Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2019 kl. 20:05:04
Hoppas jag med...

Hoppas jag med... (dock misstänker jag att Robert Gustafsson inte lär bli lätt att få med och eftersom Johan Ulveson också är känd så skulle jag misstänka att Mike Wazowski lär få en tredje/fjärde svensk röst)

Jag tror dock det finns en god chans att Allan Svensson kanske fortsätter som Sulley eftersom han fortfarande är aktiv inom dubbningssammanhang, om han nu bara har tid...

Jag har läst på om serien. Micke och Sully har bara ganska små biroller.

Tylor Tuskmon och Val Little:  är dom nya huvudkasterna. Och efter Wartson trollingen är i fängelse och  hans röstskådespelare i originalet James Coburn gick bort 2012. Så har Monsters In en ny Chef som heter  Fritz-

Fritz spelas på engelska av Henry Winkler som var en väldigt stor tv stjärna på 70-talet. men nu är han rätt avdankade.

Bob Peterson  kommer också spela två olika karaktär som värkar praktiskt taget likadana. Roz kommer han tvillingsyster nämligen i serien. som till med har  samma namn men med ett E !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Hoppas att

Lizzie McGuire (Disney samarbetade med Nickelodeon med den serien)
The Simpsons (Fox serie)
Family Guy (Fox serie)

Sedan hoppas jag att  ABC serier kommer in på den tjänsten då tänker jag på en serie som verkligen kan ses som en Disney seire

Once Upon a Time

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 augusti 2019 kl. 06:50:46
Men var finns alla de fina spelfilmerna från 50-talet och framåt med början på Skattkammarön

Disney+ er nå åpen for gratis betatesting i Nederland, og her er listen over filmene som er lagt ut der:

http://whatsondisneyplus.com/what-disney-movies-are-available-on-the-disney-trial-in-the-netherlands/
Listen inneholder blant annet:

  • Cat From Outer Space
  • The Black Hole
  • Bull Whip Griffin
  • The Computer Wore Tennis Shoes
  • The Absent Minded Professor
  • Candleshoe
  • Darby O Gill Little People
  • Blackbeards Ghost

Så de har helt klart med de gamle live action filmene også, og jeg regner med at resten kommer etter hvert.

Citat från: Anders M OlssonDet jag framför allt saknar är alla de "klassiska" tecknade serierna från mitten av åttiotalet och framåt. Jag ser bara två i listan, Ducktales (1987) och Långbens galna gäng.

http://whatsondisneyplus.com/disney-confirm-ducktales-talespin-rescue-rangers-darkwing-duck-coming-to-disney/
http://whatsondisneyplus.com/gummi-bears-goof-troop-gargoyles-coming-soon-to-disney/

Disney+ har bekreftet at DuckTales (1987), Chip 'n Dale Rescue Rangers, TaleSpin og Darkwing Duck kommer til Disney+, men de har ikke sagt noe om de er tilgjengelige fra lansering. Det samme gjør Gargoyles, Goof Troop og The Adventures of the Gummi Bears.

Citat från: Anders M Olsson
Sen skulle jag ju önska mig den s.k. antologiserien som genom åren har gått under olika titlar; Disneyland, Walt Disney Presents, Walt Disney's Wonderful World of Color m.m. Om den hade funnits med skulle jag genast skriva under på att utbudet hade varit fantastiskt! Men ack nej...

Her ser det dessverre ikke så bra ut. Under D23 sa Leonard Maltin at det ikke var noen planer om å legge ut "Disney Treasures" på Disney+.


https://www.youtube.com/watch?v=wolvYDm0QFI

Jeg synes det var litt uklart om han siktet til kortfilmene, Disneyland-serien, eller Mickey Mouse Club, eller alt sammen. Personlig vil jeg tro at de episodene som har vært sendt på TCMs "Treasures from the Disney Vault" vil være lett å legge ut på Disney+, så disse kan vi nok få se (forutsatt at det ikke er noen begrensninger i forbindelse med avtalen de har med TCM). Men de har tydeligvis ingen planer om å gå tilbake til arkivene og restaurere alle episodene bare for Disney+.

Samlaren

Så kommer inte FOX och ABC finnas på disney+?

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 13 september 2019 kl. 14:40:44
Så kommer inte FOX och ABC finnas på disney+?
ABC är ju ett dotterbolag till Disney, så jag är övertygad om att i alla fall en del serier från ABC kommer att finnas på Disney+; om än inte nödvändigtvis från första början.

I och med uppköpet av 21st Century Fox lär det väl finnas en hyfsad chans med Fox-produktioner också, men det beror ju förstås på vilket bolag som producerat respektive serie. FOX och ABC är ju nämligen både TV-kanaler och produktionsbolag, där TV-kanalerna både sänder serier de själva (eller något systerbolag) producerat och serier som producerats av helt andra företag (Warner Bros., Universal, o.s.v.). Serier som producerats för ABC av något företag som inte har någon koppling till Disney lär förmodligen inte komma till Disney+, även om ABC har beställt serien och har visningsrättigheter till den i USA.

