Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Cadpig

Startat av HangoverFan, 20 augusti 2016 kl. 00:25:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  5 juni 2019 kl. 08:07:05
Och jag undrar även lite här vilket var ämnet som var droppen som fick bägaren att rinna över som ni fick nog??  ???

Inlägget var väl då med Ellen Bergström va?^^
Det här var tråden som fick bägaren att rinna över (som redigerats för att ta bort det grova personangreppet):
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=2726.0

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 juni 2019 kl. 17:24:13
Jag är bara nyfiken, vad var det för tråd som han skrev påhopp mot Ellen Bergström

Och i vilken tråd postade han under det där oacceptabla användarnamnet
Det har han gjort i ett flertal olika trådar, men det är inget jag lagt på minnet. Men bland annat ovanstående, som sagt.

Avengersfan

Varför kan inte Cadpig vara mångfaldig? Istället för att va en misogynist och en trångsynt rasist!

Han gjorde inlägg (under Guybrush/Threepwood) angående Captain Marvel och säger "Feminism SÄLJER INTE", men Captain Marvel drog ju in över en miljard (dollar som valuta) i biljettintäkter. Han hade också hoppas på att Avengers: Endgame skulle floppa (bara för att Brie Larson är också med i filmen? ???), men den har ju dragits in över 2 miljarder och blev ju nu den andra inkomstbringande filmen över hela världen (efter Avatar) genom tiderna.

http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2189&title=captain-marvel-har-disney-ddat-mcu

Sen gjorde han också inlägg (också under samma namn) angående liveaction-versionen av den lilla sjöjungfrun (inlägget heter från början The Little Mermaid (Dindu Edition), men har nu ändrats till The Little Mermaid - Live Action). Vad spelar det för roll om Ariel kommer att ha annan hudfärg i filmen? Ariel är ju en mytologisk figur!

http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2206&title=the-little-mermaid-live-action

Är dindu ett rasistiskt ord (det skulle förklara namnändringen på inlägget)? Det tror jag i alla fall.

Elios

Alltså man blir ju förbannad på det här jävla kräket. Man tycker ju dem borde ha bannat han för längesen men ja dem har kanske inte har haft ork att göra det ännu men snart så. Får vi hoppas.  8)

TrondM

Citat från: TrondM skrivet 23 januari 2019 kl. 21:12:11
Hvorfor er du så besatt av denne Cadpig? Han har ikke deltatt på dette forumet på veldig lenge, og ingen her har noen kontroll på ham, så det har ingen hensikt å klage her over hvordan han oppfører seg på resten av internett.
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 januari 2019 kl. 21:39:01
Jag har bara pratat om honom i 2-3 inlägg så det gör väl inget

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  2 augusti 2019 kl. 12:42:34
Hans identitet har ju aldrig visats här, bara i Trolljägarna
Han visades visserligen med bild i Trolljägarna, men hans namn framkom inte där heller. Här har som sagt inte mer än hans användarnamn nämnts, och ingen personligt identifierbar information.

För övrigt håller jag med Trond att det åtminstone just nu inte finns mycket mer att tillägga här - ingen här har någon kontroll över Cadpigs agerande, och även om han fortfarande skulle läsa på forumet som gäst (då han senast för några månader sedan postade inlägg som gäst med personangrepp) så är det tyvärr inte speciellt troligt att han skulle ändra sig av att läsa våra åsikter i ämnet...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2019 kl. 16:22:01
Han visades visserligen med bild i Trolljägarna, men hans namn framkom inte där heller. Här har som sagt inte mer än hans användarnamn nämnts, och ingen personligt identifierbar information.

För övrigt håller jag med Trond att det åtminstone just nu inte finns mycket mer att tillägga här - ingen här har någon kontroll över Cadpigs agerande, och även om han fortfarande skulle läsa på forumet som gäst (då han senast för några månader sedan postade inlägg som gäst med personangrepp) så är det tyvärr inte speciellt troligt att han skulle ändra sig av att läsa våra åsikter i ämnet...

