Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Henrik Karlsson

Vad är det för Nalle Puh som ska vissas 25 augusti kan det vara så att SVT egentligen ska visa Nya äventyr med Nalle Puh och att de blandat ihop det med Djungellpatrullen

Henrik Karlsson

#1
Citat från: Henrik Karlsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 05:02:51
Vad är det för Nalle Puh som ska vissas 25 augusti kan det vara så att SVT egentligen ska visa Nya äventyr med Nalle Puh och att de blandat ihop det med Djungellpatrullen

Ingen som vet

Anders M Olsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:33:38
Ingen som vet

Du kan väl maila SVT och fråga:


Jag har mailat dem så många gånger under den sista tiden, så om jag gör det kanske de tycker att jag är tjatig...

Ibland svarar de inte alls, men ibland blir jag faktiskt förvånad över hur snabbt de svarar! :)

Henrik Karlsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:54:34
Du kan väl maila SVT och fråga:


Jag har mailat flera gånger utan svar

Anders M Olsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  4 augusti 2019 kl. 14:31:51
Jag har mailat flera gånger utan svar

Då finns det nog inte mycket annat att göra än att vänta och se.

TonyTonka

Hur många avsnitt av serien har släppts på VHS och DVD i Sverige egentligen, och hur många Media dubb-avsnitt dubbades om med de tidiga KM-rösterna (Olli Markenros, Peter Wanngren, osv), jag vet att "Nothing but the tooth" har dubbats om med de tidiga KM-rösterna.

Sedan vet jag att "Find her, keep her" har dubbats minst två gånger, en gång av Media dubb och en gång av KM Studios senare röster i Nalle Puh och vännernas fest.

Till slut undrar jag om någon vem som är rösten till Kessie i avsnittet "A Bird in the Hand", troligen dubbat av KMs tidiga röster? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Henrik Karlsson

#6
Citat från: TonyTonka skrivet  6 augusti 2019 kl. 20:35:13
Hur många avsnitt av serien har släppts på VHS och DVD i Sverige egentligen, och hur många Media dubb-avsnitt dubbades om med de tidiga KM-rösterna (Olli Markenros, Peter Wanngren, osv), jag vet att "Nothing but the tooth" har dubbats om med de tidiga KM-rösterna.


Dem här avsnitten har I alla fall dubbades om av Km Studio ca: 1992

Pooh Oughta Be In Pictures

Cleanliness Is Next To Impossible

Nothing but the tooth

Hampus.J

Citat från: TonyTonka skrivet  6 augusti 2019 kl. 20:35:13
Hur många avsnitt av serien har släppts på VHS och DVD i Sverige egentligen,

Det borde väl gå att räkna ut mha Disneyanias hemsida? https://www.d-zine.se/diverse/nallepuh.php
In Donaldismo Veritas

Viktor

Borta med vinden (Gone With the Wind)
Nasses rädsla för de starka stormvindarna får honom att stänga in sig i sitt hus och hans vänner gör allt för att få honom att våga gå ut igen.
SVT 990109; Svenska röster av Mediadubb.
SVT 081031

Betyder detta att SVT visat avsnitt med media dubbs dubbning?

Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet  8 augusti 2019 kl. 08:15:37
Betyder detta att SVT visat avsnitt med media dubbs dubbning?
Ja, de visade ett par avsnitt med Media Dubbs dubbning vid ett enda visningstillfälle - tror det var 1999. Vid åtminstone ett av avsnitten visades fel dubbcredits, så att det stod Olli Markenros som skådespelare istället för Tor Isedal... :( Efter dessa ynka avsnitt hoppade de över alla övriga Media Dubb-dubbade avsnitt, och har gjort det vid senare visningsomgångar också.

Jag kontaktade SVT på den tiden, och frågade varför de andra tidiga avsnitten inte sändes; och fick då ett lite märkligt svar att det blev störande med de olika rösterna så att det därför var bättre att hoppa över alla avsnitt som inte har "de vanliga rösterna". Ett ologiskt svar, i och med att SVT senare sänt de Media Dubb-dubbade avsnitten med KM Studios omdubb från 2000-talet; och där är det ju också olika röster gentemot de avsnitt som KM Studio dubbade på 1990-talet...

