Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka har dubbat Djävulen?

Startat av Skokaka, 14 mars 2022 kl. 20:11:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2022 kl. 17:06:48
Har den kortfilmen dubbats & vem spelar djävulen där?
Nej, Jag tror inte att den har dubbats.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2022 kl. 17:07:34
Men vad har det med Kalle Anka & göra?

Båda är ju med i samma franchise. Jag vet att Pluto också har en djävul och ängel version av sig själv i Räck mig en tass men jag tror inte att han har träffat den riktiga djävulen själv. Hur som helst, Goliat kanske tänker på Pluto's Judgement Day men jag kommer inte ihåg någon djävul där, bara att han hamnade i helvetet men det visar sig bara vara en mardröm.

Goliat

Citat från: Skokaka skrivet 15 mars 2022 kl. 17:52:17
Båda är ju med i samma franchise. Jag vet att Pluto också har en djävul och ängel version av sig själv i Räck mig en tass men jag tror inte att han har träffat den riktiga djävulen själv. Hur som helst, Goliat kanske tänker på Pluto's Judgement Day men jag kommer inte ihåg någon djävul där, bara att han hamnade i helvetet men det visar sig bara vara en mardröm.

Ja "Pluto's Judgement Day tänker jag på, det var bara en dröm, men djävulen porträtterades som en katt med röd mantel. Lite osäker på dock om den dubbats till svenska.

Skokaka

Citat från: Goliat skrivet 15 mars 2022 kl. 19:51:09
Ja "Pluto's Judgement Day tänker jag på, det var bara en dröm, men djävulen porträtterades som en katt med röd mantel. Lite osäker på dock om den dubbats till svenska.

Okej, jag trodde visst att den där katten inte skulle föreställa djävulen, men nu verkar det riktigt logiskt.

Skokaka

Just det ja, i Tom och Jerry kortfilmen Heavenly Puss så är det en djävulshund med. Jag antar att Jan Nygren och Gunnar Ernblad gjorde rösterna till honom, då han ska föreställa Spike. Denna kortfilm påminner mig också om Pluto's Judgement Day fast mindre läskig.

Tom och Pluto drömde om att de var i helvetet, men vaknade efter att kol från brasan nuddade dom. Plus så blev de snälla mot Jerry och katten efter det.

Anders

Sedan finns Djävulen med i The Cuphead Show på Netflix, där det ryktas att Anders Öjebo gör hans röst.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Och i Änglahund-serien dyker det upp åtminstone tre olika djävular. I den första filmen dyker Djävulen upp som en enorm Helveteshund i Charlies mardröm, samt mot slutet alldeles innan Charlie får komma upp till himlen igen. Jag är dock osäker på vem som gör hans röst där. I andra filmen dyker det upp en annan djävul, som kallas för Red, och är huvudskurken istället för Carface. Han spelas av Steve Kratz. Sedan dyker det upp en kvinnlig djävulshund i en julspecialfilm. Vet dock inte vem som gör rösten där heller.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Skokaka

Citat från: Anders skrivet 19 mars 2022 kl. 06:33:34
Sedan finns Djävulen med i The Cuphead Show på Netflix, där det ryktas att Anders Öjebo gör hans röst.

Det nämnde jag i början av ämnet dock. ;)

Anders

Nästa gång, Gadget! Nästa gång!