Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Spider-Man: Across the Spider-Verse

Startat av Zebastian, 13 maj 2022 kl. 03:07:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hur går det förresten med credits till Spider-Man: Across the Spider-Verse ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas Faster May är med !

I alla fall någon version av henne.

Det handlar ju ändå multiverseum.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2023 kl. 21:04:22Hur går det förresten med credits till Spider-Man: Across the Spider-Verse ?
Nu har jag precis fått creditlista till Spider-Man: Across the Spider-Verse. Dock finns det inga "Övriga röster" med på listan jag fått, så jag vet inte om listan är ofullständig eller om alla medverkande skådespelare står med bland rollerna...

Till skillnad från den förra filmen är den här dubbad av Eurotroll. Regissör är Hasse Jonsson, vilket borde innebära att det här är en av de sista filmerna som han regisserar, då han nyss har gått i pension.

Och översättare verkar vara en skum filur vid namn Christian Hedlund... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 02:10:14Nu har jag precis fått creditlista till Spider-Man: Across the Spider-Verse. Dock finns det inga "Övriga röster" med på listan jag fått, så jag vet inte om listan är ofullständig eller om alla medverkande skådespelare står med bland rollerna...

Till skillnad från den förra filmen är den här dubbad av Eurotroll. Regissör är Hasse Jonsson, vilket borde innebära att det här är en av de sista filmerna som han regisserar, då han nyss har gått i pension.

Och översättare verkar vara en skum filur vid namn Christian Hedlund... ;)

Vad kul !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 02:10:14Nu har jag precis fått creditlista till Spider-Man: Across the Spider-Verse. Dock finns det inga "Övriga röster" med på listan jag fått, så jag vet inte om listan är ofullständig eller om alla medverkande skådespelare står med bland rollerna...

Till skillnad från den förra filmen är den här dubbad av Eurotroll. Regissör är Hasse Jonsson, vilket borde innebära att det här är en av de sista filmerna som han regisserar, då han nyss har gått i pension.

Och översättare verkar vara en skum filur vid namn Christian Hedlund... ;)
Innebär det många röstbyten? Har huvudkaraktärens röst blivit utbytt?

Daniel Hofverberg

Citat från: RC skrivet  1 juni 2023 kl. 11:03:52Innebär det många röstbyten? Har huvudkaraktärens röst blivit utbytt?
Det är inte så många rollfigurer som finns med i rollistan för både gamla och nya filmen, men av de som står med har alla fått behålla samma röst som i Into the Spider-Verse.

Däremot var det ju inte så många rollfigurer som officiellt namngavs i den förra filmen, då många bara stod som "Övriga röster", och av icke namngivna rollfigurer vågar jag inte sia om hur det ligger till. Men åtminstone Rio verkar ha bytt röst, då jag utifrån den spanska accenten är nästan hundra på att hon spelades av Gloria Obregon i den förra filmen; och hon har fått en ny röst nu - svårt att säga om det beror på ett kreativt val, eller att Gloria inte ville/kunde.

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2023 kl. 10:22:33Vad kul !
Nu har jag även fått "Övriga röster" från SF Studios, så nu har jag allt som behövs. Så creditlista kommer vid nästa uppdatering; om inget oförutsett inträffar mest troligt ikväll. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juni 2023 kl. 11:29:46Nu har jag även fått "Övriga röster" från SF Studios, så nu har jag allt som behövs. Så creditlista kommer vid nästa uppdatering; om inget oförutsett inträffar mest troligt ikväll. :)
Underbart :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur går det med credits till Spider-Man: Across The Spider-Verse ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hoppas det är några kändisar med i den svenska dubbningen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Steffan Rudvall


Adam Larsson

När den lilla sjöjungfrun hade premiär pratade ni om tidningarna och deras recensioner hur är det med denna?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 juni 2023 kl. 07:12:04När den lilla sjöjungfrun hade premiär pratade ni om tidningarna och deras recensioner hur är det med denna?
Sydsvenskan är positiva, de beskriver den så här "Det roligaste och smartaste på bio just nu" och de skriver även "Across the spider-verse" sopar banan med i stort sett allt inom genren."

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.