Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Felcreditering

Startat av Steffan Rudvall, 3 april 2021 kl. 15:35:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Jag råkade hitta Daniels recension av Robin Hood och märkte att Daniel hade skrivit att Rolf Bengtsson spelar Lille John vid sång...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2022 kl. 11:16:41
Jag råkade hitta Daniels recension av Robin Hood och märkte att Daniel hade skrivit att Rolf Bengtsson spelar Lille John vid sång...
Det var förmodligen den information jag hade på den tiden. I den svenska bildversion står det väl inget om sångröster (om jag inte missminner mig) varför det inte finns med i officiella dubbcredits - så antingen har jag själv gissat mig till det, eller också stod det så i Disneys pressmaterial som jag hade som underlag vid recensionen... :(

Nuförtiden tror jag väl att vi alla är överens om att det är Bernt Dahlbäck som gör Beppe Wolgers sångröst i Robin Hood, så jag ska ta och ändra det. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2022 kl. 11:49:48
Det var förmodligen den information jag hade på den tiden. I den svenska bildversion står det väl inget om sångröster (om jag inte missminner mig) varför det inte finns med i officiella dubbcredits - så antingen har jag själv gissat mig till det, eller också stod det så i Disneys pressmaterial som jag hade som underlag vid recensionen... :(

Nuförtiden tror jag väl att vi alla är överens om att det är Bernt Dahlbäck som gör Beppe Wolgers sångröst i Robin Hood, så jag ska ta och ändra det. :)
Jag har faktiskt för mig att det aldrig förekommit någon källa som nämner något om Lille Johns sångröst... Dock finns det källor som säger Sång: Bernt Dahlbäck...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 09:06:35Du skrev i din uppdatering att Kitti Katzn är en Disney Plus serie.

Men det är väl ändå på Netflix den går ;)
Nej, jag skrev att Kitti Katz är en animerad Netflix-serie - och det stämmer väl ändå...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 11:11:36Nej, jag skrev att Kitti Katz är en animerad Netflix-serie - och det stämmer väl ändå...?
Vad dum jag var :( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2023 kl. 11:11:36Nej, jag skrev att Kitti Katz är en animerad Netflix-serie - och det stämmer väl ändå...?
Förlåt :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.