Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fulaste ord du hört i en svensk dubbning!

Startat av Larre, 31 mars 2008 kl. 22:06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag tittar just nu på Johnny Bravo. Han sa  Va Fan
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Timmy

I ett avsnitt av Damöb utbrister en av dem "Håll käften innan jag kommer ned och sparkar-dig-i-pungen.se!"

Soscla

Citat från: Timmy skrivet 29 juni 2009 kl. 16:06:45
I ett avsnitt av Damöb utbrister en av dem "Håll käften innan jag kommer ned och sparkar-dig-i-pungen.se!"

Åh Damöb!! Det var typ dåligt..fast bra. Fint citat där  :D
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

I katten i hatten så skär katten av sin svans och då säer han: å vad i helvete.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

onyx86

Elina Reader svärde ibland som Helga i hey Arnold

Elios

I En av Rädda Willy filmerna svär Jonas Bergström jag tror han sa fan eller nåt.

Cadpig

Jag tror att vi kan konstatera att de tecknade serierna har blivit grovare med åren. Nu förtiden blir jag inte särskilt förvånad över ett "jävla" eller "håll käften" i en svensk dubb. Det ska mer till en så. Total Drama Island är dock en serie som tagit det hela ett steg längre, väldigt mycket sexuella/homosexuella anspelningar och väldigt mycket spark-i-skrevet-humor. Karaktären Heather ses till och med top-less (dock censurerad), skulle det ha fått förekomma för 15 år sedan? Skulle inte tro det.

Vader-Chan

Mycket av vårt svensk producerade material innehåller väldigt mycket fula ord, jag skulle gissa att det är mindre vanligt i de större serierna utifrån då deras bolag antagligen har standards vi måste följa.

Sitter och funderar, Såg på Space Jam här om dagen, en sportboss av något slag säger "Vad i HELVETE pågår"
Sen så säger Johny Bravo skit en hel del också.

Elios


Hans Tolvaly

Det först jag kom att tänka på är inte så grovt egentligen, men ur en av de äldre dubbningarna av Transformers G1 så kallar säger Megatron till Starscream "Du din förbannade idiot".

Annars som sagt så har ju Johnny Bravo sina stunder. Som att han då säger "Ja, va fan" i avsnittet med amazon kvinnorna, flertal gånger säger han "skit" och i avsnittet när han blir skickad till en eskimo familj säger han "jag fryser arslet av mig!" och hans mamma har utryckt sig ordet "slampa" ett par gånger.

Sen har vi ju klart Jago's replik från Aladdin "hur i HEL.. hrrm..*krax*"

Generalen i filmen Järnjätten säger också "fan".

En annan liten sak som inte är så fult eller grovt, men som jag faktist reagerade på är från Sailor Moon i avsnittet när dom ska spela teater, då Makoto säger "jag har faktist störst bröst", och Annie och Rei glor förbannat "Skulle dom vara stora, va?"
Som sagt, inte så farligt, men jag blev överaskad av dem faktist sa det på det viset.

Linnzy

Citat från: Elden-rucidor skrivet 11 januari 2010 kl. 13:19:27

En annan liten sak som inte är så fult eller grovt, men som jag faktist reagerade på är från Sailor Moon i avsnittet när dom ska spela teater, då Makoto säger "jag har faktist störst bröst", och Annie och Rei glor förbannat "Skulle dom vara stora, va?"
Som sagt, inte så farligt, men jag blev överaskad av dem faktist sa det på det viset.


Den scenen är legendarisk!

Apropå Makoto, visste ni att dom betämde sig för att endast kallahenne Mako i svenska dubben för att de va rädda att barnen skulle få det till Ma-kåt-o  LOL

Få see..det värsta jag hört i en svensk dubb....ja, svär dom inte gnska mkt "Dom tre vännerna och Tomas"? Är väl mest" jäkla/jävlar skit" och "va fan"


Barnprogrammen är inte som dom var förr...tacka vet jag Tom och Jerry...hur mktvå¨ld som helst men inte en enda censur XD

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Linnzy


gottis

Ny här, men okej... Hoppar rakt in. :D

Fulaste orden jag har hört är väl från Silver Fang (där det svärs friskt) och Lady Oscar där Marie Antoinette kallar Lady Du'Barry(sp?) för 'hora'.