Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 maj 2022 kl. 15:09:17
Jag kollade upp honom, och herregud! Jag tycker att han ser ut som en blandning med valrossen som jag nämnde och en jätte i en Musse Pigg kortfilm. :o
Exakt lika stor & exakt lika läskig

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 juli 2020 kl. 21:16:55
Jag avskyr även de där två människorna i Trassel-avsnittet Freebird, lurar oskyldiga människor att förvandlas till fåglar att ha i sin samling helt utan anledning! Utan tvekan det sämsta avsnittet i hela TV-serien!  >:( (att dessutom låsa in kungligheter, i synnerhet prinsessan som ska bli drottning och ärva tronen, i synnerhet med tanke på att det är 1 timmes begränsning) Om jag fick bestämma så skulle det avsnittet aldrig finnas överhuvudtaget! (ursäkta mig för detta, men jag avskyr det avsnittet så mycket att det inte går med ord att beskriva, tycker serien hade vunnit på att helt hoppa över just det avsnittet)

Även Monti i samma serie är riktigt avskyvärd, tänk att alla utom han älskar Rapunzel, samt att han gillar alla utom Rapunzel, serien hade helt vunnit på att hoppa över även honom...

Lillefot

#92
Gulmagarna (Beipiaosaurus) från Landet för Längesedan 13: Visdommens Vänner. De är helt enkelt så korkade att det inte ens är en gnutta roligt, utan bara förargande. Exemplet är en scen där en grupp Baryonyx springer mot de på avstånd, det tar mycket längre tid än acceptabelt för de att inse att det är farliga köttätare på väg direkt mot de.

Visserligen är det fler problem med filmen än bara de (visdomar som trycks ner i halsen på en, alldeles för barnslig stämma till och med för målgruppen i mitt tycke), men gulmagarna är det som är lättast att anmärka. Tycker det är en fröjd att de inte dykt upp sedan dess, serien klarar sig mycket bättre utan deras närvaro. En positiv sak med de är just skådespelarna då både Anders Öjebo och Pernilla Wahlgren gör de två främstas röster, och de är som alltid mycket bra. Synd bara att karaktärerna inte är det.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: E skrivet 31 juli 2020 kl. 15:16:40
Håller med tycker inte om henne heller. Enligt J.K Rowling sitter hon numera på Azkaban-fängelset ;D

Men hon gjord ju bara sitt jobb ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2022 kl. 22:36:55
Men hon gjord ju bara sitt jobb ?
Fast i hennes jobb ingick det inte att vara ond.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 29 juni 2022 kl. 22:35:16
Gulmagarna (Beipiaosaurus) från Landet för Längesedan 13: Visdommens Vänner. De är helt enkelt så korkade att det inte ens är en gnutta roligt, utan bara förargande. Exemplet är en scen där en grupp Baryonyx springer mot de på avstånd, det tar mycket längre tid än acceptabelt för de att inse att det är farliga köttätare direkt mot de.

Visserligen är det fler problem med filmen än bara de (visdomar som trycks ner i halsen på en, alldeles för barnslig stämma till och med för målgruppen i mitt tycke), men gulmagarna är det som är lättast att anmärka. Tycker det är en fröjd att de inte dykt upp sedan dess, serien klarar sig mycket bättre utan deras närvaro. En positiv sak med de är just skådespelarna då både Anders Öjebo och Pernilla Wahlgren gör de två främstas röster, och de är som alltid mycket bra. Synd bara att karaktärerna inte är det.

Jag kan förstå hur det känns för både Richard Kind (engelska originalrösten) Ole Ornered (svenska rösten) gör en bra prestation för karaktären Monti i Trassel TV-serien trots att karaktären i sig bara är en extremt onödig och ologisk karaktär, rentav en av de värsta karaktärerna Disney någonsin skapat! (om än inte alls i närheten av lika eländig som t.ex. Fru Sköldpadda och Shelby) nästan så att man tycker synd om Richard Kind och Ole Ornered som båda tvingats slösa en del av sin talang för en så vedervärdig karaktär.  :(

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2022 kl. 22:45:16
Jag kan förstå hur det känns för både Richard Kind (engelska originalrösten) Ole Ornered (svenska rösten) gör en bra prestation för karaktären Monti i Trassel TV-serien trots att karaktären i sig bara är en extremt onödig och ologisk karaktär, rentav en av de värsta karaktärerna Disney någonsin skapat! (om än inte alls i närheten av lika eländig som t.ex. Fru Sköldpadda och Shelby) nästan så att man tycker synd om Richard Kind och Ole Ornered som båda tvingats slösa en del av sin talang för en så vedervärdig karaktär.  :(
Jo verkligen, där kan man prata om ett dubbelsidat mynt. En bra skådespelare som får göra rösten till en karaktär som inte alls är bra skriven/utformad etc.

Då får man själv välja om man tycker skådisens talang kastas bort, eller om det gör karaktären ens en gnutta tolererbar.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 29 juni 2022 kl. 22:50:15
Jo verkligen, där kan man prata om ett dubbelsidat mynt. En bra skådespelare som får göra rösten till en karaktär som inte alls är bra skriven/utformad etc.

Då får man själv välja om man tycker skådisens talang kastas bort, eller om det gör karaktären ens en gnutta tolererbar.

Det är ju dock ännu värre med Dingo Pictures där samtliga medverkande dubbade skådespelarnas talanger kastats bort helt för sådant onödigt skräp, då Dingo Pictures och liknande produktioner är extremt värdelösa oavsett.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 21 februari 2019 kl. 16:29:48Har ingen aning, var detta ämne passar bäst. Jag postade här, för att det kanske är ett off ämne ?  ???  När det gäller karaktärer, så har jag lite svårt för Annie och Glen i Rädda Willy. Tycker inte att dessa karaktärer tillför något särskilt. Hade jag skrivit manuset, så hade jag inte haft med dessa.

(Det blev fel, när jag ändrade inlägget, så jag råkade citera)

Vilka är Annie och Glen?

Nu var det ett tag sedan jag såg filmen så det är därför jag frågar.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2021 kl. 23:26:57De karaktärer från Disney som jag hatar allra mest är Fru Sköldpadda och Sköldis i Hos Musse & Musses Verkstad! Dessa serier hade kunnat vinna på att helt och håller hoppa över dessa!

Fru Sköldpadda skämmer bort Sköldis genom att låta andra (däribland Kalle Anka) vara barnvakt åt honom bara för att han ska ställa till oreda för dem och så att hon ska köra med dem! Vilka stövlar!  >:( (fick jag bestämma då skulle de aldrig finnas överhuvudtaget, förlåt så mycket men jag hatar dessa två karaktärer så mycket att det inte går med ord att beskriva!)

En positiv sak är dock Estelle Harris (engelska rösten) och Anna Norberg (svenska rösten) som båda gör en bra prestation som Fru Sköldpadda, även om karaktären fortfarande är avskyvärd, nästan så att man tycker synd om Estelle Harris och Anna Norberg som båda tvingats slösa en del av sin talang för en så vidrig karaktär...

Det är dock en fröjd att karaktärerna inte alls dykt upp i fler sammanhang efter Hos Musse, både hela Musse Piggs universum och hela Disney-universumet klarar sig utan tvekan bättre utan deras närvaro...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar


Mathilda Gustafsson

Kion för att att han ens existerar går emot tidigare etablerad information.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 september 2022 kl. 12:33:09Kion för att att han ens existerar går emot tidigare etablerad information.
I Lejonkungen serien?

Fred

Garson i Vintergatan kan vara ganska jobbig ibland.