Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kogänget

Startat av gstone, 17 maj 2020 kl. 22:13:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag kommer nog aldrig se - Kogänget (2004) på engelska eftersom i orginalet är Roseanne Barr röst åt Maggie.

Och Barr visade sig vara en psykotisk kvinna som inte bara var höger extremist utan också hade vanföreställningar omj att Hilary driver ett hemligt nätverk av barn Prostitutinering med andra högst uppsatta liberaler och postade extremt Antisemitiska skämt på sin Twitter.

ABC  la ner hennes tv serier på ground av allt detta, Vilket surger för John Goldman då han fick rätt bra betalt per avsnitt skulle jag tror, man kan ju misstänka att Goodman bara s aja till att jobba med Barr på grunden av lönen !

John Goldman borde få en roll i Marvel filmerna då får han nog pengar nog att köpa en ö och dra sig tillbaka till ;D ;D

Själv har jag alltid vilja se Goodman so Doc Ock . Hoppas Marvel ger honom den rollen !! :D :D

Han skulle passa så bra som Doctor Ocptpus och hans vän och kolega Steve Buscemi kan spela någon annan spiderman skurk typ    Kameleonten eller Tombstone !

Möligtvis kan Buscemi spela  Hammarskallen ! ;) :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag gillar denna film, den är lite rolig, och är fint animerad. Sångerna är fina, jag gillar skarpt Ska det någonsin bli sol igen. 

Disneyfantasten

Vilka spelar Tuppen och Åsnan i filmen?

De står inte angivna i rollistan och de enda som står angivna under "övriga röster" är Sharon Dyall och Jennie Jahns men jag betvivlar starkt att det skulle vara någon av dem...

Elios

Men varför hatar alla denna!?  :o

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 11 oktober 2020 kl. 04:53:33
Men varför hatar alla denna!?  :o
Kanske för att många anser den här vara slutet för Disneys 2D animation

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2020 kl. 09:52:29
Vilka spelar Tuppen och Åsnan i filmen?

De står inte angivna i rollistan och de enda som står angivna under "övriga röster" är Sharon Dyall och Jennie Jahns men jag betvivlar starkt att det skulle vara någon av dem...

Någon som vet?

Disneyfantasten

#6
Gunnar Ernblad (som i denna film spelar Abner) spelar även en mörkhyad ryttare!  :)

Tycker det låter som Jan Modin (som i denna film spelar Lycko-Jack) också spelar Åsnan, Auktionisten, Lokföraren och Fotografen, men är inte helt säker...

Tuppen och Sköldpaddan* tror jag kan vara Kristian Ståhlgren, men även där är jag lite osäker...

*Jo, Sköldpaddan är faktiskt dubbad, trots att han inte alls har några talrepliker i filmen, han är med i en scen när han dimmer i en bäck under en planka, när han ser Maggie komma mot plankan så skriker han av skräck precis innan Maggie kliver över plankan och när Maggie passerat plankan så dyker sköldpaddan upp ur vattnet igen med huvudet innanför skalet, man hör hur tydligt som helst att originalets ljudspår skiljer sig från det svenska ljudspåret här...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka spelar gamarna?;

www.youtube.com/watch?v=mVG_p7R8XdM

Lilla My

Helt ärligt - Ända anledningen jag någonsin skulle få för mig att se den här filmen igen så vore det p.g.a. de svenska rösterna. Underbart gäng röstskådespelare! ;D

moviefan

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2020 kl. 09:25:12
Kanske för att många anser den här vara slutet för Disneys 2D animation

Är denna film verkligen sista filmen i 2d ?

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 maj 2021 kl. 20:50:49
Är denna film verkligen sista filmen i 2d ?

Nejdå, Prinsessan och Grodan kom ut fem år senare och hyllades för att ha återuppväckt Disneys traditionella handanimering!

Steffan Rudvall

Citat från: moviefan skrivet 18 maj 2021 kl. 20:50:49
Är denna film verkligen sista filmen i 2d ?
Det menas inte att det är den sista filmen det som menas är att efter den här filmen slutade Disney med 2D och försökte igen med Prinsessan och grodan men gick sedan tillbaka till 3D.

gstone

Varför har trailern annan dialog än själva filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2021 kl. 22:42:25
Varför har trailern annan dialog än själva filmen ?

Det är kanske för att dubbningen ännu inte var färdiginspelade så, så är det ju med många trailers...