TrondM

I tillegg eier Disney tjenesten Hulu, og mye innhold fra Fox og ABC vil nok havne der.

TrondM

Citat från: Erik Friman skrivet 24 april 2019 kl. 21:26:27
En tråkig nyhet dök upp att Disney+ kommer censurera klassiska filmen Dumbo för karaktären Jim Kråka (om det rörs sig enbart honom eller alla andra kråkorna), som anses vara problematisk inom rasism.  :(
https://www.moviezine.se/nyheter/disney-censurerar-gamla-klassiker-dumbo-klipps-om

Kråkene er fremdeles med i Dumbo på Disney+ i Nederland

http://whatsondisneyplus.com/dumbo-on-disney-hasnt-had-the-crow-scene-removed/


Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 14 september 2019 kl. 22:29:24
Kråkene er fremdeles med i Dumbo på Disney+ i Nederland

http://whatsondisneyplus.com/dumbo-on-disney-hasnt-had-the-crow-scene-removed/
Intressant. Förhoppningsvis betyder det att scenerna heller inte kommer att tas bort, för kråkorna är ju trots allt en så viktig del av filmen så att handlingen måste bli näst intill obegriplig om man ska ta bort alla spår av kråkorna - plus då att den redan korta filmen lär bli minst 10 minuter kortare...

Kanske är det just det som Disney insett efter att uppgifterna spreds i våras - att kråkorna inte är så isolerade, utan har betydelse för handlingen på ett sätt som gör de svåra att utesluta...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2019 kl. 07:20:45
Intressant. Förhoppningsvis betyder det att scenerna heller inte kommer att tas bort, för kråkorna är ju trots allt en så viktig del av filmen så att handlingen måste bli näst intill obegriplig om man ska ta bort alla spår av kråkorna - plus då att den redan korta filmen lär bli minst 10 minuter kortare...

Kanske är det just det som Disney insett efter att uppgifterna spreds i våras - att kråkorna inte är så isolerade, utan har betydelse för handlingen på ett sätt som gör de svåra att utesluta...

Håller helt med, förhoppningsvis har Disney tagit sin förnuft till fånga och kommer att låta bli sådant som påverkar handlingen...

Det gör inte alls lika mycket med det lilla i Toy Story 2... (då det bara är ett kort klipp i eftertexterna som inte alls gör någonting varesig in eller utifrån handlingen)

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 13 september 2019 kl. 19:47:31
I tillegg eier Disney tjenesten Hulu, og mye innhold fra Fox og ABC vil nok havne der.

Ja säkert, men finns det några planer på att lansera Hulu internationellt på liknande sätt som Disney+?

Annars är nog den tjänsten av begränsat intresse.

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 september 2019 kl. 07:48:32
Ja säkert, men finns det några planer på att lansera Hulu internationellt på liknande sätt som Disney+?

Annars är nog den tjänsten av begränsat intresse.

Det vet jeg ikke, men så vidt jeg har forstått, så har Disney inngått avtale med Universal om å kjøpe deres andel av Hulu i løpet av det neste året eller så. Universal skal også sette opp en streamingtjeneste, og da passer det nok dårlig å eie 1/3 av Hulu sammen med en konkurrent. Når Disney har overtatt full kontroll over tjenesten, burde det ikke være noen rettighetsgrunner til å ikke lansere den over hele verden.

TrondM

Disney har lagt ut en ny liste over filmer og serier som er tilgjengelig på Disney+ fra 12. november.

https://threadreaderapp.com/thread/1183715553057239040.html?refreshed=1571066386

Disneyfantasten

Citat från: TrondM skrivet 14 oktober 2019 kl. 17:20:23
Disney har lagt ut en ny liste over filmer og serier som er tilgjengelig på Disney+ fra 12. november.

https://threadreaderapp.com/thread/1183715553057239040.html?refreshed=1571066386

Lite underligt att en del titlar fattades i listan där, som Make Mine Music (1946), Homeward Bound The Incredible Journey (1993), The Jungle Book (1994), Gordy (1995), Homeward Bound 2 Lost In San Fransisco (1996), Jungle Cubs (1996), George of The Jungle (1997), Mighty Joe Young (1998), George of The Jungle 2 (2003), osv.

Jag är dock inte förvånad att Song of The South (1946) inte kommer med eftersom den aldrig getts ut på DVD någonstans i världen...

Förresten; har det ännu annonserats när Disney+ kommer att lanseras här i Sverige?

TrondM

Det er en del merkelige hull i listen, ja. Tarzan (1999) og Ralph Breaks the Internet (2018) mangler også.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2019 kl. 18:41:29Förresten; har det ännu annonserats när Disney+ kommer att lanseras här i Sverige?

Nei, så vidt jeg vet har de bare annonsert lanseringsdatoer for USA, Canada, Nederland, Australia og New Zealand.

Simon Axelsson

Ett exakt datum finns inte, men om mina källor inte är felinformerade släpps den i Sverige och andra delar av Europa någon gång under perioden 1 April till 30 Juni.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats