Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

#255
Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 01:45:23
WOOHOO!!! Italieeen!!



Är väldigt lycklig och nöjd! Tycker bara det är fett synd om UK och Tyskland. Kändes surt som fan att de inte fick några poäng från publiken och fick ta emot den unkna "zero points" som en fet käftsmäll.

Håller absolut med. (Italiens bidrag blir bara bättre ju mer jag lyssnar på det)
Tycker för övrigt också att det är surt då Storbritannien och Tyskland fick 0 poäng av publiken.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2021 kl. 02:39:49
Mina favoriter ikväll var Frankrike, Malta och Bulgarien, som alla tre var fantastiska och minnesvärda låtar som man omöjligen kan få ur skallen. Schweiz, Belgien och Island var också ganska bra, och även Portugal hade en fin låt. Inget fel på Grekland eller Norge heller, och jag tyckte faktiskt också om Tyskland som hade förtjänat mycket bättre än 3 ynka poäng...

Jag tycker riktigt illa om Italiens låt, men så har jag å andra sidan alltid hatat hårdrock så det säger inte så mycket. Jag hade mycket hellre sett att Frankrike eller Schweiz kunnat vinna, som hade mycket starkare och mer minnesvärda låtar. Men i och för sig lite kul att Italien vann för första gången på 31 år.

Jag tycker att Malta hade förtjänat en bättre placering än 7:e plats, och jag trodde faktiskt att de åtminstone skulle komma topp 3 med den här fantastiska låten. Och Bulgarien hade definitivt förtjänat en bättre placering än 11:e plats med den mycket vackra och minnesvärda låten. Att Frankrike och Schweiz hamnar topp 3 tycker jag dock var logiskt och rättvist, även om jag som sagt hellre hade sett någon av de två som vinnare istället för den usla hårdrocklåten där de i stort sett bara skrek i tre minuter...

Jag förstod hela tiden att Sverige skulle vara chanslösa att vinna med det här ovanligt starka startfältet - låten stack inte alls ut lika mycket i Eurovision Song Contest som den gjorde i Melodifestivalen, och man blev också lite less på "Voices" efter att den blivit tämligen sönderspelad de senaste månaderna. Men lite bättre än 14:e plats tycker jag faktiskt att stackars Tusse hade förtjänat, då flera sämre låtar fick bättre placeringar.

Och väldigt synd om Storbritannien, som var det enda landet som fick 0 poäng från både jurygrupper och tittarna - jag förstår inte riktigt varför, då låten visserligen inte var alltför märkvärdig eller minnesvärd, men ändå helt okej och betydligt bättre än exempelvis Moldavien. Jag förstår inte heller hur Tyskland kunde hamna på bara 3 poäng totalt, och inga från tittarna, som jag tycker ändå var en ganska bra och kul låt.


Frankrikes bidrag tyckte jag dock inte alls om, det var bara någonting med den som inte alls föll i min smak (troligen för att franskan aldrig har varit ett fint språk i mina öron, och därför blev det jobbigt att lyssna på i längden, tillsammans med det stereotypiska franska ballad-soundet). Då hade jag mycket hellre velat se Schweiz ta vinsten över Frankrike.

Det är även störande att franskarna i stort sett inte kan ett enda ord engelska, så det hade även varit jobbigt att bara höra en massa franska från nästa års programledare om Frankrike hade vunnit tävlingen i år.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lilla My

Är fortfarande så lycklig över att Italien vann! ÄNTLIGEN lite mer rock som får utrymme, och riktigt bra live. Låter som klassisk rock och påminner mycket om min barndom. Sjukt bra, är sjukt glad!!

Adam

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 03:23:23
Är fortfarande så lycklig över att Italien vann! ÄNTLIGEN lite mer rock som får utrymme, och riktigt bra live. Låter som klassisk rock och påminner mycket om min barndom. Sjukt bra, är sjukt glad!!
Återigen, instämmer helt. Har länge tyckt att det varit för lite rockmusik i dagens mainstream, jag med.
- Men det märks att det gått lite framåt igen för rockmusiken (samt subgenren Metal) sedan 3-5 år tillbaka, vilket värmer.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lilla My

Citat från: Adam skrivet 23 maj 2021 kl. 11:33:17
Återigen, instämmer helt. Har länge tyckt att det varit för lite rockmusik i dagens mainstream, jag med.
- Men det märks att det gått lite framåt igen för rockmusiken (samt subgenren Metal) sedan 3-5 år tillbaka, vilket värmer.

Eller hur?? Är också så glad över att både Italien och Finland ställde upp med asgrymma rocklåtar (som dessutom lät sjukt bra live) och fick mycket, mycket kärlek från publiken! Kan ju hoppas på liite mer rock i Eurovision efter det här ;D

Adam

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 15:49:08
Eller hur?? Är också så glad över att både Italien och Finland ställde upp med asgrymma rocklåtar (som dessutom lät sjukt bra live) och fick mycket, mycket kärlek från publiken! Kan ju hoppas på liite mer rock i Eurovision efter det här ;D
Det får vi verkligen göra. 😉🤘
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 01:45:23
WOOHOO!!! Italieeen!!



Är väldigt lycklig och nöjd! Tycker bara det är fett synd om UK och Tyskland. Kändes surt som fan att de inte fick några poäng från publiken och fick ta emot den unkna "zero points" som en fet käftsmäll.
Tur att vi bara fått de en gång

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 01:45:23
WOOHOO!!! Italieeen!!



Är väldigt lycklig och nöjd! Tycker bara det är fett synd om UK och Tyskland. Kändes surt som fan att de inte fick några poäng från publiken och fick ta emot den unkna "zero points" som en fet käftsmäll.

Han är snygg  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


MOA

Nån som minns Serbiens bidrag 2013?
Jag sjöng den mycket när jag var barn men nu vet jag int hur den går längre

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 23 maj 2021 kl. 01:45:23
WOOHOO!!! Italieeen!!



Är väldigt lycklig och nöjd! Tycker bara det är fett synd om UK och Tyskland. Kändes surt som fan att de inte fick några poäng från publiken och fick ta emot den unkna "zero points" som en fet käftsmäll.

Het :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 29 maj 2021 kl. 21:41:16
Nån som minns Serbiens bidrag 2013?
Jag sjöng den mycket när jag var barn men nu vet jag int hur den går längre


https://youtu.be/DbAAFijZIxE

Själv tycker jag inte den är något speciellt.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 29 maj 2021 kl. 22:28:34

https://youtu.be/DbAAFijZIxE

Själv tycker jag inte den är något speciellt.
Kärlek finns överallt va? Men håller med, den är ganska förglömlig. Påminner om den bättre låten
Попытка номер 5 av Виа Гра.
Houba !


Adam Larsson

Citat från: Lilla My skrivet 19 maj 2021 kl. 16:48:43
Är nöjd med resultatet i semitävling 1 förutom att jag skulle bytt ut Belgien (het spijt mij, mijn liefste België) mot Australien. Förstår dock lite att hon inte gick vidare, den låten tar ett tag att sätta sig och innan man märker hur jävla bra den är. Blev ledsen i ögat när hon åkte ut, speciellt när hon inte ens fick chansen att åka och tävla på plats som hon önskade.

Favoriter annars var Ryssland, Norge (ÄLSKAR den låten, fyfan!) Ukraina och såklart vinnartippade Malta.
Jag hatar Ukraina! >:(

Steffan Rudvall