Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Joakim Jennefors

Startat av E, 30 juni 2019 kl. 10:54:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 16 december 2020 kl. 21:34:01
Varför ?

Är du vuxen ?

Jag tror inte serien är gjord med vuxna som målgrupp ;D
Jag e int vuxen än

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2020 kl. 21:39:38
Jag tror inte att hon inte gillar Nalle på grund av ålder.

Nalle kan vara rätt trist, Men bättre än Björne i alla fall :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Något jag just kom på ( lyssnade på "Röstskådespelarna" )

Visst är det Joakim som spelar den yngre Charles Muntz i journalfilmen i inledningen till "Upp" ( med Magnus Härenstam som berättare )?

För det är nog inte Nils Eklund i början.

MOA

Jag gillar int Joakim Jennefors som Nalle

Will Siv


Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 24 november 2021 kl. 13:46:47
Varför int? ???
Jag har hört av ganska många i hennes ålder att de var rädda för Nalle. Det kanske stämmer in på MOA också.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2021 kl. 14:27:07
Jag har hört av ganska många i hennes ålder att de var rädda för Nalle. Det kanske stämmer in på MOA också.

Rädda? Han var ju knappast ens läskig. Då var ju skuggan eller kanske till och med Månen än mer aning läskig.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2021 kl. 14:27:07
Jag har hört av ganska många i hennes ålder att de var rädda för Nalle. Det kanske stämmer in på MOA också.

Jag var aldrig rädd för honom vad jag kan minnas...

Däremot var jag väldigt rädd för t.ex. Filmen om Nalle Puh och första Bernard och Bianca som barn...

MOA

Citat från: Will Stewart skrivet 24 november 2021 kl. 13:46:47
Varför int? ???
Beror på att jag int gillar Nalle i övrigt?
Nalle Balle 100% Peddo
Get Outta My Face!

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 24 november 2021 kl. 14:47:18
Beror på att jag int gillar Nalle i övrigt?
Nalle Balle 100% Peddo
Get Outta My Face!

Så du gillar inte karaktären?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2021 kl. 14:43:08
Jag var aldrig rädd för honom vad jag kan minnas...

Däremot var jag väldigt rädd för t.ex. Filmen om Nalle Puh och första Bernard och Bianca som barn...
Bernard och Bianca förstår jag, men vad var det som du var rädd för med Filmen om Nalle Puh?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2021 kl. 15:02:58
Bernard och Bianca förstår jag, men vad var det som du var rädd för med Filmen om Nalle Puh?

Första och tredje inslaget i filmen om du förstår vad jag menar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 november 2021 kl. 15:05:20
Första och tredje inslaget i filmen om du förstår vad jag menar...
Jag förstår, hela filmen är ju lite annorlunda jämfört med de senare filmerna och serierna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 november 2021 kl. 15:17:05
Jag förstår, hela filmen är ju lite annorlunda jämfört med de senare filmerna och serierna.

Precis, sedan fanns det många otäcka scener i första kortfilmen, samt en otäck i den tredje, bakgrundsmusiken var också alldeles för hög på flera ställen, jag var förfärligt rädd för scenerna med lerpölen, bina, när Puh fastnade, när Kanin dekorerade Puhs bakdel och när han sedan välte allt när han nös, samt när Kanin gick vilse i skogen och blev rädd för vartenda ljud han hörde...

Sedan gör också Olli Markenros Nalle Puhs svenska röst i den filmen vilket knappast gör saken bättre direkt, han är en bra skådespelare men som Nalle Puh duger han inte, den stämma han använder till Nalle Puh är superjobbig att lyssna på och det är riktigt allvarligt då han ju som bekant är filmens huvudkaraktär, så när dubbningen av titelkaraktären inte alls lyfter så faller hela filmen, dock blir det ju ändå pluspoäng när Nasse, Kanin, Ior, Uggla, Sorken, Berättaren och Ru är alldeles utmärkt dubbade...

Dock är Stormiga Dagen harmlösast av dessa tre kortfilmer, så den har jag minst problem med...

Dock borde vi hålla oss till ämnet...