Anders M Olsson

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 05:02:51
Vad är det för Nalle Puh som ska vissas 25 augusti kan det vara så att SVT egentligen ska visa Nya äventyr med Nalle Puh och att de blandat ihop det med Djungellpatrullen

Enligt tv.nu och flera andra tablåtjänster är det Nya äventyr med Nalle Puh.

simon.bjornen

Nu har jag fått svar från svt. Det är "Nya äventyr med Nalle puh" som kommer att börjas visas 25 augusti (före sommaren va det doctor mcstuffins som gick söndagar 8.00) och då börjar man från avsnitt nummer 1 och kommer visa 19 avsnitt. Frågan är om det är Mediadubbs version avsnitt 1-15 med Tor isedal som nalle puh eller omdubben av de avsnitten med bland annat Guy de la berg som Nalle puh? Vet någon varför man dubbade om de första 15 avsnitten, pga dålig kvalité? Personligen älskar jag Jörgen Lantz som Nasse, Hans Lindgren som sorken och Carl Billqvist som Uggla.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:54:34
Du kan väl maila SVT och fråga:


Jag har mailat dem så många gånger under den sista tiden, så om jag gör det kanske de tycker att jag är tjatig...

Ibland svarar de inte alls, men ibland blir jag faktiskt förvånad över hur snabbt de svarar! :)

simon.bjornen

Nu har jag fått svar från svt. Det är "Nya äventyr med Nalle puh" som kommer att börjas visas 25 augusti (före sommaren va det doctor mcstuffins som gick söndagar 8.00) och då börjar man från avsnitt nummer 1 och kommer visa 19 avsnitt. Frågan är om det är Mediadubbs version avsnitt 1-15 med Tor isedal som nalle puh eller omdubben av de avsnitten med bland annat Guy de la berg som Nalle puh? Vet någon varför man dubbade om de första 15 avsnitten, pga dålig kvalité? Personligen älskar jag Jörgen Lantz som Nasse, Hans Lindgren som sorken och Carl Billqvist som Uggla.

Citat från: Henrik Karlsson skrivet  3 augusti 2019 kl. 18:33:38
Ingen som vet

Jabberjaw

Citat från: simon.bjornen skrivet 24 augusti 2019 kl. 13:02:51
Nu har jag fått svar från svt. Det är "Nya äventyr med Nalle puh" som kommer att börjas visas 25 augusti (före sommaren va det doctor mcstuffins som gick söndagar 8.00) och då börjar man från avsnitt nummer 1 och kommer visa 19 avsnitt. Frågan är om det är Mediadubbs version avsnitt 1-15 med Tor isedal som nalle puh eller omdubben av de avsnitten med bland annat Guy de la berg som Nalle puh? Vet någon varför man dubbade om de första 15 avsnitten, pga dålig kvalité? Personligen älskar jag Jörgen Lantz som Nasse, Hans Lindgren som sorken och Carl Billqvist som Uggla.

Frågan är väl snarare VARFÖR svt skulle visa en producerad dubbning av Media Dubb från slutet av 80-talet när dom själva beställde ny dubbning på 90-talet för hela serien. Så vi kan nog med 99.9% säkerhet utgå från att det är KM Studio dom kommer att visa.  :) Såvida någon på svt inte varit och grävt i dom gamla arkiven i London(?).   ;D

simon.bjornen

Av den enkla anledningen att SVT när dom senast visade serien sände ett avsnitt med den gamla dubbningen, vet att jag reagerade då svt när de sänt serien valt att visa Km studios version med Olli Markenros som Puh. Sen vet man inte om dom menar att visa i kronologisk ordning heller.  ;D

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 augusti 2019 kl. 13:13:47
Frågan är väl snarare VARFÖR svt skulle visa en producerad dubbning av Media Dubb från slutet av 80-talet när dom själva beställde ny dubbning på 90-talet för hela serien. Så vi kan nog med 99.9% säkerhet utgå från att det är KM Studio dom kommer att visa.  :) Såvida någon på svt inte varit och grävt i dom gamla arkiven i London(?).   ;D