Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

BritBox

Startat av Goliat, 22 april 2022 kl. 10:15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Jirr skrivet 28 april 2022 kl. 10:43:09
Har ni CMORE så finns allt även där som BritBox-samling.

Tunt utbud så här i början, någon serie har inte heller alla säsonger.

Vad kostar CMore i jämförelse? Behövs speciell eller dyrare abonemang för att få tillgång till BritBox.

Har de svensk undertext på Cmore på BritBox?

Är Vicar Of Dibley i 16:9 btw?

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 28 april 2022 kl. 11:00:58
Vad kostar CMore i jämförelse? Behövs speciell eller dyrare abonemang för att få tillgång till BritBox.
BritBox ingår i C More Standard och uppåt. Direkt från C More själva innebär det 149 kr per månad, men från en del TV-leverantörer kan det bli billigare; i och med att C More även har linjära kanaler som går att abonnera på från de flesta TV-leverantörer (och har man tillgång till de linjära kanalerna ingår även C Mores streamingtjänst).

Det är med andra ord inte lönsamt om man bara är intresserad av BritBox, men är du intresserad av annat på C More så blir det förmodligen mer lönsamt. Särskilt om man är intresserad av nordiska filmer och serier så har C More väldigt mycket att hämta, plus då innehåll från TV4 om man vill slippa de påtvingade reklamavbrotten på TV4 Play.

Citat från: Goliat skrivet 28 april 2022 kl. 11:00:58
Har de svensk undertext på Cmore på BritBox?
Jag har provat att spela upp några slumpvis utvalda serier från BritBox på C More, och alla dessa har svensk, norsk, dansk och finsk text. Jag kan inte lova att precis allt har det dock.

Citat från: Goliat skrivet 28 april 2022 kl. 11:00:58
Är Vicar Of Dibley i 16:9 btw?
Någon sådan serie hittar jag inte åt på C More. :(

Citat från: Jirr skrivet 28 april 2022 kl. 10:43:09
Har ni CMORE så finns allt även där som BritBox-samling.
Finns verkligen allt från BritBox på C More? En hel del finns helt klart, men det är inte så lätt att räkna antalet då ett antal serier finns med under flera olika kategorier; så att man därför inte kan räkna ihop antal serier med någon form av lätthet...

Antalet serier som finns på C More är i alla fall, fördelat per kategori under BritBox:

Mysdeckare: 17 serier
Jane Austen: 6 serier
Skratt: 17 serier
Matlagning: 8 serier
Kriminalserier: 18 serier
Gott & blandat: 9 serier
Dramaserier: 26 serier
Originalserier från BritBox: 3 serier
Berömda romaner: 20 serier
Historiska brott: 8 serier

Summa summarum alltså 132 serier, men det finns en del dubbletter då exempelvis de båda Emma finns med under både Dramaserier, Jane Austen och Berömda romaner.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2022 kl. 13:19:48

Någon sådan serie hittar jag inte åt på C More. :(


Ett herrans liv, den fick tydligen svenska titeln på Cmore medan den har engelska på britbox.

https://www.cmore.se/serie/237865-ett-herrans-liv

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 28 april 2022 kl. 13:31:35
Ett herrans liv, den fick tydligen svenska titeln på Cmore medan den har engelska på britbox.
Ett herrans liv har tre säsonger på C More och har svensk, norsk, dansk och finsk textning; men är dock bara i 4:3.
(jag har provat spela ett avsnitt per säsong; förhoppningsvis ska det vara representativt för hela serien)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2022 kl. 13:34:16
Ett herrans liv har tre säsonger på C More och har svensk, norsk, dansk och finsk textning; men är dock bara i 4:3.
(jag har provat spela ett avsnitt per säsong; förhoppningsvis ska det vara representativt för hela serien)

Då är det den vanliga versionen, den ska finnas remastrad helt i 16:9 (gavs ut på dvd-box för flera år sedan The Immaculate Collection). Så hade hoppats de publicerade den. Men då är det nog standard-klippningen. Tack för du tittade upp den. :D

Samlaren

#20
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2022 kl. 13:19:48
BritBox ingår i C More Standard och uppåt. Direkt från C More själva innebär det 149 kr per månad, men från en del TV-leverantörer kan det bli billigare; i och med att C More även har linjära kanaler som går att abonnera på från de flesta TV-leverantörer (och har man tillgång till de linjära kanalerna ingår även C Mores streamingtjänst).

