Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker Flash Spel

Startat av MOA, 16 juni 2021 kl. 12:02:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Nu vet jag inte hur många av er som spelat Flash spel(Syftar på dom äldre)men jag söker efter Flash spel som jag int kommer ihåg namnen på.
I det första spelet var man pingviner som krigade och dom ropade "Miss!" varje gång man missade.När man träffade blev dom förvånade.
Man spelade som en drake i det andra spelet.Det hette nåt med 3 bokstäver som Gix eller Vex.
I det tredje spelet var man steckgubbe och han var riktigt ömtålig.Hoppade man för högt så dog han.
Det fjärde spelet var ett utforskarspel likt Pharao's Tomb fast det ett hus istället.

Goliat

Det första jag tänker på är crazy penguin catapult eller Penguin Drop.

Angående sträckgubbe. Kan det vara Jump eller Jump it! du tänker på?

Sistnämnda vet jag inte alls. Finns många. Är det puzzelspel?

Var det på Newgrounds du spelade spelen?

Du kan också installera Flashpoint och emulera de flesta flashspelen.

MOA

Citat från: King Owl skrivet 16 juni 2021 kl. 18:17:17
Det första jag tänker på är crazy penguin catapult eller Penguin Drop.

Angående sträckgubbe. Kan det vara Jump eller Jump it! du tänker på?

Sistnämnda vet jag inte alls. Finns många. Är det puzzelspel?

Var det på Newgrounds du spelade spelen?

Du kan också installera Flashpoint och emulera de flesta flashspelen.
Jag tror jag spelade alla på Games XL & de e tyvärr int några av spelen du nämnde.
Jump It ser likt ut men de e int heller rätt.
Ja det var ett pusselspel där man gick runt i ett hus & det fanns fällor.

Goliat

Citat från: MOA skrivet 16 juni 2021 kl. 21:56:39
Jag tror jag spelade alla på Games XL & de e tyvärr int några av spelen du nämnde.
Jump It ser likt ut men de e int heller rätt.
Ja det var ett pusselspel där man gick runt i ett hus & det fanns fällor.

Om du söker på stick kommer en del upp. Hoppas du finner dem. :)

MOA

Citat från: King Owl skrivet 16 juni 2021 kl. 22:13:53
Om du söker på stick kommer en del upp. Hoppas du finner dem. :)
Även om några av spelen såg bekanta ut så var det int rätt

MOA

Citat från: MOA skrivet 16 juni 2021 kl. 12:02:21Nu vet jag inte hur många av er som spelat Flash spel(Syftar på dom äldre)men jag söker efter Flash spel som jag int kommer ihåg namnen på.
I det första spelet var man pingviner som krigade och dom ropade "Miss!" varje gång man missade.När man träffade blev dom förvånade.
Man spelade som en drake i det andra spelet.Det hette nåt med 3 bokstäver som Gix eller Vex.
I det tredje spelet var man steckgubbe och han var riktigt ömtålig.Hoppade man för högt så dog han.
Det fjärde spelet var ett utforskarspel likt Pharao's Tomb fast det ett hus istället.
Jag har nu hittat 3 av spelen:De andra heter Vic De Vitaminevreter,ett tyskt spel som inspireras av Sonic.

https://www.youtube.com/watch?v=YGPOgw7c2J4
De tredje heter bara N,väldigt anonymt namn

https://www.youtube.com/watch?v=hx9fVEGYoIY
De fjärde heter Haunted House & finns på Y8.

https://www.youtube.com/watch?v=IoKCWqQa9Rc
De förstnämnda har jag än så länge int hittat

MOA

Citat från: Jovanni88 skrivet 16 februari 2023 kl. 08:43:17Jag spelar också en hel del spel, men mest spel. Förresten, spelautomater och andra liknande spel byggdes ursprungligen på flash, liksom många andra onlinespel.
Vilka spel egentligen?

