Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rolf Skoglund (1940-2022)

Startat av Erika, 28 juni 2022 kl. 17:04:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Såg precis att Rolf Skoglund har gått bort, mycket tråkigt att höra/läsa.  :'(

Vila i frid. 

Steffan Rudvall

Mycket sorgligt, må han Vila i frid

Disneyfantasten

Det var trist.

Han var bra när han dubbade, han gjorde Kroken & Snoken i Disney's Den Lilla Sjöjungfrun (1989/1990), Carface i Don Bluth's Änglahund (1989/1990), Baskerville i den svenska filmen Hundhotellet En Mystick Historia (2000), Piggsvinet i Bambi 2 (2006) och Van i Bilar (2006).

Må han vila i frid...

Och hälsa Åke Lindström, Claes Thelander, Lars-Erik Berenett, Hasse Alfredsson, Margreth Weivers, Stig Grybe, Tomas Pontén och Sven Melander där uppe i himlen...

Mathilda Gustafsson

Idrottsläraren har nu för alltid tystnat! Vila i fred kära Rolf!

Igthorn

Vila i frid Roffe.

En speciell man med en säregen röst.

Lillefot

Mycket sorgligt, ännu en av Sveriges fina skådespelare som lämnat våran jord. Han gjorde många bra insatser och hade en spn karaktäristisk röst som inte gick att missta för någon annan :'(

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2022 kl. 17:17:51
Må han vila i frid...

Och hälsa Åke Lindström, Claes Thelander, Lars-Erik Berenett, Hasse Alfredsson, Margreth Weivers, Stig Grybe, Tomas Pontén och Sven Melander där uppe i himlen...
Samt Gunnar Ernblad, John Harryson, Olof Thunberg och många andra som inte längre är bland oss.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran


Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 28 juni 2022 kl. 17:52:44
Mycket sorgligt, ännu en av Sveriges fina skådespelare som lämnat våran jord. Han gjorde många bra insatser och hade en spn karaktäristisk röst som inte gick att missta för någon annan :'(
Samt Gunnar Ernblad, John Harryson, Olof Thunberg och många andra som inte längre är bland oss.

Dock var varken Gunnar, John eller Olof med i samma filmer som Rolf, vilket var det mitt inlägg åsyftade.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2022 kl. 18:22:54
Dock var varken Gunnar, John eller Olof med i samma filmer som Rolf, vilket var det mitt inlägg åsyftade.  :)

Jo förresten, Gunnar var med i Bilar vilket Rolf också var.

Grimner

Vila i frid, Gammelman. Valhall har äntligen tagit emot dig.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

moviefan

Han var mycket bra i Vi hade ialla fall tur med vädret, den är kul.

Anders

#11
Hemska cancer som tog både Gunnar Ernblad och Rolf Skoglund ifrån oss inom loppet av ett år!  :(

Vila i frid!

Jag förstod dock att det bara var en fråga om tid med Roffe eftersom han hade lidit och kämpat mot cancern länge.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Skokaka

Vila i frid! :'(

Det är ganska tråkigt att många har gått bort på de sista tiderna. Också att han inte dubbade i mer grejer, jag tycker att det skulle vara riktigt bra om han hade chansen, men så blev det inte... :(

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 juni 2022 kl. 20:37:45
Vila i frid! :'(

Det är ganska tråkigt att många har gått bort på de sista tiderna. Också att han inte dubbade i mer grejer, jag tycker att det skulle vara riktigt bra om han hade chansen, men så blev det inte... :(
De e tyvärr en sorlig framtid,man vet aldrig vem som går bort härnäst

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 28 juni 2022 kl. 20:55:12
De e tyvärr en sorlig framtid,man vet aldrig vem som går bort härnäst

Det är en tidsfråga.

Det är också den oerhört trista sanningen för oss alla, hur mycket vi än inte vill det...  :'(