Det är med andra ord inte lönsamt om man bara är intresserad av BritBox, men är du intresserad av annat på C More så blir det förmodligen mer lönsamt. Särskilt om man är intresserad av nordiska filmer och serier så har C More väldigt mycket att hämta, plus då innehåll från TV4 om man vill slippa de påtvingade reklamavbrotten på TV4 Play.
Jag har provat att spela upp några slumpvis utvalda serier från BritBox på C More, och alla dessa har svensk, norsk, dansk och finsk text. Jag kan inte lova att precis allt har det dock.
Någon sådan serie hittar jag inte åt på C More. :(
Finns verkligen allt från BritBox på C More? En hel del finns helt klart, men det är inte så lätt att räkna antalet då ett antal serier finns med under flera olika kategorier; så att man därför inte kan räkna ihop antal serier med någon form av lätthet...

Antalet serier som finns på C More är i alla fall, fördelat per kategori under BritBox:

Mysdeckare: 17 serier
Jane Austen: 6 serier
Skratt: 17 serier
Matlagning: 8 serier
Kriminalserier: 18 serier
Gott & blandat: 9 serier
Dramaserier: 26 serier
Originalserier från BritBox: 3 serier
Berömda romaner: 20 serier
Historiska brott: 8 serier

Summa summarum alltså 132 serier, men det finns en del dubbletter då exempelvis de båda Emma finns med under både Dramaserier, Jane Austen och Berömda romaner.

Men angående Emma så finns både filmen och seiren med. Men synd hade hoppas att fler TV-Filmer som BBC gjort skulle finnas med som jag inte tror har vissats i Sverige.

Merparten av de här serierna har gått på olika kanaler här i Sverige.

Men konstigt nog så finns inga BBC domkumentärer med.

Sedan hade jag viljat sett Pointless ett program som jag tycker är bra som BBC gjort.  Vi har också The Voice (som vi aldrig fått sett i Sverige) Lite så med britbox kunde en mljligthet för en bredare marknad öppnas men britiska seirer som någondag/timmar efter de gått i England kunnde bli tillgänga på Britbox.

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 28 april 2022 kl. 13:47:43
Men angående Emma så finns både filmen och seiren med. Men synd hade hoppas att fler TV-Filmer som BBC gjort skulle finnas med som jag inte tror har vissats i Sverige.

Merparten av de här serierna har gått på olika kanaler här i Sverige.

Men konstigt nog så finns inga BBC domkumentärer med.

Sedan hade jag viljat sett Pointless ett program som jag tycker är bra som BBC gjort.  Vi har också The Voice (som vi aldrig fått sett i Sverige) Lite så med britbox kunde en mljligthet för en bredare marknad öppnas men britiska seirer som någondag/timmar efter de gått i England kunnde bli tillgänga på Britbox.

Precis som jag nämnde här angående Emma. :)l

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 28 april 2022 kl. 13:47:43
Merparten av de här serierna har gått på olika kanaler här i Sverige.
Jo, precis - det känns som att majoriteten av de här serierna redan gått på olika kanaler i Sverige genom åren; varför sannolikheten är ganska stor att många som vill se serierna redan sett dem.

Det känns också som att BritBox skulle behöva mer än tre ynka originalserier som inte gått någon annanstans innan för att kunna locka folk att abonnera - för serier som är tiotalet år gamla och som redan sänts i svensk TV lär väl knappast vara populära så att alltför många är beredda att betala 89 kr per månad för att se. Och även om vissa serier kanske är intressanta nog för att en del ska abonnera, så lär de flesta knappast abonnera mer än ett par månader - vid det laget har man nog sett de serier som man är intresserad av, och det finns ingen anledning att fortsätta abonnera...

På C More är det en annan femma. Där abonnerar förstås de allra flesta av helt andra orsaker, och har man redan tjänsten kan det ju vara lockande att se en och annan serie från BritBox då och då; men för ett aktivt abonnemang på en separat tjänst krävs betydligt mer.

