Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den fantastiska Ivan (The One and Only Ivan)

Startat av Disneyfantasten, 27 november 2019 kl. 00:16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 20:57:06
Dessutom så vill jag också helst undvika de tilläggsdubbade avsnitten av TV-serien Timon och Pumbaa
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 20:57:55
Och vill även hålla mig borta från den tilläggsdubbade Säsong 3 av TV-serien Timon och Pumbaa...
Varför?

Disneyfantasten

#46
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2020 kl. 20:58:35
Varför?

Därför att Gustav Levin spelar Pumbaa där precis som i Lejonvakten och jag tycker inte alls om honom i den rollen, samma med Kapten Krok...

Tyvärr förekommer en del insatser hos Disney som jag nämnt förut här som jag anser vara katastrofala; Olli Markenros/Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan/Måsart/Uggla/Albert, Christel Körner som Ursula, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider/Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, samt 3/4 av rollintatserna i 1996-års dubbning av Dumbo...

Samma sak även med en del andra insatser från andra filmer/serier t.ex. Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), samtliga röster i Asterix Gallernas Hjälte & Asterix i Amerika, Erik Ahrnbom som Ankan Ferdinand, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget"), Thomas Engelbrektson som Fred Flinta, samtliga röster i Sun Studios dubbning av Turtles...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 20:57:06
Jag litar inte riktigt på streamingstjänster, det kan bli extra dyrt när man äger en streamingstjänst, då filmer/serier då och då och som jag förstått så kommer det att vara vissa saker som inte finns med, kommer och försvinner plus att jag också känner mig mer bekväm med att äga saker fysiskt... (dessutom så vill jag också helst undvika de tilläggsdubbade avsnitten av TV-serien Timon och Pumbaa)

Varför vill du TV-serien undvika de tilläggsdubbade avsnitten av TV-serien Timon och Pumba ?

Kan inte bara vilja att inte se dom? :o Men ändå ha Disney Plus ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 20:39:37
Jag har dåliga nyheter! Filmen kommer att gå direkt till Disney+

www.screenrant.com/disney-plus-movies-delays-skipping-theaters/

Det betyder att jag aldrig kommer att kunna se den!  :(  :'(

Och jag som såg framemot den... (bara den kommer på DVD så skulle jag vara tacksam, det är nämligen enda sättet att kunna se den)
Det står ju faktiskt bara att den kan vara aktuell för det; inte att så är fallet.

Och personligen skulle jag tro att i alla fall en del originalfilmer från Disney+ även kommer att släppas på DVD och/eller Blu-Ray. Allt som är möjligt att tjäna pengar på och som är lite mer välkänt kommer Disney förmodligen även vilja släppa fysiskt, just för att kunna tjäna mer pengar. Däremot är väl DVD tyvärr mer sannolikt än Blu-Ray, då ju både Disney och andra distributörer inte helt sällan väljer att släppa lite "mindre" titlar bara på DVD...

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 20:57:06
(dessutom så vill jag också helst undvika de tilläggsdubbade avsnitten av TV-serien Timon och Pumbaa)
Bara för att något finns på Disney+, så är det ju faktiskt ingen som kommer tvinga dig att titta på just det; så just den biten är väl ingen bra ursäkt...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:09:47
Därför att Gustav Levin spelar Pumbaa där precis som i Lejonvakten och jag tycker inte alls om honom i den rollen, samma med Kapten Krok...

Tyvärr förekommer en del insatser hos Disney som jag nämnt förut här som jag anser vara katastrofala; Olli Markenros/Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan/Måsart/Uggla/Albert, Christel Körner som Ursula, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider/Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, samt 3/4 av rollintatserna i 1996-års dubbning av Dumbo...

Samma sak även med en del andra insatser från andra filmer/serier t.ex. Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), samtliga röster i Asterix Gallernas Hjälte & Asterix i Amerika, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget")...

Jag gillar några av dom >:( >:( >:( , Gunilla Åkesson som Gudmodern är UNDERBAR Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa är fantastik och Daniel Goldmann som Kanin är bra !! :( :(

Ulf Källvik som Hertigen, ÄR OCKSÅ BRA !!  >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:09:47
Därför att Gustav Levin spelar Pumbaa där precis som i Lejonvakten och jag tycker inte alls om honom i den rollen, samma med Kapten Krok...

