Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa röstskådespelarvalen

Startat av gstone, 18 juli 2022 kl. 19:19:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har gjort en motsatts tråd till Värsta röstskådespelarvalen

Vad tycker ni är några av dom bästa röstskådespelarvalen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2022 kl. 19:19:07
Jag har gjort en motsatts tråd till Värsta röstskådespelarvalen

Vad tycker ni är några av dom bästa röstskådespelarvalen ?
Fredrik Hiller som Kronk han låter 100 % som originalet.

Lillefot

#2
* Andreas Nilsson som Kalle Anka: Då han lyckas med konststycket att behålla allting som gör karaktären just Kalle Anka, samtidigt som det inte är särskilt svårt att höra vad han säger.

* Sture Ström som Morfar Långhals: Vis, djup stämma till en av de vänligaste Dinosaurierna som funnits.

* Gunnar Ernblad som Dr Eggman: Förklarat varför förut, men han var en perfekt voicematch till Mike Pollock.

* Tatiana Angelini som Snövit: Hennes unga, vackra röst passade Snövit som en handske både vid dialog och sång.

* Annelie Berg som Kvacki: Hon låter lite äldre än originalet trots att hon pitchar sin stämma, men passar ändå in perfekt som karaktären. Hennes röst är också något behagligare och hon sjunger så bra när Kvacki får chansen.

* Kim Sulocki som Spyro: Utöver det roliga att samma skådis till Svampbob på både engelska och svenska ger Spyro sin röst, så är Kim mycket bra och får fram drakens unga och lite malliga röstkaraktär, på ett bra sätt. Ärligt talat, dubbningen till Reignited Trilogy är överlag sett välgjord och jag drar mig inte för att säga att det är minst lika roligt som på engelska.

* Stephan Karlsén som Mewtwo: Hans djupa röst hjälpte Mewtwo att framstå som en stark, och praktist taget omöjlig motståndare att klå. Särskilt i scenen där
Spoiler
han bryter sig loss från det typiska Pokemon-agerandet att slåss för en människa, med quoten "Detta kan inte vara mitt öde!"
[close]
.

(Kommer jag på fler så uppdateras naturligtvis listan)

2024-02-08: Ett till exempel,

Sven Wollter som Long John Silver: Han ger verkligen allt till rollen och lyckas med att låta godhjärtad och högst omtänksam om Jim Hawkins. Samtidigt släpper han inte taget om Silvers mer lömska sida som kommer fram med jämna mellanrum.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

John Harryson som Joakim von Anka, han må inte låta som originalrösten men för oss i Sverige är hans röst synonym med Joakim von Anka.

Disneyfantasten

#4
Rikard Wolff som Scar: hands down! Och det vet jag att Monica Forsberg också tycker då jag hört av en annan medlem att hon tog in honom i studion och bara skulle ha honom!

Steffan Rudvall

Tydligen ska de ha godkänt Max von Sydow som Zeus utan att ens göra röstprov

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2022 kl. 22:46:12
Tydligen ska de ha godkänt Max von Sydow som Zeus utan att ens göra röstprov
Någon på Disney som var förtjust i Det sjunde inseglet?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2022 kl. 22:46:12
Tydligen ska de ha godkänt Max von Sydow som Zeus utan att ens göra röstprov

Var fick du reda på det?

Han spelade tydligen in sina repliker i Frankrike.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2022 kl. 23:14:53
Var fick du reda på det?

Han spelade tydligen in sina repliker i Frankrike.
Hon säger det i en intervju med Kalle Lind i Snedtänkt.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2022 kl. 20:09:26
Rikard Wolff som Scar: hands down! Och det vet jag att Monica Forsberg också tycker då jag hört av en annan medlem att hon tog in honom i studion och bara skulle ha honom!
Ja det stämmer, men Disney vill inte ha honom hon fick kämpa väldigt mycket för att få slut få igenom det.


Nu ska vi inte blir konspiratoriska men Rikard Wolff var ju öppet homosexuell så det kan vara en anledning till varför Disney vägrade.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2022 kl. 23:24:00
Hon säger det i en intervju med Kalle Lind i Snedtänkt.

Var finns resten av intervjun? Finns det mer hon har att säga i den?

Citat från: BPS skrivet 18 juli 2022 kl. 23:29:07
Ja det stämmer, men Disney vill inte ha honom hon fick kämpa väldigt mycket för att få slut få igenom det.

Precis, det är så jag minns att personen också nämnde!

Citat från: BPS skrivet 18 juli 2022 kl. 23:29:07
Nu ska vi inte blir konspiratoriska men Rikard Wolff var ju öppet homosexuell så det kan vara en anledning till varför Disney vägrade.

Så det var därför? Okej det hade jag ingen aning om, det var nytt för mig.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2022 kl. 23:43:39
Var finns resten av intervjun? Finns det mer hon har att säga i den?
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-monica-forsberg
Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juli 2022 kl. 23:43:39

Så det var därför? Okej det hade jag ingen aning om, det var nytt för mig.
Vi vet inte om det stämmer men det är inte så långsökt att tro det.

TonyTonka

Nu har jag snackat väldigt mycket om Simpsons, men hur mycket jag än har pissat på den svenska dubbningen av Simpsons: Filmen måste jag säga att Annica Smedius är klockren som Bart Simpson.

Precis som Steffan tycker jag att Fredrik Hiller också är klockren som Kronk, Fredrik Hiller har ju dubbat typ 75% av allt med Patrik Warburton som har dubbats, så jag går ett steg längre och säger att alla gånger man castat Fredrik Hiller som Patrick Warburton är bra röstskådespelarval.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Mikael Roupé och Stefan Frelander som Eddarna.  ;D ;D

Anders

Tycker Hans Josefsson som Gaston är väldigt klockren. Han låter otroligt lik originalrösten.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!