Citat från: Goliat skrivet 27 april 2022 kl. 20:25:51
De har dålig sökmotor också vid första titt. Söker man på "Emma" kommer två Emma upp, till två olika filmer med samma namn men vilken är vilken?
På C More fungerar det lite bättre - där har i alla fall de båda Emma (serien från 2009 och långfilmen från 1996) varsin bild som man ser vid sökresultatet och listorna, så att man kanske utifrån skådespelaren på bild kan gissa sig till vilken som är vilken utan att behöva klicka sig in; trots samma titel (och när man hovrar över bilderna ser man också att det på den vänstra står "1 säsong" och på den högra står "1996 - 1 timme 46 minuter", så att man därigenom bör kunna förstå att det ena är en serie och det andra är en film):

Samlaren

Men tror att de kunde locka om de hade dokuemntärer från BBC och/eller fler serier och fulmer från ITV och BBC som man ine kunnat se i Sverige eller serier för dem som älskar långkörare så finns Eastsiders som BBC gjort som jag tror inte gått i Sverige.

Sedan har man ett 100tal TV-Filmer från 1990-idag som heller inte gått i Sverige som BBC gjort och reality tv serier som ITV gjort. Det känns som det är en tjänst som inte har ´´råd´´ med fler filmer/serier som är mer okända. Om det är företaget som äger NewFaith network och en annan tjänst så förstår jag mer. Då New faith network hade en  seire som var för dyr att ha kvar och om det är samma bolag så tror jag att pengarna är det största problemet, men jag vet inte i YSA verkar de ju ha spridit ut sig med Britbox och där har de ju Dr Who den äldre seriern blandannat.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 29 april 2022 kl. 00:13:28
Men tror att de kunde locka om de hade dokuemntärer från BBC och/eller fler serier och fulmer från ITV och BBC som man ine kunnat se i Sverige eller serier för dem som älskar långkörare så finns Eastsiders som BBC gjort som jag tror inte gått i Sverige.
Jag förmodar att du menar Eastenders...? Den har mycket riktigt inte alls sänts i Sverige, såvitt jag vet.
(det finns visserligen en serie som heter Eastsiders, men den är amerikansk)

Jo, precis - det finns säkert mängder av brittiska filmer och serier från BBC som inte har sänts alls i Sverige - och de som älskar långvariga såpoperor skulle ju säkert uppskatta att kunna se Eastenders (och med tanke på att exempelvis Glamour och liknande amerikanska "motsvarigheter" varit väldigt populära i Sverige, så finns det säkert en hyfsad skara personer som gärna hade velat se den).

Så att satsa mer på sådant som inte sänts i Sverige hade ju varit en mycket bättre idé än att bara släppa ett antal halvkända serier som i de flesta fall har sänts relativt flitigt i Sverige och som de flesta som hade velat se förmodligen redan har sett.

Det här känns helt klart som outnyttjad potential, och utbudet måste definitivt utökas om BritBox ska ha en chans att klara av den redan väldigt tuffa konkurrensen med allt fler streamingtjänster. Det gäller då framförallt den fristående tjänsten - avdelningen på C More lär ju klara sig bättre, för om man redan abonnerar på C More spelar det ju inte så stor roll om det bara är enstaka serier på BritBox som är intressant; då fungerar det ju mer som bonus än som huvudsakligt skäl att abonnera på C More...

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 april 2022 kl. 00:50:20
Jag förmodar att du menar Eastenders...? Den har mycket riktigt inte alls sänts i Sverige, såvitt jag vet.
(det finns visserligen en serie som heter Eastsiders, men den är amerikansk)

Jo, precis - det finns säkert mängder av brittiska filmer och serier från BBC som inte har sänts alls i Sverige - och de som älskar långvariga såpoperor skulle ju säkert uppskatta att kunna se Eastenders (och med tanke på att exempelvis Glamour och liknande amerikanska "motsvarigheter" varit väldigt populära i Sverige, så finns det säkert en hyfsad skara personer som gärna hade velat se den).

Så att satsa mer på sådant som inte sänts i Sverige hade ju varit en mycket bättre idé än att bara släppa ett antal halvkända serier som i de flesta fall har sänts relativt flitigt i Sverige och som de flesta som hade velat se förmodligen redan har sett.

