Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Staffan Hallerstam

Startat av TonyTonka, 30 augusti 2012 kl. 02:17:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad tycker ni om Staffan Hallerstam? Personligen tycker jag att han är en duktig dubbare.
För er som inte har 100% koll på honom, här är ett urval av vad han gjort.
DuckTales - Knattarna (Media Dubb)
Casper (1995) - Dibs
Landet för längesedan - Petrie
Knasen - Knasen och Kaptenen
Bananer i Pyjamas - Morgan
Tiny Toons - Elake Max
The New Scooby-Doo Mysteries - Fred / Robin
Scooby-Doo - Var är du? - Scrappy-Doo
Teletubbies - Dipsy
Teenage Mutant Ninja Turtles - Raphael (säsong 3)
Familjen Flinta (Videobolaget) - Barney Granit
Yogi Björn (Videobolaget) - BooBoo Bear
Nalle Puh och Den Stormiga Dagen (orginaldubb) - Christoffer Robin
Askungen (uppföljarna) - Jaq
Familjen Addams - Pugsley
Super Mario Bros - Luigi
Med flera
Ursäkta om jag missat någon stor roll.
Förresten när jag ändå håller på, vad tycker ni om hans son Leo Hallerstam? Han har bl.a medverkat i Casper, Digimon, Snobben, Rasten mm.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

Hallerstam är grym, honom skulle jag gärna vilja se en intervju med faktiskt. =)
Han lånade väl också ut rösten till Plucky i Tiny Toons om jag inte missminner mig. Tiny Toons Sommarlovsfilm med bilresan förgyllde de glada sommardagarna för mig och mina polare, hehe.
Jag rådiggar också Hallerstams insatser inom de japanska tecknade serierna som t.ex. Silver Fang.

Citat från: Tonytonka skrivet 30 augusti 2012 kl. 02:17:53Super Mario Bros - Luigi
Haha den rollen var klockren, asgarvar alltid till Super Mario Bros vol 2 när Luigi inte ville hissa ned vindbryggan till Koopas slott med följande bortförklaring:
"Jag är med barn ju, åååh..."

simonsko

Han gjorde rätt många röster i GSP Films dubbning av Krambjörnarna.
Älskar Animaniacs mer än någon annan serie, men jag gillar många andra serier också.
Drömmer om att bli röstskådis. :)

Elios

Är en av mina absoluta favoriter. Han är riktigt grym. Hoppas vi får höra honom i en dubbning någon gång.

DisneyTLK

Jag tycker att båda två är helt grymma röstskådespelare. Riktigt härliga röster har dom båda två och en sak som slog mig var att Leo Hallerstam medverkade i "Spökafton" som gick någon gång i början av 2000-talet på svt. Han spelade, om jag inte misstar mig på namnet, Theo i "Silvertåget", förmodligen den mest kända delen ur serien :)

Väldigt duktiga är dom i alla fall, även om jag inte har hört Staffan i något nyare, även om han säkert gjort något.
Leo har jag hört i bl. a "Huset Anubis" och det är inte mycket att klaga på.

Elios

En av de stora favoriterna helt klart. 

Lillefot

Skådespelet är som ett genetiskt arv i den familjen, då både Staffan och Leo är duktiga på den fronten.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 18 augusti 2022 kl. 12:00:45Skådespelet är som ett genetiskt arv i den familjen, då både Staffan och Leo är duktiga på den fronten.
Nej jag tror knappast att Leo hade börjat med dubbning om det inte vore för pappa Staffan. ^^