Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

tv-serier

Startat av PAAATE, 21 januari 2005 kl. 20:57:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Ja, det är ganska kul. Vadå "kollar knappt på 4an alls". Det är ju där de flesta bra program går. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Linkin Patrik skrivet 28 mars 2005 kl. 01:27:37
Ja, det är ganska kul. Vadå "kollar knappt på 4an alls". Det är ju där de flesta bra program går. ;)
hehe..ärligt talat så kollar jag inte alls särskilt mkt på tv..=P

PAAATE

Vad är du för människa!?  :o

(En människa med ett vettigt liv...)  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Carl Barks lover

#18
Min favoritserie lista. (Utan inbördes ordning.)
1.Thats 70 Show.
2. Curry nam nam. (Borta för länge sen. :'()
3. Curry Curry Talkshow. (Helkul speciellt när gästerna inte vet var som väntar sig)
4. Ducktales.
5. Dolda Kameran.
6. Djurgalen.
7. Mitt liv som död.
8. Svensson Svensson.

clash

Days of our lives och W.H.I.T.C.H. gillar jag
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Ödlans brorsa

Ojoj, Patrik verkar tycka om tv-apparater.
Själv ser jag inte många minuter TV om dagen.
Bakom varje framgångsrik ödla finns alltid en stark brorsa.

PAAATE

Jag ser inte heller tv ofta nu för tiden, men förut gjorde jag. Nu sitter jag mest vid datorn. :P

Men jag gillar fortfarande tv-apparater. ;P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Nya tv-serien Threshold på TV4+ är så extremt bra. :D

Visserligen har jag bara sett piloten ännu, men den var i alla fall bra. :P

Längtar till ytterligare avsnitt. Samtidigt tycker jag att Lost börjar bli sämre. Säsong ett var helt enkelt bättre... : /
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Citat från: Patrik skrivet 26 november 2005 kl. 21:46:07
Nya tv-serien Threshold på TV4+ är så extremt bra. :D

Jag har för mig att Threshold ska snart läggas ner. Tycker det är så synd när nya tv-serier knappt får någon chans medan gammal skåpmat som t.ex. Simpsons och Vänner (den sistnämnda är visserligen nedlagd nu, men den gick i många år) får fortsätta.

PAAATE

Näää, inte redan...

Hoppas du har fel...

Fast det skulle inte förvåna mig. Har kollat lite på Internet och åsikterna verkar vara väldigt skilda... Själv tycker, ja att den är mycket intressant så här långt... Jag vet inte, den blir kanske sämre senare...?

En Sci-Fi som, enligt många, gick för länge är ju min favorit The X-Files. Jag har bara sett de tre första säsongerna, så jag kan inte uttala mig om det, eftersom de flesta verkar tycka att fem säsonger hade räckt...

Jaja, det finns i alla fall 13 avsnitt av Threshold så här långt... Hoppas på fler...

GO THRESHOLD OCH THE 4400!!!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Det är inte säkert (det kan vara falska rykten), vi får se om det dyker upp något officiellt. 

PAAATE

Har kollat runt lite på nätet, och det verkar ju onekligen som om man skulle kunna lägga ner den. :(

När tittarsiffrorna sjunker med 20% ( :o), så... :(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Efter de uppgifter som kommit fram nu, så verkar det tyvärr som att ryktena stämmer - Threshold läggs ner efter 13 avsnitt. Tråkigt, den verkar inte så tokig...

Men det finns absolut bättre serier, även bland nyare serier. The 4400 har jag fastnat för alltmer - den börjar bli en mycket bra serie.  :) Och Veronica Mars är ju förstås helt outstanding - den klart bästa serien på senare år!

PAAATE

Veronica Mars har jag inte sett. Vad är det?
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Veronica Mars är en kriminaläventyrsdramakomedi-serie, typ... Svårdefinierad, men tyngdpunkten på drama. Helt suverän serie - kan varmt rekommenderas.

Visas på UPN i USA (är inne på andra säsongen), och visas i Skandinavien bl.a. på danska 3+ på torsdagkvällar samt på norska TVNorge (säsong 1 för båda). Har inte börjat i Sverige än, men ska visas av SVT efter nyår (som givetvis är segare än alla andra kanaler...). Säsong 1 släpptes på DVD i Nordamerika (region 1) i oktober - den boxen kan definitivt rekommenderas.

Mer info om serien finns exempelvis på tv.com.