Det här känns helt klart som outnyttjad potential, och utbudet måste definitivt utökas om BritBox ska ha en chans att klara av den redan väldigt tuffa konkurrensen med allt fler streamingtjänster. Det gäller då framförallt den fristående tjänsten - avdelningen på C More lär ju klara sig bättre, för om man redan abonnerar på C More spelar det ju inte så stor roll om det bara är enstaka serier på BritBox som är intressant; då fungerar det ju mer som bonus än som huvudsakligt skäl att abonnera på C More...
'

Ah menar den. Men det konstiga om vi går till serier de saknar väldigt mkt av Morden i Midsumer och sedam så saknas säsong 2 av Svarte Orm

Goliat

Citat från: Samlaren skrivet 29 april 2022 kl. 00:13:28
Men tror att de kunde locka om de hade dokuemntärer från BBC och/eller fler serier och fulmer från ITV och BBC som man ine kunnat se i Sverige eller serier för dem som älskar långkörare så finns Eastsiders som BBC gjort som jag tror inte gått i Sverige.

Sedan har man ett 100tal TV-Filmer från 1990-idag som heller inte gått i Sverige som BBC gjort och reality tv serier som ITV gjort. Det känns som det är en tjänst som inte har ´´råd´´ med fler filmer/serier som är mer okända. Om det är företaget som äger NewFaith network och en annan tjänst så förstår jag mer. Då New faith network hade en  seire som var för dyr att ha kvar och om det är samma bolag så tror jag att pengarna är det största problemet, men jag vet inte i YSA verkar de ju ha spridit ut sig med Britbox och där har de ju Dr Who den äldre seriern blandannat.

Ja det finns så otroligt många serier o filmer de gjort. O även äldre, 60-70-tal finns mängder med material som de borde kunna lägga upp och inte vara så dyrt för dem.

Anders M Olsson

Citat från: Jirr skrivet 28 april 2022 kl. 10:43:09
Har ni CMORE så finns allt även där som BritBox-samling.

Tunt utbud så här i början, någon serie har inte heller alla säsonger.

På Sydsvenskans TV-sidor står det i dag:

CitatFrossa i brittiska serier

För den som älskar brittiska serier finns nu en hel del nytt att dyka ner i. Strömningstjänsten Britbox har lanserats i Sverige, och en del av innehållet går att se på C More. En nypremiär är "Sister Boniface mysteries", en spinoff-serie till "Fader Brown". Britbox

Enligt den texten är det således bara "en del av innehållet" som finns på C More, inte allt.

Hur ligger det egentligen till? Jag har inte längre C More eftersom jag tycker att den tjänsten är för dyr. Men om hela Britbox ingår skulle det eventuellt vara intressant att öppna abonnemanget igen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 maj 2022 kl. 09:28:34
På Sydsvenskans TV-sidor står det i dag:

Enligt den texten är det således bara "en del av innehållet" som finns på C More, inte allt.

Hur ligger det egentligen till? Jag har inte längre C More eftersom jag tycker att den tjänsten är för dyr. Men om hela Britbox ingår skulle det eventuellt vara intressant att öppna abonnemanget igen.
Hmm, det var ju märkligt och intressant att de uttrycker sig så. Jag har tyvärr svårt att kunna avgöra rakt av, då allt från Britbox på C More är indelat i olika kategorier, där en del serier finns under flera olika kategorier - alltså kan man inte räkna antal titlar på något smidigt sätt. Om inget hänt de senaste dagarna finns följande kategorier under Britbox på C More, med antal serier/filmer i:
Mysdeckare: 17 serier/filmer
Jane Austen: 6 serier/filmer
Skratt: 17 serier/filmer
Matlagning: 8 serier/filmer
Kriminalserier: 18 serier/filmer
Gott & blandat: 9 serier/filmer
Dramaserier: 26 serier/filmer
Originalserier från BritBox: 3 serier
Berömda romaner: 20 serier/filmer
Historiska brott: 8 serier/filmer

Summan blir alltså 132 titlar, men jag har svårt att avgöra hur många dubbletter som finns med där...

Samlaren

Cmore har dock sagt att de kommer fylla på utbudet  ofta med nya titalr