Jag har ett minne av att när jag hösten 2016 såg Trolljägarna på TV4 Play så nämndes han vid namn som Niklas...

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 augusti 2019 kl. 18:45:03
Förlåt om jag skriver här igen Daniel men nu har jag varit i kontakt med Adrina (MagicMovies forums administratör) på Messenger för killen skriver ju fortfarande dumma och barnsliga inlägg där

Så jag frågade henne om hon kunde göra nånting åt saken

Såhär skrev hon:

Jag gjorde något som jag inte velat göra innan: Jag bannade en IP-Range.
Må hända att kanske ett par oskyldiga också kommer att fastna i denna IP-ban, men jag hoppas att det inte är så många

Så länge han försöker logga in/registrera sig och hans IP faller inom den bannade rangen så bör han blockeras


Detta var inte allt hon sa men jag orkade inte ta med allt

Du blir väl inte arg nu för att postar här igen Daniel, jag tycker bara att det är väldigt viktigt att såna personer som Cadpig inte borde vara på forum överhuvudtaget, det var därför jag skrev till Adrina

Varför skulle han bli arg? Det var ju bra gjort ju.  8) ;D

Jabberjaw

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 augusti 2019 kl. 19:36:41
Jo men det kanske blev tjatigt att skriva om honom hela tiden

En ide vore ju att skicka sånt till Webbmaster i pm istället. En användares beteende rör inte oss alla och ser inte riktigt syftet med att ha en tråd om en specifik användare som inte kan läsa innehållet eller försvara sig själv. Dessutom blir en del individer triggade av detta och det kan istället sluta med att dom ger sig på enbart dig istället. Din adress, din familj eller liknande.

Daniel Hofverberg

Tvärtom tycker jag att det här faktiskt var relevant för alla, och första riktigt värdefulla nyheten på länge i den här tråden. Det är goda nyheter för alla om man lyckas stoppa Cadpig från att förpesta forum, oavsett vilket forum det än må röra sig om. Och trevligt att Magic Movies forum inte är stendött i alla fall, för det är ju helt klart inte vad det en gång var...

I vanliga fall skulle jag hålla med att det inte är passande med trådar om specifika användare, som inte "kan" försvara sig. Men Cadpig har ärligt talat fått många chanser, och hittills har han - varken här eller på annat håll - visat minsta tendens till ånger eller förbättring. Och hade han velat, så hade faktiskt Cadpig kunnat posta som gäst och förklara sig, då det bara är användarkontot som är bannlyst. Det har han gjort förut här som gäst efter att han blivit bannlyst; därav att jag vågar nämna det utan att ge honom idéer.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 augusti 2019 kl. 15:19:36
Hans 2 mest aktiva konton är bannade nu så vi får hoppas att han ger upp den här gången

http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1894
http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1948

Det låter ju bra. Dock så måste man vara inloggad för att se det.  ???

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 september 2019 kl. 16:23:57
Tyvärr så är han tillbaka på Magic Movies med namn som Gidpac, Rapunzel, Wolfy etc :(

Verkar nästan som att det enda sättet att få bort honom är att låsa forumet

Nu finns det ju faktiskt ett nyare Disney-forum som Tonytonka har skapat :) https://disneytopiasverige.createaforum.com/index.php

Blir kanske det man blir tvungen att satsa på i fortsättningen. Annars kan man ju alltid diskutera Disney här!  ;D


E

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2023 kl. 12:54:30Den tredje länken funkar int längre
Vi behöver inte ödsla tid på detta mer. Det hände för många år sen

Elios

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2023 kl. 12:54:30Den tredje länken funkar int längre
Vad skrev han då? 

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2023 kl. 12:54:30Den tredje länken funkar int längre
Citat från: E skrivet 24 januari 2023 kl. 13:02:09Vi behöver inte ödsla tid på detta mer. Det hände för många år sen
Det kanske var lika bra det, säkert ingenting att bry sig om.