Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bagaren och Spisen i Skönheten och Odjuret

Startat av Disneyfantasten, 6 april 2021 kl. 21:53:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2022 kl. 21:03:23
Jag kanske inte borde göra det här egentligen men eftersom att de flesta vill det...

Nu kan ni själv få en egen bild av situationen.
Finns det något att säga så har de en stor mängd fantasi och sak för det skriftliga. Utöver det, inget att kommentera för min del.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2022 kl. 21:03:23
Jag kanske inte borde göra det här egentligen men eftersom att de flesta vill det...

Spoiler
[close]

Nu kan ni själv få en egen bild av situationen.

NU BLIR JAG ARG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Mina föräldrar har nu tvingat mig att säga att det var en löngn :'( :'(

Jag har inte träffat   Doreen Denning  i :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Jag tror att jag har löst det Bagaren är självaste Hans Josefsson...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juni 2022 kl. 16:38:28
Jag tror att jag har löst det Bagaren är självaste Hans Josefsson...

Är du säker?  ???

Steffan Rudvall

#157
Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juni 2022 kl. 17:55:58
Är du säker?  ???
Säker kan jag inte vara, men det låter som att det skulle kunna vara Hans Josefsson med förställd röst. Jag tänker specifikt på den sista repliken Bagaren har om baguetterna.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 29 juni 2022 kl. 20:14:36
I så fall bör du säga vilket år det skedde. Du kan ju knappast ha mött henne nyligen när hon har varit avliden i nästan 20 års tid.
I år var de 15 år sen hon dog

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, kan det kanske vara så att Robert Sjöblom spelar Bagaren?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2023 kl. 12:21:02Kom att tänka på det, kan det kanske vara så att Robert Sjöblom spelar Bagaren?
Jag har inte hans röst färskt i minnet men jag står nog fast vid att bagaren låter som Hans Josefsson med förställd röst.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2023 kl. 12:24:27Jag har inte hans röst färskt i minnet men jag står nog fast vid att bagaren låter som Hans Josefsson med förställd röst.
Han är bland annat Tuffy i omdubbningen av Lady och Lufsen (i vilken han också gjorde den osedda Hönsbonden och Män på babyshower, eventuellt tror jag att han också kan tänkas spela Förman på hundgården).

Dessutom så är han också Nasse (Stuey) i Rock-A-Doodle, Bagaren i den norsk-svenska filmen Folk och Rövare i Kamomilla Stad från 1988 (som givits ut på CD med autentiskt filmljud), med flera.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2021 kl. 16:29:15Efter att ha sett om filmen nyligen tror jag att det kan vara Leif Liljeroth som spelar Spisen.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2021 kl. 22:22:24Fast Leif Liljeroth låter ju ändå mörk och skrovlig och som Sven Wollter vilket Spisen inte gör...
Steffan hade rätt från det andra inlägget i den här tråden Disneyfantasten dementerade detta och trodde på Johan Hedenberg istället.

Titta bara på vad @Oscar Isaksson har fått fram!

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:25:13Skönheten och Odjuret
- hur ser kompletterade dubbcredits ut? (inkl. körmedlemmar, Spisen, etc.)
Vad jag har kunnat läsa mig till med lite möda och hjälp är att Dr. Mörk och Spisen har samma röst.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:41:14Steffan hade rätt från det andra inlägget i den här tråden Disneyfantasten dementerade detta och trodde trodde på Johan Hedenberg istället.

Titta bara på vad @Oscar Isaksson har fått fram!
Du kanske missade att jag även skrev detta inlägg efteråt;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=13180.msg133382#msg133382

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 februari 2024 kl. 22:41:14Steffan hade rätt från det andra inlägget i den här tråden Disneyfantasten dementerade detta och trodde på Johan Hedenberg istället.

Titta bara på vad @Oscar Isaksson har fått fram!
Men vad spelar det för roll nu? Disneyfantasten höll ju med mig senare. Det som återstår nu är dock Bagaren och det ska tydligen vara någon medlem i kören som vi spekulerat om tidigare...