Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney VHS

Startat av moviefan, 29 juni 2017 kl. 22:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2022 kl. 20:36:32Så den här utgåvan gör alltså reklam för sig själv?

Nej det är en titel-skylt som visas innan filmen!

Jag förstår dock att för en otränad läsare kan det tolkas på mer än ett sätt.

Men om du tänker såhär; hade det varit en reklam/trailer, så hade jag skrivit trailer/reklam!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2022 kl. 21:10:17Nej det är en titel-skylt som visas innan filmen!

Jag förstår dock att för en otränad läsare kan det tolkas på mer än ett sätt.

Men om du tänker såhär; hade det varit en reklam/trailer, så hade jag skrivit trailer/reklam!
Jag blev lite fundersam om hur jag skulle tolka just det på grund av att det också stod 11. Fler tips efter filmen...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 december 2022 kl. 20:27:33Lejonkungen Specialutgåvan (2003-10-15);

Reklam före filmen;
1.   Varningstext (Buena Vista Home Entertainment)
2.   Disney On Ice 100 Years of Disney Magical Moments reklam (speakerröst: ?)
3.   Disneyland Paris 2000-2003 reklam (speakerröst: Jennie Jahns)
4.   Kommer snart på bio (speakerröst: Roger Storm)
5.   Björnbröder biotrailer (svensk biopremiär 6 februari 2004) (speakerröst: Fredrik Beckman)
6.   Walt Disneh Home Entertainment logo (2001-2008)
7.   Snart på Disney-DVD & VHS
8.   Stitch Experiment 626 videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS november 2003) (speakerröst: ?)
9.   Farbror Joakim och Knattarna i Jakten På Den Försvunna Lampan videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS 21 januari 2004) (speakerröst: ?)
10. Lejonkungen 3 Hakuna Matata videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS 18 februari 2004)
11. Fler tips efter filmen
12. Walt Disney Home Entertainment logo (2001-2008)
13. Lejonkungen Specialutgåva
14. Walt Disney Pictures logo ("Lejonkungen Specialutgåvan" variant)

Efter filmen;
15. Musikvideo "Can You Feel The Love Tonight" av Elton John
16. Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen videotrailer (kommer på Disney-DVD & VHS november 2003) (speakerröst: Fredrik Beckman)
17. Härliga Vintertid videotrailer (kommer på Disney-DVd & VHS november 2003) (speakerröst: Fredrik Beckman)
18. Disney Channel SVERIGE reklam (speakerröst: ?)
19. Hitta Nemo biotrailer (svensk biopremiär 14 november 2003) (speakerröst: Fredrik Beckman)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 december 2022 kl. 21:23:45Jag blev lite fundersam om hur jag skulle tolka just det på grund av att det också stod 11. Fler tips efter filmen...

Vad hade du velat att jag skulle skriva för att undvika missförstånd? (sådant kan vara bra för mig att veta för att förebygga liknande situationer som denna)