Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya Total Drama säsonger

Startat av tdfan, 4 augusti 2021 kl. 15:12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tdfan

Det blev ju announcat att 2 nya säsonger av Total Drama är i produktion för några månader sen, Cartoon Network Sverige har bekräftat att dom ska sändas i Sverige redan 2022 om det inte blir några problem, samt hela Europa (och såklart fler ställen).

Jag undrar bara om det finns info på vilket dubbningsbolag som dubbat Total Drama till Svenska och om den fortfarande finns kvar/är aktiv?

TonyTonka

De första två dubbades av Dubberman om jag minns rätt, men jag har för mig att de inte finns längre.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

tdfan

Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2021 kl. 15:16:17
De första två dubbades av Dubberman om jag minns rätt, men jag har för mig att de inte finns längre.  :(

Jag tror alla säsonger dubbades av samma bolag eftersom intro-låten inte ändrades på nån säsong (förutom säsong 5 då introt kortades men fortfarande samma ord och så).

Men vad synd att dom inte är kvar, då har man inte höga förhoppningar på dubbningen dom här säsongerna heller   :-\

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  4 augusti 2021 kl. 15:16:17
De första två dubbades av Dubberman om jag minns rätt, men jag har för mig att de inte finns längre.  :(
Citat från: tdfan skrivet  4 augusti 2021 kl. 15:20:24
Jag tror alla säsonger dubbades av samma bolag eftersom intro-låten inte ändrades på nån säsong (förutom säsong 5 då introt kortades men fortfarande samma ord och så).

Men vad synd att dom inte är kvar, då har man inte höga förhoppningar på dubbningen dom här säsongerna heller   :-\
Det finns kvar men bytte namn till Bti Studios som sedan blev del av Iyuno Media Group. Det är mycket möjligt att de fortsatte dubba serien.

Daniel Hofverberg

Ja, det stämmer att Total Drama Island och Total Drama Action dubbades av dåvarande Dubberman. Jag vet faktiskt inte om samma team, d.v.s. sedermera BTI Studios/IYUNO Media Group, fortsatte att dubba resterande serier/säsonger eller inte.

Oavsett vilket känns det väl som ett rimligt antagande att de kommande säsongerna sannolikt kommer att dubbas av IYUNO-SDI Group, för efter sammanslagningen mellan IYUNO och SDI Media torde de väl dubba det mesta för Cartoon Network...