Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Maria Rydberg

Startat av TonyTonka, 29 juli 2022 kl. 17:52:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Idag fyller en av mina absoluta favoritröstskådespelare år, nämligen Maria Rydberg. Hon är en av de bästa kvinnliga röstskådespelarna, och bland mina favoritroller hon gjort återfinns Jasmine i Aladdin tv-serien, Biyomon i Digimon, Eliza i Den Vilda Familjen Thornberry, Angel i Lilo & Stitch-serien, Lily Potter i Harry Potter-filmerna, Kiara i Lejonkungen 2 och Greenly i Tarzan & Jane.

En annan roll jag uppskattar, men som kanske inte är fullt lika känd är som Viktor i Familjen Vavaddå.

Jag är imponerad över hennes spännvidd, hon passar för barnroller minst lika bra som vuxenroller. Hon är även grym på att sjunga och skicklig som både regissör och översättare.

Så om du mot all förmodran läser detta, grattis på födelsedagen, Maria!
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2022 kl. 17:52:08
Idag fyller en av mina absoluta favoritröstskådespelare år, nämligen Maria Rydberg. Hon är en av de bästa kvinnliga röstskådespelarna, och bland mina favoritroller hon gjort återfinns Jasmine i Aladdin tv-serien, Biyomon i Digimon, Eliza i Den Vilda Familjen Thornberry, Angel i Lilo & Stitch-serien, Lily Potter i Harry Potter-filmerna, Kiara i Lejonkungen 2 och Greenly i Tarzan & Jane.

En annan roll jag uppskattar, men som kanske inte är fullt lika känd är som Viktor i Familjen Vavaddå.

Jag är imponerad över hennes spännvidd, hon passar för barnroller minst lika bra som vuxenroller. Hon är även grym på att sjunga och skicklig som både regissör och översättare.

Så om du mot all förmodran läser detta, grattis på födelsedagen, Maria!

Jag är också ett stort fan av henne, jag tycker att hon brukar låta så mjuk och fin. Stort grattis till Maria! ;D

gstone

Jag gillar henne jättemycket som Kiara i Lejonkungen 2.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2022 kl. 17:52:08
Idag fyller en av mina absoluta favoritröstskådespelare år, nämligen Maria Rydberg. Hon är en av de bästa kvinnliga röstskådespelarna, och bland mina favoritroller hon gjort återfinns Jasmine i Aladdin tv-serien, Biyomon i Digimon, Eliza i Den Vilda Familjen Thornberry, Angel i Lilo & Stitch-serien, Lily Potter i Harry Potter-filmerna, Kiara i Lejonkungen 2 och Greenly i Tarzan & Jane.

En annan roll jag uppskattar, men som kanske inte är fullt lika känd är som Viktor i Familjen Vavaddå.

Jag är imponerad över hennes spännvidd, hon passar för barnroller minst lika bra som vuxenroller. Hon är även grym på att sjunga och skicklig som både regissör och översättare.

Så om du mot all förmodran läser detta, grattis på födelsedagen, Maria!

Förlåt men Angel talar väl aldrig i serien eller har jag fel?  ???

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2022 kl. 18:14:30
Förlåt men Angel talar väl aldrig i serien eller har jag fel?  ???

Jo, det gör hon, och jag har för mig att Maria Rydberg är crediterad som henne. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Ett stort grattis till Maria från mig med, hon är riktigt talangfull som skådespelare och jag hoppas hon kommer få många fler bra roller under årens gång.

Hon var exempelvis mycket bra som Oviraptorn Ruby i Landet för Längesedan-TV-serien.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

TonyTonka

Tänkte bara passa på att hylla Maria Rydberg, eftersom att hon fyller 60 år idag. :D

Hon är grym som Kiara, Jasmine, Nummer Tre, Gretchen, Eliza Thornberry, Greenly och inte minst Byimon i Digmon. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Jag tycker hon har en rikigt versitilitet.

Hon spelar många olika slags roller


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Hoppas att Maria får en kul födelsedag idag!🥳

Tänka sig att hon har blivit 60. :o

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 29 juli 2023 kl. 19:01:04Hoppas att Maria får en kul födelsedag idag!🥳

Tänka sig att hon har blivit 60. :o
Vad trevilgt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Grattis Maria på 60 årsdagen! :D

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 29 juli 2023 kl. 19:36:47Grattis Maria på 60 årsdagen! :D

Samma här. (från mig till henne alltså)