Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Zenon skrivet 17 januari 2021 kl. 12:08:42
Någon som vet vilka avsnitt av kim possible som saknas på disney+, alltså avsnittsnamnen!
Då disney inte verkar ha samma ordning som andra ställen!

Vad jag kan se saknas det inga avsnitt på Disney+. Det finns en lucka i numreringen i säsong 3 där det ser ut som om avsnitten 6, 7 och 8 saknas. Men det är där långfilmen Drypande dramatiskt skulle ha funnits i den omklippta versionen som tre avsnitt av normallängd. Disney+ har i stället Drypande dramatiskt som separat långfilm.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 17 januari 2021 kl. 11:53:08
Är det för att FOX gjorde den och Disney äger inte suben för den filmen gjordes långt före Disney köpte FOX?
Förmodligen har det inte med det att göra, i och med att den svenska dubbningen av Ensam hemma igen inte släppts på DVD heller, trots att DVD-utgåvorna gavs ut av 20th Century Fox själva... :(

Jag har ingen aning om orsaken, men det lär väl bara vara 20th Century Fox som vet om varför.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 januari 2021 kl. 16:49:38
Förmodligen har det inte med det att göra, i och med att den svenska dubbningen av Ensam hemma igen inte släppts på DVD heller, trots att DVD-utgåvorna gavs ut av 20th Century Fox själva... :(

Jag har ingen aning om orsaken, men det lär väl bara vara 20th Century Fox som vet om varför.

Doctor Dolittle 1 och tre har inte heller svensk dubbning och inte heller Djungelboken: Mowglis äventyr :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2021 kl. 19:09:37
Det kommer en serier Pixar kortfilmer på Disney Plus den 22 Januari  !

https://twitter.com/PixarSoul/status/1351590252041760768

Då kanske vi får höra vem som ersätter Adam Alsing... om nu karaktärerna pratar vill säga (jag antar ju dock att det gör det)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

tror ni serien Disneyland kommer komma till Disney+?

Anders M Olsson

#1836
Citat från: Samlaren skrivet 21 januari 2021 kl. 09:49:52
tror ni serien Disneyland kommer komma till Disney+?

Det finns redan några få avsnitt av serien där. Tyvärr har de inte lagt upp dem samlat som med andra serier, utan som fristående filmer. Så det är svårt att få en ordentlig överblick.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket


Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 januari 2021 kl. 10:45:27
Det finns redan några få avsnitt av serien där. Tyvärr har de inte lagt upp dem samlat som med andra serier, utan som fristående filmer. Så det är svårt att få en ordentlig överblick.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket


Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons


Är du lektor dubbade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg




gstone

Monsters Inc serien kommer ut i  September eller November för att samman fall med orginal filmens tjugo års jubileum .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Hoppas att de kommer lägga ut American Idol och Americas funiest home videos också såsmånign om.

Disneyfantasten

Nu kommer ni kanske att bli förvånade, men jag tänkte informera om att jag kommer att streama på Disney+ nu i månaden, min storebror (som fortfarande är fast i London och skulle komma till Malmö i slutet av februari om allt går som det ska, han pluggar i London 2018-2022 och kommer då och då till Malmö, men det är en annan historia) pratade jag idag med i telefon och han sa att han skulle hjälpa mig med det i veckan och att jag skulle påminna honom på onsdag ifall han inte kom ihåg det, så nu kommer jag alltså att kunna se Själen iallafall, som givetvis blir det första jag ser på tjänsten...

Sedan kommer jag att spana in omdubbningen av DuckTales, likaså också Country Bears, Elena Från Avalor, Lady och Lufsen (2019), Mulan (2020), samt en hel del annat...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2021 kl. 21:06:35
Nu kommer ni kanske att bli förvånade, men jag tänkte informera om att jag kommer att streama på Disney+ nu i månaden, min storebror (som fortfarande är fast i London och skulle komma till Malmö i slutet av februari om allt går som det ska, han pluggar i London 2018-2022 och kommer då och då till Malmö, men det är en annan historia) pratade jag idag med i telefon och han sa att han skulle hjälpa mig med det i veckan och att jag skulle påminna honom på onsdag ifall han inte kom ihåg det, så nu kommer jag alltså att kunna se Själen iallafall, som givetvis blir det första jag ser på tjänsten...

Sedan kommer jag att spana in omdubbningen av DuckTales, likaså också Country Bears, Elena Från Avalor, Lady och Lufsen (2019), Mulan (2020), samt en hel del annat...
Jag skulle rekommendera dig att titta på Tv-serien Legenden om tre caballeros och självklart filmerna Tre caballeros och Saludos Amigos (Som jag antar att du inte har sett på svenska)