Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Piff & Puff: Räddningspatrullen 2022

Startat av Steffan Rudvall, 17 februari 2022 kl. 21:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Någon kanske skulle kunna ta kontakt med Bjarne och fråga honom han bör ju veta mer än Disney + listan.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 maj 2022 kl. 19:09:55
Vore kul att veta vem som spelade Lille-P , kapten spackel och Björnson.

Undrar också vem som var Pärlan.

Lill-P spelades utan tvekan av Ole Ornered, men det tror jag att du vet redan. Kapten Spackel verkar spelas av Magnus Mark, Björnson - ostförsäljaren tycker jag låter som Jakob Stadell och Pärlan spelas utan tvekan av Cecilia Wrangel.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 maj 2022 kl. 11:07:17
Någon kanske skulle kunna ta kontakt med Bjarne och fråga honom han bör ju veta mer än Disney + listan.
Såvitt jag vet är Bjarne Heuser fast anställd på SDI Media/Iyuno-SDI Group, och därmed faller han inom deras policy att inte lämna ut uppgifter till andra än deras kunder. :(

Om det är en frilansregissör brukar det gå att göra så, för att få fram rollistor, men inte om regissören är fast anställd.

gstone

Jag undrar över rösterna till vissa roller i filmen ?

Hur kan jag få svar på vem som spelar dom ?

Kan någon röst identifierar ? 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Vem gör Roger Rabbit, He-Man, Batman, Petter, Tigger, Blunder, Den förlorade pojken och Paula Abdul i filmen?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 maj 2022 kl. 12:00:01
Lill-P spelades utan tvekan av Ole Ornered, men det tror jag att du vet redan. Kapten Spackel verkar spelas av Magnus Mark, Björnson - ostförsäljaren tycker jag låter som Jakob Stadell och Pärlan spelas utan tvekan av Cecilia Wrangel.

Tack
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Christian Hedlund skrivet 21 maj 2022 kl. 10:10:28
Sannolikheten är att vi alla gjort flera olika roller av olika storlek. Så var det i alla fall för mig.
Jag kan dock bekräfta att Bjarne var både tekniker och regissör för denna.

Du var fantastisk i filmen  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Adam Larsson

Jag förstår inte hur Jalle Piké inte är med i filmen!

Viktor

Citat från: Adam Larsson skrivet 14 juli 2022 kl. 23:57:01
Jag förstår inte hur Jalle Piké inte är med i filmen!
Jalle Piké är ju dock god.

gstone

Regissören till Piff och Puff vill göra en spin-off bara om
Spoiler
Fula Sonic !
[close]
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Jag har tittat lite på filmen idag, och isbjörnen Jimmy spelas av Anders Byström, medan Piffs mamma spelas av Ayla Kabaca, men jag har inte lyckats identifiera Roger Rabbit, Batman, E.T, Svarte Petter, Cubby, Blunder och He-Mans röster, så jag bifogar klipp på dem. Någon som känner igen rösterna? Tycker att Cubby låter lite som Sharon Dyall, men är inte säker.

Sedan är jag heller inte säker på om Linus Eklund Adolphson gör rösten till alla Seth Rogens karaktärer, så jag bifogar röstprover på dem också.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Insåg just att jag glömde två ganska viktiga karaktärer, Tigra och Bob, så jag bifogar röstprover på dem också. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Såg filmen med min dotter för ett tag sen och måste säga att jag tycker nog att vissa castingnival är lite konstiga.

Inget illa menat mot Per Sandborgh och Johan Hedenberg de är utmärkta i sina roller men ska man ta med ljud från KM Studios dubbning som de gör i den här filmen funkar inte det egentligen. Det här är ju en film som spelar på nostalgi så därför tyckte jag att det var lite synd att Anders Öjebo inte fick spela den vuxna Peter Pan.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2023 kl. 21:21:53Såg filmen med min dotter för ett tag sen och måste säga att jag tycker nog att vissa castingnival är lite konstiga.

Inget illa menat mot Per Sandborgh och Johan Hedenberg de är utmärkta i sina roller men ska man ta med ljud från KM Studios dubbning som de gör i den här filmen funkar inte det egentligen. Det här är ju en film som spelar på nostalgi så därför tyckte jag att det var lite synd att Anders Öjebo inte fick spela den vuxna Peter Pan.
Vad tyckte dottern?