke på att jag kan imitera Göran Persson, eller i alla fall hans röst, så har jag funderat på att busringa till socialdemokraterna, här i Höganäs, och säga något som Göran, men jag vet inte vad. busringningar är en simpel, men otroligt rolig, humorform!  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

MiraMiss

Ja e vass på att göra mössen i Askungen när de sjunger ;) mm
;)

PAAATE

Citat från: MiraMiss skrivet 30 december 2004 kl. 20:53:27
Ja e vass på att göra mössen i Askungen när de sjunger ;) mm

Jag kan nog göra Jack, kanske Gus, men de andra kan vi utesluta. Nog för att jag kan göra ljusa röster, men ljusa är lite för mycket.  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 31 december 2004 kl. 01:12:31
Citat från: MiraMiss skrivet 30 december 2004 kl. 20:53:27
Ja e vass på att göra mössen i Askungen när de sjunger ;) mm

Jag kan nog göra Jack, kanske Gus, men de andra kan vi utesluta. Nog för att jag kan göra ljusa röster, men ljusa är lite för mycket.  ;D

Hur gammal är du?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet  3 januari 2005 kl. 22:03:41
14! Hur så?  ???

Bara undra .. :)

Imponerad av antalet röster du kan. Men hur definierar du en röst?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Okej, jag får försöka förklara. Alltså, ehhh... Att göra en röst är, för mig, när man pratar med en röst som inte låter som ens normala. Hmmm, lite underlig förklaring, fast det finns säkert någon som fattar...   ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Christian Hedlund skrivet  4 januari 2005 kl. 13:15:48
Citat från: Patrik skrivet  3 januari 2005 kl. 22:03:41
14! Hur så?  ???

Bara undra .. :)

Imponerad av antalet röster du kan. Men hur definierar du en röst?

Fast jag har faktiskt hållt på att göra röster sen jag var 6-7 år. Fast när jag var liten läste jag med olika röster ur serietidningar eftersom jag ville att serietidningarna skulle vara filmer i stället för tidningar, så jag skulle slippa läsa. En aning paradoxalt att läsa för att slippa läsa!  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Dan Castellaneta (Homer Simpson m.fl.) marknadsförde sig själv en gång i tiden som "the man of a thousand voices". Sanning är att det "bara" var strax över 900 (dialekter inkluderade) .. men ändå!  ;D
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Jag räknar inte med dialekter, men om jag gjorde det skulle jag nog komma upp i 30.

Få se nu;
-brittisk cockney
-amerikansk texas-dialekt
-australiensisk
-skånska (givetvis)
-halvdan göteborgska
-stockholmska
-någorlunda bra värmländska
-någon sorts underlig gotländsk dialekt (det är alltså inte dialekten som är underlig, utan min tolkning av den...)
-halvbra norrländska

Oj! Det blev nog uppåt 35 i stället! ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Wennström

Jag kan inte så många röster, av den anledningen av att jag egentligen aldrig försökt röster i någon större utsträckning.
Den enda jag egentligen kan är Kalle Anka som jag kunnat sedan jag var 7-8 år (är 20 snart). Jag kanske inte är lika bra som Clarence Nash, Andreas Nilsson, Per-Erik Hallin eller Tony Anselmo men jag kan i alla fall prata.   ;D
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide'!"
- Robin Williams -

PAAATE

Du kan ju försöka göra röster. Tro mig, det är otroligt underhållande, och det är jag nog ensam om att tycka.  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Daniel Wennström skrivet  4 januari 2005 kl. 19:47:46
Jag kan inte så många röster, av den anledningen av att jag egentligen aldrig försökt röster i någon större utsträckning.
Den enda jag egentligen kan är Kalle Anka som jag kunnat sedan jag var 7-8 år (är 20 snart). Jag kanske inte är lika bra som Clarence Nash, Andreas Nilsson, Per-Erik Hallin eller Tony Anselmo men jag kan i alla fall prata.   ;D

Du har min fullaste respekt om du verkligen kan göra Kalle Anka. Det är en grej som jag själv försökt otaliga gånger, men misslyckats med! Jag kan ju, å andra sidan, göra Musse Pigg, fast hur svårt är det egentligen! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?