Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Trubbel i sagoland 2.

Jag vet att Audio Resort har gjort dubbning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2022 kl. 21:32:35
Jag skulle vilja ha credits till Trubbel i sagoland 2.

Jag vet att Audio Resort har gjort dubbning.
Audio Resort innebär i praktiken KM Studio, så i så fall bör jag kunna få fram dubbcredits därifrån. Audio Resort är/var ett dubbningsföretag i Köpenhamn, som tar på sig uppdrag till alla skandinaviska språk men som själva alltid bara dubbat till danska - vilket innebär att KM Studio gör deras svenska, norska och finska dubbningar.

Numera har dock KM Studio köpt upp Audio Resort, och de båda företagen har gått ihop där namnet Audio Resort håller på att fasas ut. Så framöver kommer det nog bara att heta KM Studio (och redan innan hade de båda företagen en nära koppling, då Audio Resort drev KM Studios danska filial).


Jag ska maila till KM Studio och fråga efter creditlista till Trubbel i sagoland 2 - de brukar alltid vara hjälpsamma och den här dubbningen bör knappast vara så gammal att de inte har bevarat digitala uppgifter, så jag är nästan helt säker på att det ska gå bra. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2022 kl. 17:02:16
Det är väl en Warner-produktion, så det torde väl innebära att SF Studios distribuerar. När det gäller biofilmer brukar det gå bra att få fram creditlistor från SF, så chansen är nog god, men jag kan förstås inte lova något. Men med 80% sannolikhet borde det gå bra. :)

När filmen har biopremiär lär dock de flesta på SF Studios ha semester (liksom majoriteten av landets befolkning), så jag får försöka att kontakta SF redan i juni om det här. För har de inte tillgång till creditlistor redan då, så lär man sannolikt nog få vänta till i augusti med credits...

Om jag ser filmen på svenska kan ja ta reda på rösterna i alla fall.

Tror du filmer har dubb credits efter efterstexterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2022 kl. 21:00:07
Tror du filmer har dubb credits efter efterstexterna ?
Om man ser till andra Warner Bros-titlar på bio, så borde det stå utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna. Men det finns förstås alltid undantag, så säker kan man aldrig vara...

gstone

Kan du lägga upp credits till Baby Bossen Ingen Liten Comeback vid nästa uppdatering ?

Det är en serie på Netflix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2022 kl. 12:34:10
Kan du lägga upp credits till Baby Bossen Ingen Liten Comeback vid nästa uppdatering ?

Det är en serie på Netflix.
Jag har skrivit av alla utsatta dubbcredits till alla avsnitt av Baby-bossen - Ingen liten comeback, och kommer publicera den så snart jag färdigställt administrationsskriptet så att jag kan uppdatera Svenska röster och credits igen. :)
(fortfarande är det inte färdigt så att det går att lägga upp nya creditlistor, efter att jag gjort om databasstrukturen för att möjliggöra norska, danska och finska credits)

Tyvärr finns inga utsatta "Övriga röster" för den här serien, men då det är olika rollfigurer utsatta för varje avsnitt blir det nog sammanlagt ändå hyfsat fullständiga credits; även om någon eller några skådespelare möjligtvis ändå kan tänkas saknas. :(

gstone

Kan du lägga up Credits till Netflix serien Spy Kids: På viktigt uppdrag ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2022 kl. 22:49:00
Kan du lägga up Credits till Netflix serien Spy Kids: På viktigt uppdrag ?
Jag skrev faktiskt av dubbcreditsen till Spy Kids: På viktigt uppdrag redan i april 2020, d.v.s. för över två år sedan, men av någon märklig anledning verkar jag helt ha missat att lägga ut den... :-[

Jag ordnar det snarast. :)

Dock är det tyvärr bara för säsong 2 det står utsatt övriga röster, medan säsong 1 saknar creditering av fler än de fem största rollerna - därför vet jag inte om det kan förekomma fler övriga röster i säsong 1 som aldrig stått utsatt... :(

gstone

Kan du lägga up credits för Barbie It Takes two som kom ut idag på Netflix  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juni 2022 kl. 13:57:20
Kan du lägga up credits för Barbie It Takes two som kom ut idag på Netflix  ?
Det ordnar jag. :)

Sabelöga

Jag skulle vilja ha credits till Niko 2: Flygarbröderna :) Jag har försökt leta efter vilka som är distributör, men inte hittat något.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  4 juni 2022 kl. 16:20:44
Jag skulle vilja ha credits till Niko 2: Flygarbröderna :) Jag har försökt leta efter vilka som är distributör, men inte hittat något.
I Danmark distribueras den av Nordisk Film men ingen aning om samma gäller för Sverige.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2022 kl. 16:23:47
I Danmark distribueras den av Nordisk Film men ingen aning om samma gäller för Sverige.
Jag är faktiskt heller inte säker, i och med att filmen bara verkar ha släppts digitalt i Sverige till skillnad från Danmark. Men i och med att filmen finns på SF Anytime med både svensk och dansk dubbning, så borde det väl vara Nordisk Film som distribuerar filmen även i Sverige - det förefaller osannolikt att SF Anytime skulle ha bemödat sig med att licensiera film och dubbning från två olika distributörer bara för att få med även dansk dubbning...

Jag kan höra med Nordisk Film och fråga. :)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2022 kl. 17:20:26
Tror du kan få credits till  Tassar av stål i October ?

https://www.filmstaden.se/film/NCG338594/tassar-av-stal
Jag vet ärligt talat inte vilken distributör som ska distribuera Tassar av stål...? MovieZine uppger att det är UIP, men filmen finns inte med på UIPs lista över kommande filmer; trots att den sträcker sig ända fram till nästa vår... ???