Tyvärr förekommer en del insatser hos Disney som jag nämnt förut här som jag anser vara katastrofala; Olli Markenros/Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan/Måsart/Uggla/Albert, Christel Körner som Ursula, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider/Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, samt 3/4 av rollintatserna i 1996-års dubbning av Dumbo...

Samma sak även med en del andra insatser från andra filmer/serier t.ex. Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), samtliga röster i Asterix Gallernas Hjälte & Asterix i Amerika, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget")...

Vet du ens att Pumbaa spelas av Gustav i Säsong tre ? >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2020 kl. 21:27:25
Vet du ens att Pumbaa spelas av Gustav i Säsong tre ? >:( >:( >:( >:( >:(

Jodå, det har Steffan Rudvall sagt i en annan tråd och det vill jag tacka honom för... (så att han "förvarnade" mig om det kan man säga)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2020 kl. 21:22:24
Bara för att något finns på Disney+, så är det ju faktiskt ingen som kommer tvinga dig att titta på just det; så just den biten är väl ingen bra ursäkt...

Nåja, det kanske var dumt att nämna enbart det, men jag skulle också befara att Bonkers lär bli omdubbad... (då den svenska dubbningen inte är beställd av Disney själva)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:30:56
Nåja, det kanske var dumt att nämna enbart det, men jag skulle också befara att Bonkers lär bli omdubbad... (då den svenska dubbningen inte är beställd av Disney själva)

Kanske blir en bra omdubb eller bara textade
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2020 kl. 21:32:25
Kanske blir en bra omdubb eller bara textade
Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"),  låter ju som en katastrof ! >:( >:(

Kommer ALDRIG se den tv serien
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2020 kl. 21:32:25
Kanske blir en bra omdubb eller bara textade

Ja, de flesta som medverkade i "Bonkers" är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så det kanske blir i stort sätt samma röster iallafall... (jag har för mig att Gunnar Ernblad nämnde i Christian Hedlunds podcast att han gärna spelar Jalle Piké igen)

Jag kanske överreagerade med det jag sa förut, men det känns förkastligt att jag inte hört något nytt från den här filmen ännu...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2020 kl. 21:34:15
Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"),  låter ju som en katastrof ! >:( >:(

Kommer ALDRIG se den tv serien

Det gör du klokt i!  ;) (jag har mardrömmar än idag av TV-seriens svenska dubbning*)

*Okej, jag överdriver en smula, men jag reagerade över att alla röster blev utbytta i TV-serien, de nya rösterna där har jag svårt för och Tigers röst klarar jag helt enkelt inte av...

Tommy Nilsson är en utmärkt skådespelare som i vanliga fall brukar göra bra röster...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:35:49
Ja, de flesta som medverkade i "Bonkers" är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så det kanske blir i stort sätt samma röster iallafall... (jag har för mig att Gunnar Ernblad nämnde i Christian Hedlunds podcast att han gärna spelar Jalle Piké igen)

Jag kanske överreagerade med det jag sa förut, men det känns förkastligt att jag inte hört något nytt från den här filmen ännu...

Bonkers använder ju Eurotroll dubbadare. så om den dubbas om kanske det blir dubbare som jobbar för just det bolaget.

Du får göra som du vill , Jag tycker i alla fall jätte mycket om Disney Plus !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:30:56
Nåja, det kanske var dumt att nämna enbart det, men jag skulle också befara att Bonkers lär bli omdubbad... (då den svenska dubbningen inte är beställd av Disney själva)
Citat från: gstone skrivet  2 juni 2020 kl. 21:32:25
Kanske blir en bra omdubb eller bara textade
I dagsläget finns Bonkers bara på Disney+ i USA, och verkar saknas helt på Disney+ i Europa. Därför kan man nog befara att detsamma kommer gälla även i Skandinavien, så att Bonkers inte kommer att finnas vare sig i dubbad eller textad form här... :(

Jag hoppas att jag har fel, men det ser onekligen inte så lovande ut, då Bonkers åtminstone just nu saknas helt i Storbritannien och Irland (och gissningsvis även andra europeiska länder)...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.