Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är bäst som Asterix?

Startat av Anders, 11 juni 2011 kl. 16:28:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Asterix?

Bert-Åke Varg
Bo Maniette
Håkan Mohede
Reine Brynolfsson
Tomas Bolme
Fredrik Hiller
Kim Sulocki

Anders

Vad tycker ni? Personligen tycker jag att Bert-Åke Varg och Bo Maniette är lika bra eftersom jag växte upp med båda två som Asterix. Men eftersom jag tror att de flesta här kommer att rösta på Varg så röstar jag på Maniette.

För er som inte vet vem som spelade Asterix i respektive film:
Bert-Åke Varg (Asterix och hans tappra galler, Asterix och Kleopatra, Asterix 12 stordåd, Asterix och britterna och Asterix – bautastenssmällen) Bo Maniette (Asterix – gallernas hjälte) Håkan Mohede (Asterix i Amerika) Reine Brynolfsson (Asterix och Vikingarna) Tomas Bolme (Asterix och Obelix möter Caesar och Asterix & Obelix: Uppdrag Kleopatra) Fredrik Hiller (Asterix på olympiaden.)
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TonyTonka

#1
jag har endast sett Bert-Åke Varg och Tomas Bolme i rollen, och jag vill minnas att Bolme är snäppet bättre en Varg.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Tycker Bert-Åke Varg är den bäste som Asterix.

Daniel Hofverberg

För mig kommer Bert-Åke Varg alltid att vara den "rätta" rösten, då det är den jag växt upp med. Tomas Bolme är i och för sig också riktigt bra, men det är ju inte riktigt jämförbart då han bara medverkat i de "otecknade" filmerna.

Personligen har jag väldigt svårt för Bo Maniette som Asterix, som inte alls känns rätt för rollen i mina öron. Jag har inget alls emot honom i sig, men han passade inte riktigt i den rollen.

SwedishKuriboh

Bara hört Varg och Brynolfsson.... Varg är så mycket bättre!

Elias Prenbo

Jag tycker att Bert-Åke Varg är den bästa Asterix-rösten, då jag är uppväxt med honom.

Reine Brynolfson är väl också mycket duktig i rollen, inte lika bra som Bert-Åke, men bättre än många andra i den rollen.

jimstrom

Bert-Åke kommer alltid vara Asterix för mig, men dom andra funkar minst lika bra, och blev positivt överraskad av Bolmes insats i Gudarnas Hemvist.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Lilla My

Varg, absolut, med Bolme som stark tvåa.

ddubbning

Bert-Åke Varg, utan tvekan. Han är synonym med Asterix för mig.

När det gäller Bo Maniette, Håkan Mohede, Reine Brynolfsson och Tomas Bolme är det så länge sedan jag såg de filmerna att jag har svårt att uttala mig om deras versioner av Asterix. (Vad gäller Bolme har jag för övrigt bara sett och hört en av filmerna med honom som Asterix, den första). Och Fredrik Hillers film som Asterix har jag inte sett alls, och kan därför av den anledningen inte uttala mig om hans version av Asterix .


Elios

Har man någonsin kunnat tänka på någon annan än Bert-Åke Varg?

gstone

Citat från: Anders skrivet 11 juni 2011 kl. 16:28:35
Vad tycker ni? Personligen tycker jag att Bert-Åke Varg och Bo Manietten.)

Jag har  respekt  för Bo Maniette han är  med i en av dubbningen av en av dom bästa filmerna som någonsin gjort ;D
         
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 juli 2022 kl. 19:51:14
Jag har  respekt  för Bo Maniette han är  med i en av dubbningen av en av dom bästa filmerna som någonsin gjort ;D

Vilken film syftar du på?