Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 23:00:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Enligt TonyTonka verkar det som att Johan Hedenberg spelar Svartepetter i Disney+ nydubbning av DuckTales... (då verkar det som att det som jimstrom skrev i "Hur skulle din dubbning se ut?" tråden under 2016 just blev sann), här altenerar han dock med Hasse Jonsson, som inte var så värst lyckad i MediaDubbs version, har inte sett nydubbningen ännu så jag kan inte säga hur han är där...

Sedan spelas Alexander Lukas i ovannämnda serie av Andreas Nilsson...

På något sätt så ska jag dock använda Disney+ under en månads tid, frågan är bara hur...

Disneyfantasten

#181
Nu har jag uppdaterat mina topplistor;

Svartepetter;
1.   Stephan Karlsén
2.   Jan Åström
3.   Johan Hedenberg
4.   Per Sandborgh
5.   Anders Lönnbro
6.   Björn Gedda
7.   Hans Gustafsson
8.   Gunnar Ernblad
9.   Carl-Johan Rehbinder
10. Ulf Källvik
11. Benke Skogholt
12. Hasse Jonsson
13. Roger Storm

Knattarna;
1.   Monica Forsberg
2.   Quack Pack trion
3.   Staffan Hallerstam
4.   Leo Hallerstam
5.   Ulf Källvik
6.   Nya DuckTales-trion
7.   Den okända rösten i Pluto och Hans Kompisar
8.   Wincent Werner

Ludwig Von Anka;
1.   Gunnar Uddén
2.   Bertil Engh
3.   Hasse Jonsson 2020
4.   Daniel Goldmann
5.   Jakob Nordenson
6.   Hasse Jonsson 1987-1988-1989

Alexander Lukas;
1.   Andreas Nilsson
2.   Roger Storm
3.   Hasse Jonsson
4.   Anton Körberg

Stora Stygga Vargen;
1.   Jan Koldenius
2.   Niclas Ekholm
3.   Jan Åström
4.   Johan Hedenberg
5.   Hasse Funck

Funderar på om jag ska köra Oppfinnar-Jocke, Magica De Hex, Guld-Ivar Flinthjärta, Björnligan (minus Mamma) och Spökplumpen innan jag övergår till Dvärgarna... (eftersom dessa var med i serietidningar)

Disneyfantasten

Förövrigt vill jag tillkännage att Tony håller på att återuppväcka sin blogg igen, så om vi har tur kanske han slätter fler "Vem är bäst?" omgångar inom en snar framtid!  :D

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2021 kl. 10:05:18
Förövrigt vill jag tillkännage att Tony håller på att återuppväcka sin blogg igen, så om vi har tur kanske han slätter fler "Vem är bäst?" omgångar inom en snar framtid!  :D
Ja vi får se

Disneyfantasten

#184
Fråga; hur tycker ni jag ska göra när jag kommer till Drottningen/Häxan? Ska jag inkludera samtliga röster tillsammans eller ska jag dela upp dem var för sig; en som Drottning och en som Häxa?)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2021 kl. 12:03:45
Fråga; hur tycker ni jag ska göra när jag kommer till Drottningen/Häxan? Ska jag inkludera samtliga röster tillsammans eller ska jag dela upp dem var för sig; en som Drottning och en som Häxa?)
Eftersom de faktiskt e samma karaktär kan du ta båda

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 23 januari 2021 kl. 15:11:43
Eftersom de faktiskt e samma karaktär kan du ta båda
Jag tycker att han ska dela upp då häxan och drottningen har röster som inte är särskilt lika.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 januari 2021 kl. 11:38:45
Jag tycker att han ska dela upp då häxan och drottningen har röster som inte är särskilt lika.
Var har du varit? Du har inte skrivit något inlägg på väldigt länge.

MOA


Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 november 2019 kl. 22:12:49
Vill meddela att Atlantis, Skattkammarplaneten och Kogänget kommer att vara med iallafall...

Och likaså Den Gode Dinosaurien!

Kan även tillägga att Bolt också kommer att vara med!  :) (jag har förövrigt börjat gilla den filmen alltmer på senare år)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 januari 2021 kl. 11:38:45
Jag tycker att han ska dela upp då häxan och drottningen har röster som inte är särskilt lika.

Då gör jag det!  :)

Disneyfantasten

Jag har nyss uppdaterat inlägget med Snövit, där jag omnämnt personer som var inne i studion 1982, stort tack till Oscar Isaksson som bidragit till detta!  :D

MOA


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 11 mars 2021 kl. 11:13:21
När ska du börja med detta igen?

Svårt att svara exakt på, men jag tippar på att få igång dem igen så småningom, väntar fortfarande på att musiksagan Snövit och Den Magiska Stenen ska läggas ut på YouTube så att jag kan kommentera Dvärgarnas röster...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 mars 2021 kl. 18:50:55
Svårt att svara exakt på, men jag tippar på att få igång dem igen så småningom, väntar fortfarande på att musiksagan Snövit och Den Magiska Stenen ska läggas ut på YouTube så att jag kan kommentera Dvärgarnas röster...
Om den gör de