Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bamse och vulkanön

Startat av gstone, 25 augusti 2021 kl. 12:21:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2021 kl. 20:29:05
Ja, med Skalman kan det faktiskt vara så - men det förklarar ju inte Bamse, då ingen kan påstå att Peter Haber inte är känd...

Morgan Alling (Lille Skutt) är också känd...

Adam

#16
Hörde precis rösterna i den nya trailern.
Personligen låter dem extremt off i mina öron, medans Peter Haber, Morgan Alling och Steve Kratz passade som handen i handsken i huvudrollerna (vilket jag redan kunde höra innan jag ens såg trailern för första långfilmen, för 8 år sedan).
...Fast återigen kan man kanske å andra sidan argumentera att det alltid låter konstigt med nya röster då man så länge varit van vid samma gamla röster.
Antar dock att det mest distraherande för mig i nuläget angående de nya rösterna (Rolf Lassgård, Johan Glans och Johan Ulveson) är att de inte låter det minsta lika de gamla.

Jag kan ju för övrigt lägga till att Rolf Lassgård, Johan Glans samt Johan Ulveson är stora favoriter hos mig annars när det gäller skådespelare.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Jag är så glad att  Johan Ulveson spelar Skalman ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2021 kl. 19:26:20
Jag är så glad att  Johan Ulveson spelar Skalman ! ;D

Inte jag, visst är han en alldeles utmärkt skådespelare på alla sätt och vis och har gjort många bra roller men som Mike Wazowski passar han inte särskilt bra och ännu sämre som Skalman!  :(

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 augusti 2021 kl. 19:30:29
Inte jag, visst är han en alldeles utmärkt skådespelare på alla sätt och vis och har gjort många bra roller men som Mike Wazowski passar han inte särskilt bra och ännu sämre som Skalman!  :(
Folk måste sluta byta ut passande röster mot Johan Ulveson...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 augusti 2021 kl. 20:10:02
Folk måste sluta byta ut passande röster mot Johan Ulveson...

Det är inte så att det är något fel på Johan Ulveson, får han roller han passar till så är det inga problem alls, precis så är det med personer som medverkar i svenska dubbningar överlag!  ;)

Han är dock jättebra som bl.a. Skrik & Panik i Herkules, Kat-A-Strof i Fievel i Vilda Västern, Junior i Nicke Nyfiken, Snabbe Tony i Ice Age 2, Albatrossen i Bolibompa, m.fl.  :)

Dessutom tror jag personligen att han hade passat utmärkt som bl.a. Bartolomeus i Mästerdetektiven Basil Mus, Fagin i Oliver och Gänget och Mögul i Monsters Inc!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 augusti 2021 kl. 20:17:51
Det är inte så att det är något fel på Johan Ulveson, får han roller han passar till så är det inga problem alls, precis så är det med personer som medverkar i svenska dubbningar överlag!  ;)
Jag menar inte att han är dålig, men företrädarna är ju bättre.

simon.bjornen

I december har ytterligare en Bamse film premiär. När jag kollade trailern blev jag så överrumplad att rösterna från tidigare filmer var utbytta.
Bamse = Rolf Lassgård
Lille skutt= Johan Glans
Skalman = Johan Ulveson

Tidigare har det varit Peter Haber, Morgan Alling och Steve Krantz gjort rösterna.

Vet någon varför rösterna är utbytta?



https://youtu.be/RUo1BYd4JFk

Steffan Rudvall

Filmen och dess röstbyten har nämnts tidigare på forumet kan inte dem inläggen flyttas hit?

simon.bjornen

Okej kan inte hitta dem?!  :(



Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 augusti 2021 kl. 18:00:24
Filmen och dess röstbyten har nämnts tidigare på forumet kan inte dem inläggen flyttas hit?

Steffan Rudvall


Alexander vdp


Disneyfantasten

Citat från: Alexander vdp skrivet  4 september 2021 kl. 20:19:10
Morgan Alling är så irriterande

Och varför det om man får fråga?

Jag har ingenting alls emot Morgan Alling, han är jättebra, både som skådespelare och som röstskådespelare!  :)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2021 kl. 20:21:11
Och varför det om man får fråga?

Jag har ingenting alls emot Morgan Alling, han är jättebra, både som skådespelare och som röstskådespelare!  :)
Hans röst

gstone

Jag tycker  Johan Ulveson  är ett jättebra val som Skalman ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.