Sabelöga

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2023 kl. 12:46:36Jag har nu hittat 3 av spelen:De andra heter Vic De Vitaminevreter,ett tyskt spel som inspireras av Sonic.

https://www.youtube.com/watch?v=YGPOgw7c2J4
Är du helt säker på det? Låter mera holländskt tycker jag.
Houba !

MOA

Citat från: Sabelöga skrivet 16 februari 2023 kl. 13:25:20Är du helt säker på det? Låter mera holländskt tycker jag.
I alla fall e de nåt av dom närsläktade språken.
Nån trodde att de var danskt men om de var det hade jag fattat nåt.

Sabelöga

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 13:26:55I alla fall e de nåt av dom närsläktade språken.
Nån trodde att de var danskt men om de var det hade jag fattat nåt.
Jo, kollade precis på videon. Det är holländska.
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga skrivet 16 februari 2023 kl. 13:25:20Är du helt säker på det? Låter mera holländskt tycker jag.
Det där är 100% nederländska, jag kan det haha

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 16 februari 2023 kl. 15:44:16Det där är 100% nederländska, jag kan det haha
& 0% danska, de kan jag lite av

Elios

Finns inte några av demma på forumet!?  ??? ??? ??? ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 17 februari 2023 kl. 00:17:59Finns inte några av demma på forumet!?  ??? ??? ??? ???
Om just de spelen som nämnts i den här tråden finns vet jag inte på rak arm, men ganska många Flash-spel finns i Dubbningshemsidans spelhall; om ni följer ikonen/länken Spelhall strax under rubriken på varje sida. Närmare bestämt är det 148 st. Flash-spel i dagsläget (plus 80 mer moderna HTML5-baserade spel), och även om jag inte själv har provspelat vartenda ett i modern tid så hoppas och tror jag att de allra flesta av dessa ska fungera i moderna webbläsare utan Flash-stöd - detta tack vare Flash-emulatorn Ruffle, som Dubbningshemsidan laddar i bakgrunden och som automatiskt "gör om" Flash-spel till JavaScript i realtid så att de ska gå att spela i moderna webbläsare som inte har Flash. :)

Ruffle är inte hundraprocentigt än och har inte stöd för allt som fanns i Flash, men så länge spelen inte utnyttjar nya speciella funktioner ska det mesta fungera. Ni som har spelat spelen på Dubbningshemsidan får gärna säga till vilka spel som inte fungerar, så kan jag kolla upp om det finns någon lösning för dessa - och självklart tar jag också fortfarande emot förslag på fler Flash-spel att lägga till (sådana som fungerar med Ruffle, förstås). :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2023 kl. 11:54:43Om just de spelen som nämnts i den här tråden finns vet jag inte på rak arm, men ganska många Flash-spel finns i Dubbningshemsidans spelhall; om ni följer ikonen/länken Spelhall strax under rubriken på varje sida. Närmare bestämt är det 148 st. Flash-spel i dagsläget (plus 80 mer moderna HTML5-baserade spel), och även om jag inte själv har provspelat vartenda ett i modern tid så hoppas och tror jag att de allra flesta av dessa ska fungera i moderna webbläsare utan Flash-stöd - detta tack vare Flash-emulatorn Ruffle, som Dubbningshemsidan laddar i bakgrunden och som automatiskt "gör om" Flash-spel till JavaScript i realtid så att de ska gå att spela i moderna webbläsare som inte har Flash. :)

Ruffle är inte hundraprocentigt än och har inte stöd för allt som fanns i Flash, men så länge spelen inte utnyttjar nya speciella funktioner ska det mesta fungera. Ni som har spelat spelen på Dubbningshemsidan får gärna säga till vilka spel som inte fungerar, så kan jag kolla upp om det finns någon lösning för dessa - och självklart tar jag också fortfarande emot förslag på fler Flash-spel att lägga till (sådana som fungerar med Ruffle, förstås). :)
Nu har jag ingen dator jag jämt använder men antar att det är där man hittar det.
Använder telefonen mest att skriva och där hittar man inte spelhallen antar jag.  ??? ???