Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney kanalerna

Startat av moviefan, 3 september 2017 kl. 12:54:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Är det stor skillnad på utbudet av programm på dessa kanaler ? Disney Junior  Disney Channel och XD. Vilka har ni ? Vilka gillar ni mest ?

Richardo

Du glömde dåvarande Toon Disney.

Toon Disney var min favorit eftersom utbudet var animerat och hade inget live-action.

moviefan

Citat från: Richardo skrivet  3 september 2017 kl. 14:06:07
Du glömde dåvarande Toon Disney.

Toon Disney var min favorit eftersom utbudet var animerat och hade inget live-action.

Finns Toon D  kvar  ?

TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet  3 september 2017 kl. 16:01:02
Finns Toon D  kvar  ?

Tyvärr inte, Toon Disney byttes ut mot Disney XD om jag inte minns helt fel.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Citat från: moviefan skrivet  3 september 2017 kl. 16:01:02
Finns Toon D  kvar  ?

Nej, tyvärr inte. Toon Disney är idag kanalen Disney XD, vilken förvandling, eller hur?  :)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet  3 september 2017 kl. 16:40:34
Nej, tyvärr inte. Toon Disney är idag kanalen Disney XD, vilken förvandling, eller hur?  :)

Jag gillar Junior, även Channel är också bra.  Sänds  äldre serierna på någon av dem  ? Tex   Aladdin   Den lilla sjöjungfrun  Lilla Djungelboken  osv.

Disneyfantasten

Av någon mystisk verkar nu både Disney Channel, Disney XD och Disney Junior nu ha försvunnit från mitt COM HEM, vilket jag upptäckte idag (och dessförinnan försvann Boomerang från min kanal i höstas), vet någon vad det kan bero på?

Richardo

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2018 kl. 20:00:30
Av någon mystisk verkar nu både Disney Channel, Disney XD och Disney Junior nu ha försvunnit från mitt COM HEM, vilket jag upptäckte idag (och dessförinnan försvann Boomerang från min kanal i höstas), vet någon vad det kan bero på?

Jag chanser och säger att de programmen inte längre är inkluderade i ditt boxer-paket som du valde när du skaffade boxer.

Kanske för att licensen har löpt ut och de inte valde att förnya det för just det boxer-paketet.

Disneyfantasten

Citat från: Richardo skrivet  8 januari 2018 kl. 20:04:51
Jag chanser och säger att de programmen inte längre är inkluderade i ditt boxer-paket som du valde när du skaffade boxer.

Kanske för att licensen har löpt ut och de inte valde att förnya det för just det boxer-paketet.

Jag fixade inte COM HEM på egen hand, mina kusiner hjälpte mig att få igång det...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2018 kl. 20:00:30
Av någon mystisk verkar nu både Disney Channel, Disney XD och Disney Junior nu ha försvunnit från mitt COM HEM, vilket jag upptäckte idag (och dessförinnan försvann Boomerang från min kanal i höstas), vet någon vad det kan bero på?

Förlåt en dum fråga, men har du abonnemang på kanalerna då?

Com Hem har frivisat Disneykanalerna i en månads tid, och det var sista dagen i går.
https://www.comhem.se/nyheter/disney-frivisning-december

Om du har abonnemang, men ändå inte har bild, borde det fixa sig om du bara låter boxen eller tvn vara påslagen på en av kanalerna under minst 40 minuter så att kortet uppdateras. Om det ändå inte fungerar, ring till Com Hems support.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 januari 2018 kl. 20:18:51
Förlåt en dum fråga, men har du abonnemang på kanalerna då?

Com Hem har frivisat Disneykanalerna i en månads tid, och det var sista dagen i går.
https://www.comhem.se/nyheter/disney-frivisning-december

Om du har abonnemang, men ändå inte har bild, borde det fixa sig om du bara låter boxen eller tvn vara påslagen på en av kanalerna under minst 40 minuter så att kortet uppdateras. Om det ändå inte fungerar, ring till Com Hems support.

Jag har bott på eget boende sedan den 7 juli och jag fick hjälp att få igång mitt COM HEM nu i september...

Det är inte bara bilderna av dessa fyra kanaler som är borta, utan faktiskt hela kanalerna... (jag tänker alltså inte bara på de tre Disneykanalerna, utan även på Boomerang, där de bland annat visar Scooby Doo)

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2018 kl. 20:26:02
Jag har bott på eget boende sedan den 7 juli och jag fick hjälp att få igång mitt COM HEM nu i september...

Det är inte bara bilderna av dessa fyra kanaler som är borta, utan faktiskt hela kanalerna... (jag tänker alltså inte bara på de tre Disneykanalerna, utan även på Boomerang, där de bland annat visar Scooby Doo)

Visst, men frågan är ju vad du har för abonnemang, dvs vad du egentligen betalar för?

Disneykanalerna och Boomerang ingår bara i det största paketet TV Guld som kostar 439 kronor i månaden. Men om man har ett mindre paket (Bas eller Silver) kan man välja till dem för 59 kronor stycket i månaden.

(Eventuellt kan kanalerna även ingå i andra gamla paketerbjudanden som inte längre går att nyteckna.)

Rimligen ska du inte kunna se kanaler som du inte betalar för.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 januari 2018 kl. 20:40:19
Visst, men frågan är ju vad du har för abonnemang, dvs vad du egentligen betalar för?

Disneykanalerna och Boomerang ingår bara i det största paketet TV Guld som kostar 439 kronor i månaden. Men om man har ett mindre paket (Bas eller Silver) kan man välja till dem för 59 kronor stycket i månaden.

(Eventuellt kan kanalerna även ingå i andra gamla paketerbjudanden som inte längre går att nyteckna.)

Rimligen ska du inte kunna se kanaler som du inte betalar för.

Tyvärr jag har ingen vidare koll på abonnemang, så det kan jag faktiskt inte svara på...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 januari 2018 kl. 20:52:38
Tyvärr jag har ingen vidare koll på abonnemang, så det kan jag faktiskt inte svara på...

Då får du helt enkelt prata med dina kusiner, om det nu är de som har koll på vad du har för abonnemang.

Jag gissar att du helt enkelt inte betalar för kanalerna, och att du bara har kunnat se dem så länge som Com Hem frivisade dem. Disneykanalerna frivisades under september och december (t.o.m. i går), och Boomerang frivisades under september. Det stämmer ju med din beskrivning av problemet.

moviefan

Finns det någon chans att Junior eller någon annan, köper in tex Aladdin, Nalle Puh, Bumbibjörnarna i framtiden ?